Slovenske železnice

Čakanja, zamude in prenova infrastrukture

O.D./Novice Svet24
11. 4. 2018, 17.05
Deli članek:

Slovenija je sredi velikih investicijskih vlaganj v železniško infrastrukturo, ki predvsem med Mariborom in Ljubljano dodatno podaljšujejo že tako za sodobne razmere precej dolgo vožnjo.

STA
Dela na omrežju povzročajo neprijetne čakalne dobe.

Da bi zdajšnje zamude vključili v čas vožnje, so se z 19. julijem v Slovenskih železnicah odločili spremeniti letni vozni red, ki bo upošteval zamude zaradi del. Kot je na novinarski konferenci v Celju povedal vodja sektorja za železnice pri direkciji za infrastrukturo Dejan Jurkovič, bodo na železniški infrastrukturi v aktualni finančni perspektivi izvedli za okoli 700 milijonov evrov investicij, od tega bo za 242 milijonov evrov evropskih sredstev. Največja gradbišča so na severovzhodu Slovenije, kjer hkrati izvajajo štiri projekte, s katerimi bodo posodobili 45 kilometrov železniških tirov in devet postaj, na teh odsekih pa bodo odpravili tudi vse nezavarovane železniške prehode in postavili 17,5 kilometra protihrupnih ograj.

Vse do leta 2022

»S prenovo bomo zagotovili višjo nosilnost vlakov, s tem pa večjo propustnost proge in manjše število tovornih vlakov, ki jih bomo lahko bolje izkoristili. Vse to bo prineslo tudi skrajšanje voznih časov, večjo prometno varnost in znižanje vzdrževalnih stroškov,« je našteval Jurkovič. Med že trajajočimi projekti je nadgradnja proge Zidani most–Celje, od 19. julija bodo zapirali odsek Celje–Rimske Toplice, prav tako poteka nadgradnja železniške proge Poljčane–Slovenska Bistrica. V sklepni fazi oddaje del je 80 milijonov evrov vredna nadgradnja železniške postaje Pragersko, kjer bodo dela predvidoma začeli naslednje leto, enako velja za železniško progo Maribor–Šentilj. Vsa omenjena dela bodo predvidoma zaključena do konca leta 2022, do takrat pa računajo na razumevanje potnikov.

STA
Predstavniki slovenskih železnic so predstavili projekt prenove dotrajanega železniškega omrežja.

Težave majhnega omrežja

Po besedah direktorja družbe SŽ-Infrastruktura Matjaža Kranjca vsa dela potekajo pod prometom, torej v času, ko po sosednjem tiru poteka promet, zato se propustnost prog bistveno zmanjša. »Pri tem je treba upoštevati, da je slovensko železniško omrežje majhno, da nimamo ustreznih obvoznih prog, zato je prepeljati vse vlake po enem samem tiru brez težav praktično nemogoče,« je dejal Kranjc in dodal, da se s posebnimi ukrepi trudijo zagotavljati ustrezno prepustnost. Napovedali so tudi modernizacijo vlakov, med drugim bo omogočen brezžični dostop do internetnega omrežja.