Slovenske železnice

Čakanja, zamude in prenova infrastrukture

O.D./Novice Svet24
11. 4. 2018, 17.05
Deli članek:

Slovenija je sredi velikih investicijskih vlaganj v železniško infrastrukturo, ki predvsem med Mariborom in Ljubljano dodatno podaljšujejo že tako za sodobne razmere precej dolgo vožnjo.

STA
Dela na omrežju povzročajo neprijetne čakalne dobe.

Da bi zdajšnje zamude vključili v čas vožnje, so se z 19. julijem v Slovenskih železnicah odločili spremeniti letni vozni red, ki bo upošteval zamude zaradi del. Kot je na novinarski konferenci v Celju povedal vodja sektorja za železnice pri direkciji za infrastrukturo Dejan Jurkovič, bodo na železniški infrastrukturi v aktualni finančni perspektivi izvedli za okoli 700 milijonov evrov investicij, od tega bo za 242 milijonov evrov evropskih sredstev. Največja gradbišča so na severovzhodu Slovenije, kjer hkrati izvajajo štiri projekte, s katerimi bodo posodobili 45 kilometrov železniških tirov in devet postaj, na teh odsekih pa bodo odpravili tudi vse nezavarovane železniške prehode in postavili 17,5 kilometra protihrupnih ograj.

Vse do leta 2022

»S prenovo bomo zagotovili višjo nosilnost vlakov, s tem pa večjo propustnost proge in manjše število tovornih vlakov, ki jih bomo lahko bolje izkoristili. Vse to bo prineslo tudi skrajšanje voznih časov, večjo prometno varnost in znižanje vzdrževalnih stroškov,« je našteval Jurkovič. Med že trajajočimi projekti je nadgradnja proge Zidani most–Celje, od 19. julija bodo zapirali odsek Celje–Rimske Toplice, prav tako poteka nadgradnja železniške proge Poljčane–Slovenska Bistrica. V sklepni fazi oddaje del je 80 milijonov evrov vredna nadgradnja železniške postaje Pragersko, kjer bodo dela predvidoma začeli naslednje leto, enako velja za železniško progo Maribor–Šentilj. Vsa omenjena dela bodo predvidoma zaključena do konca leta 2022, do takrat pa računajo na razumevanje potnikov.

STA
Predstavniki slovenskih železnic so predstavili projekt prenove dotrajanega železniškega omrežja.

Težave majhnega omrežja

Po besedah direktorja družbe SŽ-Infrastruktura Matjaža Kranjca vsa dela potekajo pod prometom, torej v času, ko po sosednjem tiru poteka promet, zato se propustnost prog bistveno zmanjša. »Pri tem je treba upoštevati, da je slovensko železniško omrežje majhno, da nimamo ustreznih obvoznih prog, zato je prepeljati vse vlake po enem samem tiru brez težav praktično nemogoče,« je dejal Kranjc in dodal, da se s posebnimi ukrepi trudijo zagotavljati ustrezno prepustnost. Napovedali so tudi modernizacijo vlakov, med drugim bo omogočen brezžični dostop do internetnega omrežja.

Estrada

darja gajsek
Uživa, ko poje skupaj s publiko

Vili Resnik: "Želim si dočakati sto let!"

ana-petrič
Naročen poizkus diskreditacije

Slovenka leta Ana Petrič žrtev tako imenovanega 'fishinga'

SanjskaPoroka-clanek-svet
Last minute Sanjska poroka

Glasovanje: Kdo si zasluži 'Last minute Sanjsko poroko'?

Moamer Kasumović
Šok v BiH

Znani bosanski igralec Moamer Kasumović obsojen zaradi spolnega napada na mladoletnika

tisti dnevi v mesecu
Podkast

Video: Tisti dnevi v mesecu v drugi sezoni še bolj pikantni in žgečkljivi

Blaž Švab, Jasna Kuljaj, Z Jasno in glasno
Z Jasno in glasno

Kaj si Blaž Švab misli o velikem hitu poletja, pesmi Brajde

Zanimivosti

kajenje_1
Edward Bernays

Freudov nečak je ženske spodbujal h kajenju

ciper_2
Ciper

Vse izgleda kot pred 50 leti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!

IMG_2113
Mednarodni festival

Speculum Artium 2024: Kjer se srečajo umetnost, znanost in virtualna resničnost

cryptocoin, kriptovaluta, mining, rudarjenje, kripto
Zanimivosti

Najboljši načrt za zaslužek s kriptovalutami: CrytocoinMiner vam omogoča zaslužek vsak dan