Zajezitev dviga svetovne temperature za dve stopinji Celzija je ključni cilj podnebne konference Združenih narodov, ki se bo v Parizu začela čez tri tedne. Najučinkovitejša pot za upočasnitev segrevanja ozračja je zmanjšanje toplogrednih plinov, ki sicer povzročajo segrevanje.
Dvig temperature za dve stopinji Celzija bo potopil območje, na katerem trenutno biva 280 milijonov ljudi, medtem ko bi dvig temperature za štiri stopinje Celzija - pot, po kateri trenutno gre človeštvo - potopil območja, na katerih živi več kot 600 milijonov ljudi, kaže projekcija ameriške raziskovalne skupine Climate Central.
"Segrevanje ozračja za dve stopinji Celzija bo dolgoročno ogrozilo preveč večjih obalnih mest in regij," je opozoril avtor poročila Ben Strauss in dodal, da obstaja razlika med scenarijema - po drugem se utegne škoda več kot podvojiti.
Po prvem scenariju, torej dvigu temperature za dve stopinji Celzija, se bo gladina morja zvišala za 4,7 metra, po drugem oz. zvišanju za štiri stopinje Celzija bo rast dvakratna.
Štiriodstotno povečanje svetovne temperature ima po ugotovitvah raziskovalcev iz Climate Centrala katastrofalne razsežnosti.
Država, ki jo bo dvig gladine morja po scenariju zvišanja temperature za štiri stopinje Celzija najbolj prizadel, je Kitajska. Danes namreč v obalnih mestih in regijah, ki bodo potencialno postala del morja, živi približno 145 milijonov ljudi. Štiri od desetih najbolj prizadetih mestih so kitajska - Šanghaj, Tianjin, Hongkong in Taizhou, ki danes nudijo dom približno 44 milijonom ljudi. Ta mesta utegnejo pristati pod vodo. Indiji, Vietnamu in Bangladešu ne kaže nič bolje. Azija namreč predstavlja dom 75 odstotkom populacije, katerih območja bivanja utegnejo zaradi podnebnih sprememb postati pod vodo.
Prizadetih bo tudi 43 milijonov ljudi na Japonskem, 25 milijonov v ZDA, 20 milijonov na Filipinih, 19 milijonov v Egiptu in 16 milijonov ljudi v Braziliji.
Čeprav je črnogled tudi scenarij o dvigu svetovne temperature za dve stopinji Celzija, pa bi Kitajski in drugim državam prizadejal precej manj škode.