Konferenco je tudi letos povezoval britanski igralec in producent Julian Rhind-Tutt, odprl pa jo je Dean Donaldson, soustanovitelj in direktor britanske svetovalne družbe Kaleidoko, ki je spregovoril tudi o priložnostih za medije v letu 2030, do leta, ko se lahko svet po njunem mnenju bliskovito spremeni.
Nove priložnosti
Prvi dan konference so mednarodni govorci sicer največ pozornosti namenili novim priložnostim za medije, ki jih prinaša razvoj tehnologije. Emma Winchurch-Beale, direktorica mednarodne prodaje pri Washington Postu in predsednica World Media Group (WMG), je predstavila rezultate raziskave o njihovih bralcih. Gre za zgodnje posvojitelje, ki imajo vedno prvi najnaprednejše tehnološke naprave, bolj verjetno kupujejo blagovne znamke, ki se oglašujejo v mednarodnih medijih, in jih vedno zanimajo novi izdelki. Tudi dr. Andrea Malgara, izvršni partner v nemški medijski agenciji MediaPlus Group, se je posvetil učinkovitosti oglasov. Spregovoril je tudi Robert Čoban, lastnik in direktor srbske revijalne založbe Color Press Grupa.
Kaj uničuje vašo blagovno znamko?
Blagovne znamke bi se morale izogibati klišejem, saj so njihov največji sovražnik, je poudaril ameriški strokovnjak za znamčenje David Brier. Dennis Yuscavitch, podpredsednik za globalni produktni marketing pri Outbrainu, pa je izpostavil, da bodo preživele le tiste blagovne znamke, ki se bodo naučile neposredno sodelovati s potrošniki. Eden od najbolj zvezdniških govorcev na SEMPL-u, Peter Hinssen, belgijski serijski podjetnik, pa je z udeleženci konference delil svoj najpomembnejši nasvet: namenite deset odstotkov svojega časa, proračuna in kadrov radikalnim eksperimentom za »dan po jutrišnjem«, torej razmišljanju o tem, kaj bo čez pet ali deset let, in ne le kaj se bo dogajalo čez leto ali dve. Rustam Ziganshin, ki je pri facebooku prodajni partner za Srednjo in Vzhodno Evropo, je še posebej poudaril pomen pristopa »najprej video in mobilno«. Wes Schaefer, ameriški podjetnik in prodajni trener, pa je opozoril na medsebojno soodvisnost prodaje in marketinga. Za uvodni prispevek drugega dne SEMPL-a je poskrbel David Bassett, direktor analitike v britanski raziskovalni hiši Lumen Research. Med drugim je navedel podatek, da raziskave s spremljanjem gibanja oči kažejo, da je kar 80 odstotkov oglasov spregledanih. Strokovnjak za nevromarketing dr. Nikolaos Dimitriadis pa je izpostavil, da je napočil čas, ko mora tudi marketingar v organizaciji prevzeti vlogo, ki mu pripada in si jo tudi zasluži: vlogo transformativnega vodje. O novi obliki marketinga je spregovoril tudi ameriški inovator in izumitelj Lon Safko in predstavil koncept marketinga zlitja. Kako pomembno je prisluhniti kupcem, so udeleženci prav tako lahko izvedeli v prispevku Ahtija Leväaha, direktorja marketinga v finskem tehnološkem podjetju Smartcart. Atanas Raykov, direktor za poslovni razvoj Viberja v regijah CIS in CEE, pa je spregovoril o pomenu skupnosti, ki jo omogoča ta mobilna aplikacija za klicanje in pošiljanje sporočil.
Nekaj nasvetov za startupe
Daniela Bervar Kotolenko in Matej Golob, partnerja v podjetju CorpoHub, sta v svojem prispevku o tem, kako »razturati«, med drugim povedala, kako oblikovati ustrezno ekipo v podjetju, kako dati zagon strankam, kako delovati v času hitrih sprememb, kako zmanjšati kreativne polomije z oblikovanjem pravega procesa in kako vzpostaviti idealen ekipni odnos s stranko ali poslovnim partnerjem. Tudi nizozemski serijski podjetnik Jurgen Appelo se je poglobil v ključne tematike, s katerimi se srečujejo poslovni voditelji in produktne ekipe.