"Rdeče razmere"

Pripravite se na leto 2030, kolone bodo ves dan vse dni

Andraž Zupančič
6. 7. 2023, 06.10
Deli članek:

Slovenija kot izrazito tranzitna država se utaplja v prometu, a večinoma »rdeče razmere« pri nas predstavljajo tujci, saj je Ljubljana na poti dveh tranzitnih koridorjev. Rešitve lahko pridejo šele čez desetletja, do takrat pa bo promet obstal.

Marko Vavpotič/M24
Prometni infarkti bodo vse pogostejši, kratkoročne rešitve ne bodo prinesle veliko olajšanja.

Slovenija po zgraditvi avtocestnega križa v infrastrukturo ni investirala nič in to sem nam zdaj izredno maščuje. Imamo zastarelo železniško infrastrukturo in preozke avtoceste. Ljubljanski gordijski vozel pa bo treba presekati, če bomo hoteli vsaj obdržati zdajšnjo blaginjo, ta je namreč tesno povezana s prometom in konkurenčnostjo. Na ljubljanskem obroču se promet zgosti dvakrat na dan, v prihodnje, ko se bo tovorni promet letno povečeval do 3,5 odstotka, osebni pa tudi do 14, bodo zastoji ves dan. Delovnih migracij iz Ljubljane in v njo je vse več, tujcev, ki se vozijo proti jugu in zahodu ter nazaj, tudi in vse to se potem sreča na ljubljanskem obroču. Kar 89 odstotkov dnevnih migrantov danes uporablja osebni avtomobil, javni promet pri nas ni zaželen, ker za enako razdaljo danes porabimo dvakrat več časa kot z osebnim avtomobilom.

Mehki ukrepi do leta 2030 izničeni

Kaj vse bi potrebovali že zdaj, da bi vsaj za silo prometno preživeli, strokovnjaki naštevajo kot po tekočem traku. Od širitve avtocest na polne šestpasovnice z odstavnimi pasovi, vsaj še 20 parkirišč P+R okoli Ljubljane, hitrih avtobusov na ljubljanskem obroču do bolj pogostih in predvsem hitrejših vlakov. A boljši javni promet lahko prinese le do 20 odstotkov manj prometa in vsi ti »mehki« ukrepi bi bili do leta 2030 izničeni. Promet se bo namreč do takrat povečal do te mere, ko vsi ukrepi ne bodo uspeli več spraviti s cest dovolj avtomobilov in tovornjakov. Takrat bodo konice čez ves dan in blaginja Slovencev bo zato resno ogrožena.

Marko Vavpotič / M24
Urbanisti so »zamočili« že pred leti, zdaj prihaja čas prometne streznitve.

Širše ceste ne prinesejo več prometa

Peter Lipar s Prometno tehniškega inštituta je dodal, da širitev cest le pogojno prinese več prometa. Študije so pokazale, da v določenem času širša cesta prinese 40 odstotkov več prometa, na ta račun se je namreč ta sprostil na njihovih »starih« tranzitnih poteh. Za današnje težave in prihodnje težave lahko s prstom pokažemo na urbaniste, ki so že pred leti napačno ocenili razvoj prometa in kako se ustrezno odzvati. Ta vlak, ki bi razbremenil ceste, smo zamudili že pred desetletji. 

Za ilustracijo je pokazal enega najhujših prometnih dni pri nas v začetku junija, ko je bila v Evropi prometno najbolj »rdeča« ravno Ljubljana. »In to so bili takrat v glavnem le tujci, domačini pa potem bežijo na notranje ceste v mestu, kjer doživijo nov prometni infarkt,« je dodal.  

Hitre rešitve bi torej pomagale le malo in še to le za kratek čas. Svoje bo morala povedati tudi politika, kajti ta na koncu lahko spodbuja ali zavira reševanje prometnega gordijskega vozla.

Estrada

radio-1
Šou domov

Robert Roškar ostal brez sovoditeljice

Jaka Peterka
Jaka Peterka

Priljubljeni radijski voditelj iskreno o varanju

Maruša Mišmaš Zrimšek, nosečnost
Maruša Mišmaš Zrimšek

Slovenska atletinja si želi po porodu nastopiti na olimpijskih igrah

Melania in Donald Trump
Oblačenje prve dame

Kaj modni opazovalci pričakujejo od Melanie Trump?

Čedno dekle, Pretty Woman
Neprimerni in sporni

Večne filmske ljubezni, ki bi bile danes močno obsojane

dagi in monika 1
Anže Langus Petrović

Mož Avsenikove vnukinje se je navadil na poročni prstan

Zanimivosti

kavni aparat
Čiščenje in vzdrževanje

Poskrbite, da vam dragega kavnega aparata ne uniči vodni kamen

rep03-2025_naslovka
Zanimivosti

Obračun v političnem zakulisju: tarča je Robert Golob, ne Boštjan Poklukar

neprepoznavni_1
Preprost program

Postanite neprepoznavni v samo nekaj tednih

možgani, glava
Psihološki pojav

Znanstveniki spreminjajo navade v možganih

gebhard rosmanith (1)
Intervju

Na koncu ljudje jedo tisto, kar je v interesu korporacij

zanositev
Zgodba Melite Slavič

Rodila pri 46 letih: ni besed, ki bi opisale, kaj sem čutila, ko sem ga prvič zagledala