Potrebujejo informacije
V času, ko so obiski na internem oddelku prepovedani, je sploh za svojce pacientov, ki sami niso zmožni govoriti po telefonu, izjemnega pomena, da dobijo ustrezne informacije od zdravniškega osebja.
Predstojnik oddelka Matjaž Brenčič je navedene očitke zavrnil. Trdi, da so na voljo za informiranje, a da je treba vztrajati in klicati večkrat: »Zdravnik sočasno ne more opravljati več telefonskih klicev.«
Priznava pa, da imajo hude kadrovske težave in izjemno veliko zasedenost. Čeprav je kapaciteta 65 razpoložljivih postelj, je trenutno hospitaliziranih pet pacientov več.
Sedeminosemdesetletna Terezija Horvat je bila v Splošno bolnišnico Ptuj sprejeta 1. avgusta letos. Hospitalizirana je bila zaradi uroinfekta, že leta pa je bolehala za demenco. »Več dni nismo vedeli, kakšno je njeno zdravstveno stanje. Obiski so prepovedani, zato nismo mogli k njej. Mama in teta sta klicali vsak dan, a so ju odslavljali brez informacij. Boli, ko ne veš, kako je tvoj svojec. Tako direktorju kot strokovnemu direktorju sem napisala mail in ju obvestila o tem, kaj se dogaja, zagrozila sem tudi z objavo zgodbe v javnosti. Nato se je zgodil preobrat. V četrtek, 4. avgusta, nam je po telefonu uspelo priklicati zdravnika, ki je povedal, da je babica bolje. Dan pozneje je umrla. Nismo imeli možnosti niti, da se poslovimo od nje,« je ogorčena vnukinja pokojne Terezije.
»Treba je vztrajati, zdravnik se lahko pogovarja samo z eno osebo«
Na internem oddelku ptujske bolnišnice so očitke, da so nedostopni za informacije, zavrnili. Po telefonu so na voljo vsak delovnik ob 14.15. »Logično je, da se zdravnik, ki daje informacije, naenkrat lahko pogovarja po telefonu samo z eno osebo, pogosto pa jih kliče več hkrati. Treba je vztrajati in klicati večkrat. Najverjetneje je na ta način tudi prišlo do težav s posredovanjem informacij svojcem v zvezi z omenjeno že pokojno Terezijo Horvat,« pravi predstojnik Matjaž Brenčič. Ob tem opozarja, da so trenutno na oddelku v hudi kadrovski stiski in preobremenjeni: »Imamo 70 hospitaliziranih pacientov ob razpoložljivih 65 posteljah.«
Svojci pokojne sicer odgovarjajo, da so sledili tem navodilom, klicali zelo velikokrat in poskušali priti do informacij, a zmeraj neuspešno.
Razumevanje in sočutje izjemnega pomena
Zaradi covidne situacije so obiski na internem oddelku prepovedani. Prav zato je ustrezno posredovanje informacij o zdravstvenem stanju pacientov svojcem toliko pomembnejše. Posebej delikatna skupina so tisti, ki sami ne morejo govoriti po telefonu in svojci podatke o njihovem zdravstvenem stanju pridobivajo od tretje osebe. Tak primer so tudi bolniki z demenco.
Kdo izmed zaposlenih na internem oddelku ptujske bolnišnice se je svojcem pokojne Terezije oglašal na telefon in z njimi komuniciral neprimerno, naša sogovornica ne ve.
Kot pravi, je njen namen zgolj opozoriti tiste, ki delajo na tem in vseh drugih oddelkih, naj bodo sočutni in razumevajoči pri posredovanju informacij: »Ko sem o tem neljubem dogodku nekaj stavkov napisala na Facebooku, se je usul plaz komentarjev. Ljudje s podobnimi izkušnjami so se mi oglašali tudi v zasebnih sporočilih. Nekateri so se obrnili tudi na varuha pacientovih pravic. Žalostno je, da smo informacije dobili šele, ko smo jim dejali, da bomo z zgodbo šli v javnost. Sploh ne razumem, da je nekdo, ki dela v zdravstvu, lahko osoren. Ta kader dela z bolnimi, mora biti sočuten.«