Na pločnikih, zelenicah ...

FOTO: Po Ljubljani pobirajo odvržene električne skiroje, štirje so se znašli celo v Herkulovem vodnjaku

S.R.
20. 8. 2022, 07.39
Posodobljeno: 20. 8. 2022, 09.14
Deli članek:

Prizori ljudi na zelenih skirojih, ki drvijo po ljubljanskih ulicah, so v zadnjem mesecu postali stalnica. Stalnica pa so na žalost postali tudi prizori teh istih zelenih skirojev, ki zapuščeni ležijo na pločnikih, kolesarskih stezah, zelenicah ter celo parkiriščih in cestnih površinah, kjer jih puščajo nekateri bolj malomarni uporabniki.

Bobo
Pravilno parkiran električni skiro.

Problematičen ni samo pogled na zelen kos kovine, natančneje aluminija, ki daje videz na kosovni odpad čakajoče krame, temveč glede na razburjenje pešcev, invalidov in kolesarjev pogosto predstavlja tudi oviro na njihovi poti. Skiroji so bili deležni toliko pozornosti ogorčenih občanov, da je zadeva prišla na uho ljubljanskega župana Zorana Jankovića, ki ima v zadnjem obdobju že polne roke dela s problematiko dostavljavcev hrane.

Govora je seveda o električnih skirojih estonskega podjetja Bolt, ki je svojo mrežo ponudbe storitev uporabe e-skirojev pred mesecem dni razširil tudi na Ljubljano. Kar zadeva ceno, izsposoja oziroma uporaba tega Boltovega prevoznega sredstva stane 20 centov na minuto za prvih 12 minut vožnje, vsaka minuta več pa uporabnika stane dodatnih 10 centov. 10 centov stane tudi »pavza«, medtem ko je treba za rezervacijo plačati 8 centov na minuto. Za uporabo je treba sneti aplikacijo, se registrirati in račun povezati s kreditno kartico oziroma storitvijo Apple Pay. V prestolnici je trenutno na voljo 300 električnih skirojev, ki jih je po opravljeni vožnji mogoče parkirati na nekaj deset vnaprej določenih mestih, česar pa se številni uporabniki ne držijo. Ti skiroje pogosto puščajo na mestih, ki ustrezajo njim, ne pa tudi drugim udeležencem v prometu. Ustrezna mesta, na katerih se skiro lahko odloži, so sicer s koordinatami za satelitski sprejemnik GPS opredeljena v aplikaciji, pri čemer mora uporabnik »parkirano« vozilo na koncu tudi fotografirati, kar nato obdela aplikacija. Za prerazporejanje skirojev, tudi tistih, ki so odloženi nepravilno, skrbi posebna ekipa.

Deset so jih že »spravili v shrambo«

Janković, ki je na težavo že opozarjal, je denimo ta teden pojasnil, da bodo skiroje, ki »ne bodo odloženi na tistih mestih, ki naj bi bila normalna, pobirali naši od Snage.« Po njegovih navedbah so jih deset že »spravili v shrambo.« Znova je poudaril, da se bo treba s podjetjem dogovoriti za nek red, da bi bilo denimo skiroje dovoljeno puščati le na postajališčih za kolesa. »Če bodo za to potrebne dodatne stojnice za kolesa oziroma skiroje, jih bomo postavili. Ni problema.« Janković je sicer nedavno napovedal, da se bodo, če problem ne bo rešen ter bodo skiroji še naprej ovirali pešce, invalide in druge udeležence v prometu, s podjetjem o tem pogovorili jeseni, ko se v mesto vrnejo šolarji in študenti ter ko bo minila začetna evforija. Podjetju je še položil na dušo, da morajo sami poskrbeti za spoštovanje pravil, da torej uporabniki skiroja po uporabi ne zavržejo kot ponošen čevelj. Na portalu Tehnozvezdje so medtem izpostavili še eno težavo, ki bi lahko prispevala k neredu na tako imenovanih postajališčih. Namreč da je postavljanje zadevnega skiroja na oporo oziroma stopalko precej težavno, kar je morda tudi eden od razlogov, da toliko vozil na koncu obleži na tleh.

Bobo
S tako parkiranimi skiroji občani nimajo težav.

V podjetju grozijo s kaznimi, pa jih tudi delijo?

So pa v podjetju navedli, da »aktivno delajo na izobraževanju uporabnikov preko kampanj.« Novi uporabniki se s pravili seznanijo tudi ob potrditvi svojega računa, pri čemer jim »kratek obvezni modul usposabljanja prikaže pravila za uporabo e-skirojev in pravne predpise.«

V podjetju Bolt odgovarjajo že znano, in sicer da mora uporabnik za dokončanje vožnje skiro odložiti na »parkirni mikrolokaciji v bližini javnih stojal za kolesa, ki so označene v aplikaciji.« »Če uporabnik tega ne stori, vožnje ni mogoče zaključiti in storitev se bo še naprej zaračunavala,« nam je pojasnil direktor za mikromobilnost za Slovenijo in Hrvaško pri Boltu Ivan Begović. Ponovil je tudi, da mora uporabnik na koncu vožnje kot dokazilo pravilno parkiranega vozila slednjega fotografirati. Fotografije nato pregleda interna ekipa za kakovost in pomoč uporabnikom, ki se »čim hitreje odzove na morebitne zahteve in komentarje uporabnikov, mesta ali tretjih oseb.«

Ekipa razpolaga tudi z zadnjo lokacijo skiroja ter ga v primeru, ko ni pravilno parkiran, prevzame in premakne na primernejšo mesto. To počnejo vsakodnevno, po navedbah Begovića pa lahko nevestnemu uporabniku izrečejo tudi globo v višini 40 evrov. Lepe besede, a električni skiroji se še vedno pojavljajo na lokalcijah, kjer jim ni mesta. Ena zadnjih fotografij iz Ljubljane razkriva, da so se štirje skiroji znašli celo v Herkulovem vodnjaku na Starem trgu pred Stiškim dvorcem. Na vprašanje, ali so kakšno globo v tem prvem mesecu delovanja že izrekli, nam niso odgovorili. Prav tako niso pojasnili, ali so v kakršnem koli stiku z Mestno občino Ljubljana, ki je razmere tudi sama prepoznala kot problematične. Janković je denimo že na novinarski koferenci konec julija dejal, da Mol s podjetjem Bolt ni sklepala nobenih dogovorov.