Število brezposelnih je doseglo 10.100, kar je za več kot 50 odstotkov več kot konec lanskega marca. Zaprtih je več kot 1300 lokalov za strežbo hrane in pijače ter 1700 nastanitvenih obratov. Več kot 15 odstotkov gostincev je napovedalo, da lokalov ne bodo več odprli.
To bi med drugim pomenilo odprtje restavracij do 18. ure, največ štiri osebe, ki niso iz istega gospodinjstva, za skupno mizo, obvezno uporabo mask med vstopanjem in izstopanjem iz restavracij ter obvezno razkuževanje rok. "Z odgovornim ravnanjem odprtje obratov po našem prepričanju ne bi povečalo števila okužb," je dejal Čarman. V večini italijanskih dežel imajo sicer odprte lokale do 18. ure.
Predsednik sekcije za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) Blaž Cvar je danes premierja Janeza Janšo in gospodarskega ministra Zdravka Počivalška naslovil odprto pismo, v katerem ju želijo podrobneje seznaniti s trenutnimi kritičnimi razmerami, v kateri se je znašla panoga gostinstva in turizma. V njem bodo našteti tudi predlogi sveta za izboljšanje razmer na področjih, kjer je stanje najslabše.
Med predlogi je izplačilo stoodstotnega nadomestila plače za zaposlene na čakanju na delo v panogah, kjer je opravljanje dejavnosti prepovedano ali bistveno omejeno. Pozivajo tudi k ureditvi vprašanja obveznega izplačila regresov, ki ga mnoga podjetja v panogi po Cvarovih besedah letos ne bodo zmogla izvesti, odlogu plačila kreditnih obveznosti in znižanju davka na dodano vrednost. "Zadnja točka v pismu pa je poziv k odpiranju panoge. Nikoli nismo dobili podatkov o okužbah v gostinskih lokalih, zato imamo argumentirane razloge za to zahtevo," je poudaril Cvar.
Zmanjšana poslovna kondicija gostincev in odhajanje v tujino
Predsednik sveta Tomaž Kavčič pa je opozoril, da se z vsakim dnem zaprtja zmanjšuje poslovna kondicija gostincev. "Zavedam se, da sta na prvem mestu zdravje in vzdržnost zdravstvenega sistema, a tudi vzdržnost gospodarstva je pomembna," je dejal in poudaril, da so gostinci vladi hvaležni za vso dosedanjo pomoč, vendar ta ni dovolj.
Kot največji težavi je izpostavil nezmožnost ohranjanja delovnih mest in ne dovolj jasno komunikacijo pristojnih s podjetniki. "Zaposleni namreč odhajajo v tujino in druge panoge. Obenem gostinci potrebujemo jasna navodila glede ravnanja," je dejal.