PROIZVODNJE ŠE NE BODO ZAGNALI

Vrata Magne v Hočah bodo še nekaj časa zaprta, delavci pa ostajajo na delu v Avstriji

Mojca Zemljarič, Štajerski tednik
15. 1. 2021, 20.15
Deli članek:

Delavci do nadaljnjega ostajajo v Gradcu.

Magna
Najverjetneje bo na zagon tovarne treba še nekaj časa počakati.

Kot so v podjetju že večkrat poudarili, je bistveno, da ostane hoška ekipa homogena in se ohrani. Pred zagonom obrata v Hočah so se namreč zaposleni leto dni interno izobraževali, sestavili so tim, v katerem vsak obvlada svoje delovno področje.

Ker se je avtomobilska industrija na globalnem nivoju zamajala, so posledice čutili tudi v Magni. Naročila so se zmanjšala in obveljala je odločitev, da hoške tovarne ne bodo zagnali. Delavcem so ponudili zaposlitev v Gradcu in večina jih je ponudbo sprejela. V Hočah jih je na delu ostalo 40, in sicer tehnologi, vzdrževalci ter delavci v požarnovarnostni službi. Ker se konec leta stanje z naročili ni izboljšalo, je obveljala odločitev, da Hoč še ne odprejo, delavci pa do nadaljnjega ostanejo v Gradcu. Ko se bodo razmere na trgu izboljšale, jih bodo razporedili nazaj v slovenski obrat.

Poslovodstvo podjetja se zavzema, da ekipa, ki je delala v Hočah, ostane skupaj, da lahko ob povečanju naročil takoj zaženejo tovarno. Kdaj bi se stroji v hoški lakirnici lahko ponovno oglasili, ni mogoče napovedati. Interni viri pravijo, da ta hip ni nobene odločitve, ki bi odgovorila na to vprašanje. Pojasnilo, ki so ga iz tovarne že nekajkrat posredovali javnosti, se glasi: ko bo dovolj naročil.

Cilj v Hočah: proizvodnja do 130.000 vozil

Kljub negotovosti, ki vlada na avtomobilskem trgu, si kanadsko-avstrijska multinacionalka Magna International prizadeva za širitev proizvodnih obratov v Sloveniji. Dolgoročni cilj je, da bi v Hočah potekala celovita proizvodnja avtomobilov. Letno bi izdelali do 130.000 vozil, pripravljenih za prodajo.

Na Agenciji RS za okolje je v obravnavi vloga za pridobitev okoljevarstvenega soglasja (OVS) za širitev proizvodnih obratov v Hočah oziroma za drugo fazo projekta. Druga faza pomeni celovito proizvodnjo avtomobilov, v sedanjem obratu imajo le lakirnico. Okoljevarstveno soglasje je eden od pogojev za pridobitev gradbenega dovoljenja. Šele po pridobitvi OVS bodo v podjetju natančneje predstavili prihodnje načrte v zvezi z gradnjo oziroma nadaljevanjem druge faze projekta.

Električni Fisker bi lahko izdelovali tudi v Sloveniji

Magna je lani jeseni z ameriško družbo Fisker sklenila pogodbo za izdelavo električnega avtomobila Fisker ocean. Izdelovali jih bodo v Magni Steyr, torej v Gradcu, najverjetneje tudi v kooperaciji s Hočami. Proizvodnjo Fiskerjevih električnih avtomobilov naj bi pričeli konec leta 2022 ali v začetku 2023, odvisno od razmer.