Oderuško ali primerno?

Če želite znamenitost, se pripravite na plačevanje parkirnin. Kje so najvišje?

Andraž Zupančič
13. 4. 2023, 06.19
Posodobljeno: 13. 4. 2023, 06.57
Deli članek:

Turistični delavci v najbolj obleganih slovenskih krajih vse pogosteje uporabljajo izraz »usmerjanje«. Izhaja pa iz želje, da bi turiste od najbolj znanih in priljubljenih turističnih točk preusmerili tudi k tistim malo manj znanim in manj obiskanim, a zato nič manj zanimivim. A če že mora biti osrednja znamenitost, se pripravite na plačevanje parkirnin.

Sašo Švigelj
Parkirno problematiko so v Piranu za zdaj uspešno rešili, a poletje bo povedalo svoje.

Po koronski skromnejši turistični beri letos prihaja nov naval oddiha željnih turistov, kar pomeni svojevrsten stres tako na cestah kot na ciljnih destinacijah. Ko se človek nekako prebije do želenega cilja, tam pogosto ugotovi, da ga čaka še večje delo – poiskati parkirno mesto. To je včasih skoraj misija nemogoče, in ker smo tako globoko zakorakali v svet kapitalizma, danes skorajda ni več kraja, kjer bi bilo parkiranje brezplačno.

Preverili smo, kako je letos organiziran nadzor nad tako imenovanim mirujočim prometom v nekaterih najbolj obleganih turističnih krajih in kaj dejansko nudijo turistom, od katerih konec koncev tudi živijo.

Pozanimati se že pred odhodom

Omenjeni pojem preusmerjanja nakazuje, da koncentracije mirujočega prometa na marsikateri turistični točki že dosegajo ali celo presegajo mejo obvladljivosti. Tudi to utegne marsikaterega turista odgnati od najbolj vročih turističnih točk, iskanje manj znanih, a zato nič manj lepih ali zanimivih destinacij pa je že modni turistični trend. A vseeno velja že pred odhodom preveriti, kje parkirišča sploh so in kaj nudijo. 

Ostanimo pri največjih biserih slovenske ponudbe. Na Bledu denimo večjih težav z nepravilnim parkiranjem osebnih vozil – glede na njihovo število – ne zaznavajo: »Parkirišča so dobro in jasno označena, s semaforjem povemo, ali je določeno parkirišče prosto ali zasedeno. Na Bledu si želimo, da bi čim več gostov k nam prišlo bodisi z vlakom bodisi z avtobusom. V zadnjih letih smo opazili, da vse več gostov ne potuje s svojim avtomobilom, temveč z javnim prevozom. Tudi zaradi njih so shuttli zelo pomembni.« Torej bodo zagotovili shuttle (posebni transferni prevoz, op. a.), ki bo povezoval blejske vasi s centrom Bleda; enega na relaciji okoli jezera ter shuttle Bled–Pokljuka. »En shuttle v samo enem poletnem mesecu s ceste umakne več kot 15.000 vozil,« pojasnjujejo.

Bohinjski P+R je elegantna rešitev

V Kranjski Gori so se plačila parkiranja že pred časom lotili velikopotezno. Sicer je tam urejenih 35 javnih parkirišč s skupno kapaciteto 1600 parkirnih mest. Od teh je 27 parkirišč plačljivih, ta pa so razdeljena na tri pakirne cone. Cena je 80 centov ali 1,20 evra na uro, v coni 1 pa vsaka nadaljnja ura stane dva evra. »Plačilo parkirnine na parkomatu se lahko izvede s plačilno kartico ali z mobilno denarnico. Parkirnina se lahko poravna še v aplikaciji Easypark oziroma z SMS-sporočilom. Obiskovalci imajo poleg sprotnega urnega plačila možnost nakupa enodnevnega, 3-dnevnega, 5- ali 10-dnevnega abonmaja, ki stanejo od 10 do 25 evrov,« naštejejo na Občini Kranjska Gora. Dodajajo, da je kazen za neupoštevanje plačila 15 evrov, v minulem letu, ko so junija začeli izdajati plačilne naloge, pa so izrekli 3508 kazni.

Bohinj je eden najbolj obleganih krajev tudi poleti, ko v vročem vremenu hladna jezerska voda zagotavlja prijetno ohladitev. Še bolj vroče pa vam lahko postane ob poskusu iskanja parkirišča in ob zahtevanih cenah. In povrhu z občine prihaja sporočilo, da »morebitne nove cene še niso znane«. Kar morda pomeni, da poleti ne bodo več take, kot jih navajamo. Zato pa so že pred časom pripravili sistem parkiranja P+R na štirih lokacijah; dve parkirišči sta v Bohinjski Bistrici, eno v Srednji vasi in eno (to je najbližje jezeru) v Ribčevem Lazu. Logično je slednje tudi najdražje, 10 evrov vas bo stalo celodnevno parkiranje, medtem ko so preostala nekoliko cenejša, odšteli boste štiri ali celo le dva evra (P+R Kobla) na dan. Imajo pa veliko prednost, da nudijo brezplačen prevoz do jezera ali celo vse do slapa Savica. Zato se sistem P+R že dobro uveljavlja, lani so v Bohinju z avtobusom prepeljali več kot 30 tisoč ljudi.

Primorske novice
V Izoli ni lahko priti do obale, za parkirišče se je treba dobro potruditi.

Cene na Obali so še znosne

V občini Piran imajo predvidenih kar 25 javnih in šest zasebnih parkirišč. Z javnimi upravlja podjetje Okolje Piran, cene pa so po vsej Obali, od Lucije in Portoroža do Strunjana, od enega evra na uro do 15 evrov za celodnevno parkiranje. 

Javno podjetje Marjetica Koper upravlja 31 parkirišč na območju Mestne občine Koper in skupno 4942 parkirnih mest. Nazadnje so tu cene dvignili lani poleti, a le na makadamskem parkirišču v Žusterni, kjer so ukinili celodnevno parkiranje za 6 evrov in uvedli obračunavanje parkirnine po urah (en evro za vsako začetno in nadaljnjo uro). Pred tem so se cene parkiranja spremenile pred poletno sezono 2021.

Da so redarji pridni tudi na Obali, govori še en podatek: v medobčinskem redarstvu Medobčinske uprave Istre, ki pokriva vse štiri istrske občine, je zaposlenih 35 uniformiranih pooblaščenih medobčinskih redarjev. V letu 2022 so na območju MO Koper zabeležili skupno 11.756 prekrškov, vključno s prekoračitvami hitrosti.

Izola pa premore 14 plačljivih parkirišč s cenami od 20 centov do šest evrov za celodnevno parkiranje. Seveda ni nujno, da je parkirišče prosto, pa še potem se mora morja željan turist peš odpraviti do plaže.