E-vinjeto lahko uporabniki kupijo preprosto prek spletne trgovine, na prodajnih mestih Darsa ali pri pooblaščenih prodajalcih e-vinjet (na bencinskih servisih in pri različnih trgovcih), ki so prisotni tudi v tujini, pred vstopom na cestninsko cesto.
Avtocestno cestninjenje je v letih, ko se je v Sloveniji skorajda eksponentno povečevalo število vozil na cestah, postalo velika ovira v prometu. A seveda nič ne gre brez kontrole, pa naj bo elektronska ali fizična. Nadzor nad uporabo e-vinjet namreč poteka 24 ur na dan in vse dni v letu, opravijo ga z zajemom slik in samodejnim prepoznavanjem registrskih oznak. Prekrškovni postopki pa se izvajajo na terenu in v pisarnah. »Eno temeljnih nerazumevanj nadzora pri e-vinjeti je, da nadzora ne bo več na terenu. Domačim voznikom pošiljamo plačilne naloge in račune za e-vinjete praviloma po pošti, ker imamo dostop do vseh potrebnih podatkov. Tujce pa poskušamo – in tako bo tudi v prihodnje – v kar največji meri sankcionirati na nadzornih točkah, počivališčih, mejnih prehodih. Razlika v primerjavi z nadzorom pred uvedbo e-vinjete je le, da so kršitelji zaznani s kamerami že na točki, preden jih lahko ustavimo, nadzornik pa dobi informacijo o tem, katero vozilo je treba ustaviti in sankcionirati,« pojasnjuje Teja Kržišnik z Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars).
Prodajo največ tedenskih e-vinjet, sledijo celoletne
Na Darsu pravijo, da prodaja e-vinjet poteka dobro. Statistika pravi, da so do konca aprila letos prodali največ tedenskih vinjet, kar 1.302.638, sledijo letne (892.434), mesečne (257.173) in polletne za enosledna vozila (6155). V te podatke so vštete tudi tedenske in mesečne vinjete v obliki nalepk, ki so bile decembra lani in januarja letos še na voljo.
Največ nakupov tedenskih vinjet pri Darsu pričakovano zabeležijo pred prazniki in v poletni turistični sezoni, pri čemer letne vinjete največ kupujejo slovenski državljani v začetku leta, medtem ko je prodaja kratkoročnejših vinjet izrazitejša tik pred že omenjenimi prazniki in v poletni turistični sezoni, ko te vinjete večinoma kupujejo tujci.
Veliko pozornosti obveščanju o obveznem nakupu vinjete
»Da tujci ne bi pozabili kupiti e-vinjete, smo z dodatnimi oglasi opremili vsa prva prodajna mesta po prehodu državne meje. Pri tem se nismo osredotočili samo na prodajna mesta ob avtocestnih vstopih v državo, temveč tudi vsa tista prva prodajna mesta po mejnih prehodih s Hrvaško, kjer je ob pomembnejših praznikih in v poletni sezoni povečan tok prometa vstopa tujih vozil. Podobno smo obveščanje o potrebnem nakupu e-vinjete izvedli na prodajnih mestih v sosednjih državah,« pravi Kržišnikova.
O uvedbi e-vinjete v Sloveniji od sredine januarja voznike obveščajo tudi prek spletnih oglasov v 12 državah, od Avstrije, Švice in Češke pa vse do Srbije in BiH in Makedonije. Predvidoma bo ta Darsova kampanja trajala vsaj do konca poletja. Vse s ciljem, da uporabniki, tudi če ne izvedo, da je v Sloveniji uvedena e-vinjeta, vedo vsaj, da je za vožnjo po slovenskih avtocestah treba kupiti vinjeto, kar velja že od leta 2008.