Državne ceste, ki jih od leta 1998 delimo na avtoceste (štiri- in večpasovne), hitre ceste (tri- in dvopasovne), glavne in regionalne ceste, bodo tudi v letu 2020 doživljale gradbene posege.
Dela bodo potekala na avtocestah in hitrih cestah, za katere skrbi Dars, Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (Drsi) pa bo gradila in urejala magistralne ceste, regionalne ceste, kolesarska omrežja in železnice.
Drsi nam je razkrila deset največjih infrastrukturnih projektov, ki se jih bodo lotili na cestah in železnicah. Rekonstruirali bodo odsek glavne ceste Zidani most–Radeče, napovedali so novogradnjo ceste Hotemaže–Britof, ki bo trajala dve leti, na vrsti bo tudi gradnja obvoznice Kidričevo v Podravju, ki bo trajala 18 mesecev
Na državnih cestah ...
Zgradili bodo še navezovalno cesto Ljubečna–AC priključek Celje vzhod, obvoznico v Slovenski Bistrici, končno bodo začeli graditi tudi podaljšek Ceste proletarskih brigad, ki bo predstavljal novo cestno povezavo, ki bo razbremenila Limbuško cesto v Mariboru. Modernizirali bodo odsek regionalne ceste med Lokvami in Čepovanom ter preplastili cesto med Razdrtim in Podnanosom. Med Trebijo in Sovodnjami pa bo prišlo do rekonstrukcije ceste, sanacije brežin in rekonstrukcije podpornih ter opornih ukrepov.
Kar zadeva železnico, se bo v tem letu nadaljevala izvedba nadgradnje železniške proge Zidani Most–Celje ter tudi proge med Mariborom in Šentiljem. Direkcija je pojasnila, da sta v drugi polovici leta predvidena tudi začetka nadgradnje vozlišča Pragersko in obnove železniškega predora Karavanke. »Nadaljujejo se aktivnosti za uvedbo daljinskega vodenja prometa na odsekih prog Zidani Most–Ljubljana in Zidani Most–Šentilj. V letu 2020 se bo začela izvedba posodobitev signalnovarnostnih naprav med Zidanim Mostom in Šentiljem, v drugi polovici leta 2020 pa je predviden začetek nadgradnje železniškega odseka Podnart–Lesce Bled,« so pojasnili.
Kaj pa avtoceste?
Dars je povedal, da investicijski načrt sicer že imajo, a da so ga poslali v obravnavo in soglasje pristojnemu ministrstvu za infrastrukturo. Vseeno so nam ga predstavili in najprej povedali, da je največ sredstev namenjenih za novogradnje; za drugo cev karavanškega predora ter začetek graditve tretje razvojne osi na severnem in južnem delu ljubljanske obvoznice.
Razložili so, da sicer dela, ki zahtevajo zaporo prometa, vsako leto začnejo po zaključku zime. Kdaj točno, je odvisno od posamezne lokacije – koliko je klimatsko obremenjena, vendar pa je to v večini primerov v aprilu, maju. V tem letu bodo na primer odstranili in preuredili območje še zadnje cestninske postaje na našem avtocestnem sistemu (od skupno 34) – postaje Dragotinci na pomurski avtocesti. Sicer pa bodo obnovili skupno približno 55 kilometrov smernih vozišč avtocest in hitrih cest.
Moste in Golovec
Med večjimi gradbenimi ali obnovitvenimi deli na AC-omrežju so izpostavili obnovitev nadvoza med Logatcem in Vrhniko na primorski avtocesti; ta se obeta spomladi. Promet bo potekal po dveh zoženih pasovih. Napeto bo tudi na vzhodni ljubljanski obvoznici na priključku industrijske cone Moste, kjer bodo gradili nov nadhod in rekonstruirali nadvoz. Pozor, ta dela se bodo izvajala skupaj z rekonstrukcijo Letališke ceste. Prek vikendov so poleti in jeseni na tem območju predvidene popolne zapore, pa tudi daljše zapore priključnih krakov.
Tudi na Šmartinski cesti v Ljubljani do rondoja Tomačevo bodo gradbeni stroji. Odsek bodo urejali v poletih mesecih. Sanirali bodo tudi predor Golovec, ravno tako v poletnem času, zato je tam pričakovati večje zastoje. Kje vse se še obetajo dela in s tem povezane gneče oziroma zastoji, pa je razvidno s pričujočega zemljevida.