"Rdeče razmere"

Pripravite se na leto 2030, kolone bodo ves dan vse dni

Andraž Zupančič
6. 7. 2023, 06.10
Deli članek:

Slovenija kot izrazito tranzitna država se utaplja v prometu, a večinoma »rdeče razmere« pri nas predstavljajo tujci, saj je Ljubljana na poti dveh tranzitnih koridorjev. Rešitve lahko pridejo šele čez desetletja, do takrat pa bo promet obstal.

Marko Vavpotič/M24
Prometni infarkti bodo vse pogostejši, kratkoročne rešitve ne bodo prinesle veliko olajšanja.

Slovenija po zgraditvi avtocestnega križa v infrastrukturo ni investirala nič in to sem nam zdaj izredno maščuje. Imamo zastarelo železniško infrastrukturo in preozke avtoceste. Ljubljanski gordijski vozel pa bo treba presekati, če bomo hoteli vsaj obdržati zdajšnjo blaginjo, ta je namreč tesno povezana s prometom in konkurenčnostjo. Na ljubljanskem obroču se promet zgosti dvakrat na dan, v prihodnje, ko se bo tovorni promet letno povečeval do 3,5 odstotka, osebni pa tudi do 14, bodo zastoji ves dan. Delovnih migracij iz Ljubljane in v njo je vse več, tujcev, ki se vozijo proti jugu in zahodu ter nazaj, tudi in vse to se potem sreča na ljubljanskem obroču. Kar 89 odstotkov dnevnih migrantov danes uporablja osebni avtomobil, javni promet pri nas ni zaželen, ker za enako razdaljo danes porabimo dvakrat več časa kot z osebnim avtomobilom.

Mehki ukrepi do leta 2030 izničeni

Kaj vse bi potrebovali že zdaj, da bi vsaj za silo prometno preživeli, strokovnjaki naštevajo kot po tekočem traku. Od širitve avtocest na polne šestpasovnice z odstavnimi pasovi, vsaj še 20 parkirišč P+R okoli Ljubljane, hitrih avtobusov na ljubljanskem obroču do bolj pogostih in predvsem hitrejših vlakov. A boljši javni promet lahko prinese le do 20 odstotkov manj prometa in vsi ti »mehki« ukrepi bi bili do leta 2030 izničeni. Promet se bo namreč do takrat povečal do te mere, ko vsi ukrepi ne bodo uspeli več spraviti s cest dovolj avtomobilov in tovornjakov. Takrat bodo konice čez ves dan in blaginja Slovencev bo zato resno ogrožena.

Marko Vavpotič / M24
Urbanisti so »zamočili« že pred leti, zdaj prihaja čas prometne streznitve.

Širše ceste ne prinesejo več prometa

Peter Lipar s Prometno tehniškega inštituta je dodal, da širitev cest le pogojno prinese več prometa. Študije so pokazale, da v določenem času širša cesta prinese 40 odstotkov več prometa, na ta račun se je namreč ta sprostil na njihovih »starih« tranzitnih poteh. Za današnje težave in prihodnje težave lahko s prstom pokažemo na urbaniste, ki so že pred leti napačno ocenili razvoj prometa in kako se ustrezno odzvati. Ta vlak, ki bi razbremenil ceste, smo zamudili že pred desetletji. 

Za ilustracijo je pokazal enega najhujših prometnih dni pri nas v začetku junija, ko je bila v Evropi prometno najbolj »rdeča« ravno Ljubljana. »In to so bili takrat v glavnem le tujci, domačini pa potem bežijo na notranje ceste v mestu, kjer doživijo nov prometni infarkt,« je dodal.  

Hitre rešitve bi torej pomagale le malo in še to le za kratek čas. Svoje bo morala povedati tudi politika, kajti ta na koncu lahko spodbuja ali zavira reševanje prometnega gordijskega vozla.

Estrada

SanjskaPoroka-clanek-svet
Last minute Sanjska poroka

Glasovanje: Kdo si zasluži 'Last minute Sanjsko poroko'?

Moamer Kasumović
Šok v BiH

Znani bosanski igralec Moamer Kasumović obsojen zaradi spolnega napada na mladoletnika

tisti dnevi v mesecu
Podkast

Video: Tisti dnevi v mesecu v drugi sezoni še bolj pikantni in žgečkljivi

Blaž Švab, Jasna Kuljaj, Z Jasno in glasno
Z Jasno in glasno

Kaj si Blaž Švab misli o velikem hitu poletja, pesmi Brajde

Sophia Loren
Jubilej

Diva Sophia Loren slavi že 90 let: Iz revščine v Hollywood

Kesha
Nihče ne želi imeti opravka z njim

Pevka Kesha zaradi tega incidenta preoblikovala besedilo

Zanimivosti

ciper_2
Ciper

Vse izgleda kot pred 50 leti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!

IMG_2113
Mednarodni festival

Speculum Artium 2024: Kjer se srečajo umetnost, znanost in virtualna resničnost

cryptocoin, kriptovaluta, mining, rudarjenje, kripto
Zanimivosti

Najboljši načrt za zaslužek s kriptovalutami: CrytocoinMiner vam omogoča zaslužek vsak dan

kovanec
Izjemno redka zbirka

Po stotih letih začeli s prodajo kovancev "kralja masla", za enega iztržili 1,2 milijona evrov