Prenova prog je ključnega pomena za spodbujanje potniškega prometa, je v intervjuju za STA dejal prvi mož Slovenskih železnic Dušan Mes.
V zadnjih tednih se na SŽ ukvarjajo predvsem s sanacijo nesreče tovornega vlaka, ki se je 25. junija iztiril v predoru pri Hrastovljah. "Na tem odseku se promet odvija relativno normalno, sicer z večjimi zastoji zaradi nizke dovoljene hitrosti," je dejal. Do konca meseca nameravajo izvesti še dokončno sanacijo tega dela.
Eden večjih projektov na železniškem omrežju je prenova proge Maribor-Šentilj. V tem času SŽ prevoz nadomeščajo z avtobusi. "Celotna proga se zapira na odsekih po 15 kilometrov, kar je nujno zlo, alternative pa ni. Ali progo zapremo, česar ne moremo, ali iz nemogočega delamo mogoče," je dejal. Zamude in slabša kakovost so davek, ki ga je po njegovih besedah treba plačati, da pridemo do sodobne infrastrukture na tem odseku. "Konec prihodnjega leta bo lahko vlak iz Maribora v Ljubljano s postankom v Celju pripeljal v 90 minutah, kar pa je že velik korak naprej v sodobnem potniškem prometu," je poudaril Mes.
Drugo leto se odpre tudi kočevska proga. Vlak bo od Kočevja do Ljubljane vozil manj kot eno uro, je dejal.
Dvotirnost vsaj do Kranja
Po obnovi štajerskega kraka sledi prenova gorenjske proge proti Jesenicam. "Začelo se bo s predorom Karavanke, ki ga prenavljamo skupaj z Avstrijci. Mislim, da ne bo takšnih zapletov kot pri avtocesti," je izpostavil. Prenavljali bodo tudi določene odseke na gorenjski progi, ki je po njegovih besedah ena ključnih za potniški promet. "Upam, da čim prej pridemo do dvotirnosti, vsaj do Kranja," je še dejal za STA.
Ko se bodo končala dela na glavnem koridorju, čakajo še obnove regionalnih prog, kar je ključno za spodbujanje javnega potniškega prometa.