Edini, ki je prišel na zaslišanje, je bil Jože Biščak, ki je bil direktor družbe Nova Obzorja in odgovorni urednik tednika Demokracija do maja 2022. Biščak je dejal, da od marca 2022 do aprila 2022 »stranki SDS ni šel niti evro, za njih nismo plačali oglaševanja«. Izpostavil je, da so imeli zaradi oglaševanja precej inšpekcij, preiskovalo je tudi Računsko sodišče, a ni nihče ugotovil nepravilnosti.
Predsednico komisije Mojco Šetinc Pašek (Gibanje Svoboda) je zanimalo, kakšna je bila njegova vloga pri oglaševanju. Še prej pa ga je vprašala, če res drži, da do SDS ni šel niti evro, če pa je bilo za 55.000 evrov računov iz SDS. Biščak je odgovoril, da zato, ker so kupili knjige od SDS.
So bili intervjuji ustrezno označeni?
Glavno vprašanje današnje seje pa je bilo domnevno sporno oglaševanje občin v reviji Demokracija. V zadnjih petih mesecih pred parlamentarnimi volitvami so se namreč krepko povečali prihodki iz občin, plačljive (piar) vsebine pa so bile po mnenju komisije nezadostno označene. Biščak je vztrajal, da so zadostili zakonskemu pogoju označitve, saj so rubriko 'Naši kraji' jasno označili kot plačljivo. Niso pa tako označili posameznih člankov in intervjujev, je dodala Šetinc Pašek in ocenila, da to predvideva Kodeks novinarjev Slovenije. Biščak se požvižga na ta kodeks, saj ni član Društva novinarjev Slovenije, zagotavlja pa, da svoje delo opravlja »profesionalno in pošteno« in v »skladu z zakoni«. »Če sem kršil kodeks, me prijavite na novinarsko častno razsodišče,« meni Biščak, ki trdi, da ni šlo za obvodno financiranje stranke.
Desni za desne
Se zdi Biščaku sporno, da je bilo večino teh intervjujev in člankov opravljenih z župani blizu desnice ali tistimi direktorji občinskih uprav, ki so blizu SDS? Ne, odgovarja, »normalno je, da je večina (okoli 30 odstotkov) iz bazena desnega političnega pola«, saj so tudi oni kot tednik konservativno usmerjeni.
Šetinc Pašek je nato Biščaka spomnila, da so s tem modelom poslovanja v prvih petih mesecih letošnjega leta zaslužili skoraj 83.000 evrov od občin. Predvsem od občin, kjer so župani SDS ali blizu SDS. Član komisije Soniboj Knežak (SD) pa je dodal, da mu to smrdi po »financiranju volilne kampanje določene stranke z javnimi sredstvi«. Še zlati zato, ker je tednik v 30-odstotni lasti SDS.
»Meni se ne zdi, da gre za promocijo SDS. Ne, mi smo tržili oglasni prostor s piar članki,« je odgovoril Biščak, ki meni, da ga je kot direktorja predvsem zanimalo, da tržniki prinesejo čim več oglasov, kar pomeni čim več prihodkov, to pa je tisto, kar je takrat najbolj zanimalo njihove madžarske lastnike.
Člani komisije so Biščaka med drugim izvali z vprašanjem, ali se je za oglaševanje v Demokraciji morda dogovarjal s predsednikom uprave Telekoma Slovenije Cvetkom Sršenom. Biščak je pojasnil, da na uradnem sestanku pri Sršenu ni bil, sta pa govorila po telefonu. »Rekel je, naj pošljemo ponudbo za oglaševanje. Povedal je elektronski naslov, na katerega je naša marketinška služba posredovala ponudbo,« je pojasnil po poročanju STA.