Kaj bi lahko bil vzrok pokanja in piskanja?
Strokovnjaki pravijo, da je vzrokov za pokanje in ostale moteče zvoke v radiatorjih ali ceveh lahko več. Eden izmed njih je raztezanje in krčenje materialov ob segrevanju. Brbotanje v ceveh je lahko posledica prisotnosti zraka v sistemu. Vzroki omenjenih težav so lahko tudi premalo vode v sistemu, nezadostna črpalka, neustrezna raztezna posoda ... Razlogov za težave pri ogrevanju je torej veliko.
Težave z motečimi šumi, ki prihajajo iz radiatorjev in cevi, so se na Ulici 25. maja 5 na Ptuju začele že pred nekaj leti. V četrtem nadstropju, kjer stanuje naša sogovornica, je najprej začelo pokati v ceveh, nato so se pred dvema letoma pridružili še zvoki, podobni zavijanju sirene.
Kljub številnim pozivom, naj pristojne službe ukrepajo in zadeve raziščejo, se do danes ni zgodilo nič. Nasprotno, stanje je vsak dan slabše: »Nekajkrat so poslali dežurne zaposlene iz kurilnice, ki so poskušali zadevo urediti, a je bilo vse brez učinka.«
Medtem ko v delovni sobi lahko vsaj ob izklopu gretja počiva v tišini, se zadnji dve leti v spalnici neodvisno od tega, ali so radiatorji odprti ali ne, glasni zvoki slišijo neprestano. »Poskušala sem vse. Odstranili smo ventile, odzračevala, kot so mi svetovali. Problem naj bi, tako so trdili, nastajal v stanovanju. Marsikdo v bloku ne ogreva stanovanja, sploh zdaj, ko so cene plina šle v nebo. Morda je tudi to razlog, da se težave stopnjujejo. Koncesionar pa vztraja, da to ni v njihovi domeni. So ponudniki storitve ogrevanja in morajo zagotoviti, da sistem deluje dobro, za kar so pooblaščeni. Težava je gotovo v sistemu, težko pa verjamem, da v današnjem času ne morejo najti napake.«
JS Ptuj: »Težave na internih napravah so v domeni lastnikov«
Iz podjetja Javne službe Ptuj, ki skrbi za ogrevanje, pravijo, da so njihove naloge upravljanje s proizvodnimi viri toplotne energije, z distribucijskimi vodi do priključnih mest, s priključki, vključno z glavnimi zapornimi armaturami in merilno napravo, ter z napravami za nadzor in upravljanje distribucijskega sistema: »Naprave v lasti odjemalcev so naprave v toplotni postaji, interne toplotne naprave za glavnimi zapornimi ventili ter delilniki stroškov toplote, vgrajeni za merilno napravo. Stroški gradnje in vzdrževanja teh naprav so obveznost odjemalca.«
Morebitne težave, ki se torej pojavljajo na internih napravah (med katere spada tudi notranja inštalacija ogrevanja in radiatorji posameznega stanovanja), pa naj po njihovih besedah etažni lastniki urejajo z zunanjimi izvajalci. »Zato predlagamo, da se občani v primeru težav z radiatorji obrnejo na svojega upravitelja ter naročijo pregled naprav pri zunanjem izvajalcu,« dodajajo.
Težave z inštalacijo ogrevanja ali radiatorji se sicer pojavljajo v vsaki ogrevalni sezoni. Zaradi višje cene ogrevanja in dejstva, da marsikdo radiatorje preprosto zapre, ne zaznavajo, da bi bilo tovrstnih primerov več. »Menimo, da to ni povezano z zapiranjem radiatorjev zaradi višjih stroškov ogrevanja. Za zagotovitev brezhibnega delovanja je najpomembnejše redno vzdrževanje notranje inštalacije ogrevanja in radiatorjev posameznega stanovanja. Če gre za okvaro in je potrebno takojšnje ukrepanje, smo dosegljivi na dežurni številki. Sicer pa se lahko obrnejo tudi na upravnika, ki bo naročil pregled in ustrezno popravilo,« so zaključili v občinskem podjetju.
Markeževa odgovarja, da se je obrnila tudi na upravnika, ki pa meni, da reševanje težave ni v njihovi domeni: »Torej na koga naj se obrnem? Največje težave so v ceveh, ki so del fiksne in verjetno nezamenljive ogrevalne poti, ta pa je del objekta in ni lastni potrošni material.«