Nemška mesta lahko v skladu s pravili Evropske unije takoj prepovedo vožnjo z vozili na dizelski pogon, ki so starejšega letnika izdelave, je potrdilo administrativno sodišče v Leipzigu.
Potem ko Nemčiji ni uspelo, da bi izboljšala kvaliteto zraka, kar je od nje pričakovala tudi Evropska unija, odločitev sodišča pomeni še večji pritisk na podjetja, kot so Volkswagen in drugi, da hitro ukrepajo in najdejo rešitve za vozila na dizelski poghon, ki onesnažujejo zrak.
V Nemčiji se je odprla možnost prepovedi vozil na dizelski pogon februarja, in sicer z dovoljenjem okoljevarstvenim skupinam, da tožijo mesta, ki se ne držijo evropskega pravila o kakovosti zraka.
V več mestih v Nemčiji, med njimi so tudi Hamburg, München in Stuttgart, je namreč presežena dovoljena meja dušikovega oksida (NOx) v zraku, ki povzroča bolezni dihalnih organov. V petek pa je sodišče v Leipzigu dovolilo, da prepoved uporabe dizelskih vozil starejšega letnika stopi v veljavo nemudoma, gre pa za odločitev, ki bo lahko imela velike posledice na avtomobilsko industrijo. Podjetje Evercore ISI ob tem navaja podatek, da bi izboljšave avtomobilsko industrijo stale 14,5 milijard evrov.
V Nemčiji je 15 milijonov vozil na dizelski pogon, s tehnologijo, ki je odobrena glede na EU standarde, pa se ponaša le 2,7 milijona vozil.