Astronomske cene

Za privez dvakrat več kot v Portorožu

Jan Klokočovnik
11. 7. 2024, 22.12
Deli članek:

Po novem ceniku pristojbin za priveze v Jernejevem kanalu v Seči bodo uporabniki privezov za plovila, dolga do pet metrov, skupaj z odvozom odpadkov letno morali odšteli 510 evrov, za plovila, ki so daljša od sedem metrov, pa 1430 evrov.

V Jernejevem kanalu bo po novem ceniku treba plačati 510,54 evra letno za privez plovila do 4,5 metra dolžine.

Občinska svetnica Isabel Petronio je ob sprejemanju predloga cenika pristojbin na nedavni seji občinskega sveta opozorila, da so predlagane cene privezov v Jernejevem kanalu v Seči višje kot cene privezov v Piranu in Portorožu. Za primerjavo: v Piranu in Portorožu je za plovila do 4,50 metra dolžine skupaj z odvozom odpadkov letno treba odšteti 198,95 evra, v Jernejevem kanalu pa bo po novem ceniku treba plačati 510,54 evra. Za plovila, dolga od 7,51 do 8,50 metra, je v Portorožu in Piranu treba odšteti 799,14 evra, v Jernejevem kanalu za plovila, dolga med 7,01 in 8,50 metra, 1430,28 evra.

Plovila v kanalu nezavarovana

»Takšna razlika v cenah lahko sproži nezadovoljstvo med občani in občutek neenakopravne obravnave,« je poudarila Isabel Petronio in dodala, da so predlagane cene nepravične tudi zato, ker so plovila v Jernejevem kanalu nezavarovana, torej so lahko še laže plen tatov.
»To dejstvo še dodatno obremenjuje lastnike plovil, ki morajo poleg višjih pristojbin skrbeti tudi za varnost svojih plovil. Menim, da bi bilo bolj smiselno razmisliti o bolj fleksibilnem ceniku, ki bi upošteval različne kategorije uporabnikov,« je dejala. Občinski svetnik Davorin Petaros pa je imel pomislek, da visoke cene odvračajo domačine, zato naj bi kanal dolgoročno uporabljali večinoma tujci.

Cenik odraža stroške obnove kanala

Občinski svetnik Gašpar Gašpar Mišič, ki ima kot nekdanji direktor Okolja Piran zasluge za sanacijo Jernejevega kanala, je izpostavil, da cenik pristojbin odraža stroške sanacije Jernejevega kanala in izgradnje lesenega mostovža. »Ko sem dal pobudo za ureditev kanala, je bil pogoj takratnega župana Đenia Zadkovića, da se za sanacijo ne porabi niti en evro iz občinskega proračuna. Predlog cenika zato odraža stroškovno ceno obnove kanala, strošek investicije,« je razložil. Obnova Jernejevega kanala, v katerem so malomarneži desetletja odlagali zapuščena plovila in uporabljali nelegalne priveze, se naposled zaključuje. Piranska občina je že pridobila uporabno dovoljenje, zdaj čakajo le še obratovalnega, ki naj bi ga dobili do septembra letos, je pred kratkim za STA pojasnil direktor javnega podjetja Okolje Piran Nesi Dulai

V teh dneh potekajo še manjši popravki, ki jih je Okolje Piran naročilo izvajalcem del, na primer menjava lesenih podnic ob Jernejevem kanalu. Postopek oddaje privezov naj bi začeli septembra. Teh je po obnovi 252, in sicer bodo na voljo za plovila, dolga od pet do 8,5 metra. Skupaj 114 priveznih mest je primernih za plovila, dolga od pet do šest metrov, 109 privezov je za plovila od šest do 8,5 metra dolga plovila, 29 pa je takih, ki so primerna za krajša plovila. Sicer pa se ljudje že sprehajajo po dvonivojskem lesenem mostovžu, ki so ga nedavno uredili ob kanalu. Zaradi velikega števila kolesarjev in voznikov skirojev je javno podjetje Okolje Piran namestilo prometno signalizacijo, ki opozarja, da je mostovž namenjen sprehajalcem, ne pa kolesarjem ter voznikom skirojev in motorjev.