Odločitev ustavnega sodišča, da mora država poskrbeti, da se otroci s posebnimi potrebami lahko vrnejo v šole s prilagojenim programom, je očitno dala krila širšemu krogu staršev in tako je zdaj k ustavnim sodnikom romala še pobuda, naj presodijo, ali so predpisi, na podlagi katerih se otroci že od konca oktobra, nekateri pa še dlje, šolajo na daljavo, skladni z ustavo. Starši morajo zdaj prepričljivo pojasniti svoj pravni interes.
Nesprejemljivo
Za starše je nesprejemljivo, da šolanje na daljavo traja več kot pet mesecev, moti pa jih tudi, da pristojni v tem času, ko se epidemiološka slika ne izboljšuje, niso izoblikovali primernega in manj invazivnega koncepta šolanja. Ob tem so poudarili pomen šolanja in izobraževanja v živo, ker je po njihovi oceni to pomembno za socialni razvoj otrok in kakovost izobraževanja. Vladi tudi očitajo, da poleg izobraževanja na daljavo ni omogočila nobene druge alternative, kot je delitev šolskih razredov na manjše skupine, v okviru katerih bi lahko ohranjali priporočeno razdaljo, izvedbo turnusnega izobraževanja ali izjemoma en teden izobraževanje v šoli, en teden doma.
Velika škoda
Po mnenju staršev v času izobraževanja na daljavo ni omogočeno obiskovanje dodatnega pouka, ki ga nekateri učenci nujno potrebujejo za doseganje zahtevne ravni znanja. Prav tako ni omogočena izvedba različnih krožkov, ki omogočajo skladen umski in gibalni razvoj otrok ter na pomemben način pomagajo otrokom pri razvoju socialnih spretnosti in veščin. »Tudi sicer izobraževanja na daljavo zaradi izostanka za otroke nujno potrebnih socialnih stikov otrokom povzroča zelo veliko škodo. Po mnenju strokovnjakov se različne težave pojavljajo tudi pri otrocih, ki prej duševnih ali čustvenih težav niso imeli,« je zapisala skupina staršev.
Luknje v znanju
Ocenili so, da trpi tudi izobraževalni proces kot tak, saj so učitelji, da bi zagotovili, da bodo pouku na daljavo lahko sledili tudi manj uspešni učenci, vsebine, ki jih učencem podajajo na daljavo, skrčili. Kljub temu ugotavljajo, da vsem učencem vsebin doma ne uspe ustrezno predelati. Tako jim bo ob vrniti v šolske klopi poleg tekočega šolskega dela ostajalo tudi delo za nazaj, da bodo nadomestili vsebine, ki so jih zaradi njihove neprimernosti za pouk na daljavo izpuščali, ter delo z učenci, ki kljub vsemu na daljavo niso usvojili vsebin.
Slaba kakovost
Po navedbah staršev otroci prav tako nimajo zagotovljene vzgoje in izobraževanja v kakovosti, kot bi bila zagotovljena, če bi se pouk izvajalo v vzgojno-izobraževalnih zavodih, saj starši pogosto niso strokovno usposobljeni za pouk v osnovni šoli. Zato med otroki, ki se izobražujejo doma, nastajajo neenakosti zaradi različnih danostih v družinah. Ustavno sodišče bo najprej presojalo, ali bo pobudo sprejelo v obravnavo.