Nov sistem bi lahko zmanjšal število smrtnih žrtev na evropskih cestah za deset odstotkov na leto. Uvedba novega sistema bo tako pomembno prispevala h krepitvi varnosti na evropskih cestah, je poudarila poročevalka parlamenta za ta dosje iz vrst evropskih socialdemokratov, Čehinja Olga Sehnalova.
Statistika o smrtnem davku na evropskih cestah je zaskrbljujoča. Lani je na cestah v EU umrlo 25.700 ljudi, kar je sicer 5700 ali 18,2 odstotka manj kot leta 2010, a še vedno daleč od zastavljenega cilja EU - da od leta 2010 do leta 2020 razpolovi število smrtnih žrtev na evropskih cestah.
Klic eCall se sproži samodejno, takoj ko senzorji v vozilu zaznajo hudo trčenje, torej tudi če je voznik nezavesten ali ni sposoben poklicati sam. Priča hude nesreče pa lahko klic eCall s pritiskom na gumb v vozilu sproži tudi ročno.
Ob sprožitvi sistem pokliče evropsko številko za klic v sili 112, vzpostavi telefonsko povezavo z ustreznim centrom za pomoč ter reševalnim službam posreduje podatke o nesreči, na primer o času nesreče, točni lokaciji udeleženega vozila in smeri potovanja, kar je zelo pomembno na avtocestah in v predorih.
Sistem naj bi izboljšal čas za ukrepanje v sili za 40 odstotkov v urbanih okoljih in za 50 odstotkov na podeželju, s čimer bi lahko rešili do 2500 življenj na leto. Sistem bo tako izboljšal prometno varnost, hkrati pa občutno zmanjšal zastoje zaradi nesreč in preprečil naknadne nesreče, ki jih povzročajo nezavarovana prizorišča nesreč.
Evropski poslanec Igor Šoltes je v ponedeljek na plenarnem zasedanju opozoril, da je treba v EU za povečanje varnosti na evropskih cestah več storiti preventivno, pri čemer je izpostavil, da bi se število žrtev v cestnem prometu lahko zmanjšalo že z znižanjem povprečne omejitve hitrosti za 10 km/h.
Preventiva mora po Šoltesovih besedah zajemati tudi nadaljnje osveščanje in ukrepanje proti vožnji pod vplivom alkohola. Evropski poslanec je opozoril tudi na to, da je pri uvedbi tega sistema verjetno še prostor za številne kompromise glede varovanja osebnih podatkov.
Uvedba novega sistema namreč sproža pomisleke glede varnosti osebnih podatkov. Evropski poslanci so v procesu sprejemanja nove zakonodaje okrepili nekatere določbe, ki izključujejo možnost sledenja vozilom pred nesrečo in zagotavljajo reševalnim službam le najnujnejše podatke ter tako zagotavljajo varstvo osebnih podatkov, je poudarila poročevalka Sehnalova.
Poleg tega zakonodaja določa, da podatki, ki jih zbirajo reševalne službe v sklopu sistema eCall, ne smejo biti posredovani naprej brez izrecnega dovoljenja vpletenih oseb. Proizvajalci bodo morali zagotoviti tudi popoln in stalen izbris zbranih podatkov, poudarjajo v parlamentu.
Komisija je sicer v preteklosti pozivala k prostovoljni uvedbi sistema eCall po Evropi do leta 2009, vendar je ta potekala zelo počasi. Prvotni predlog Evropske komisije, predstavljen junija 2013, je tudi predvideval obvezno uvedbo sistema že oktobra letos, a na koncu so zakonodajalci sprejeli odločitev o poznejšem datumu uvedbe tega ukrepa.
Potrditev uvedbe sistema eCall v Evropskem parlamentu je zadnji korak v procesu sprejemanja nove zakonodaje. Evropska komisija bo v treh letih po uvedbi sistema eCall spomladi 2018 preučila možnosti za vključitev sistema tudi v druga vozila, na primer avtobuse in tovornjake.