Slovenske železnice

Kako lahko nevednost vozovnico za vlak z 1,75 podraži na 4,25 evra

S.R.
4. 12. 2017, 10.20
Posodobljeno: 4. 12. 2017, 11.02
Deli članek:

Ste se pri nakupu vozovnice za vožnjo na slovenskih potniških vlakih že kdaj ujeli v zanko plačila "dodatka za nakup vozovnice v vlaku?" Nas končno čaka posodobitev zastarelega sistema kupovanja vozovnic pri Slovenskih železnicah?

Bobo
Vozovnica, ki jo kupite "v vlaku", je dražja, kadar ...

Portal domzalec.si je pred slabima dvema tednoma objavil pismo, v katerem se je bralec razpisal o neprijetni izkušnji, povezani z nakupom vozovnice za vlak na kratki razdalji med Domžalami in Ljubljano. Vendarle gre za stalno prakso slovenskih železnic, podkrepljeno z zakonom o prevoznih pogodbah v železniškem prometu.

Kot je zapisal, ga je na železniški postaji v Domžalah v popoldanskih urah, ko tamkajšnja blagajna ni obratovala, pričakal napis, da lahko vozovnico kupi na vlaku. To je tudi storil in zanjo sprevodniku plačal 1,75 evra. Presenečenje je sledilo ob povratku, ko je moral za vožnjo na isti relaciji v obratni smeri na vlaku odšteti 4,25 evra. Uslužbenka mu je na prošnjo za pojasnila domnevno odgovorila z besedami, da »če blagajna na vstopni postaji deluje, lahko potnik kupi vozovnico tam, v kolikor tega ne stori in želi vozovnico kupiti na vlaku, poleg cene voznice plača še nekakšno kazen v višini 2,50 evra.«

Dodatek za nakup v vlaku

Za pojasnila smo se obrnili na slovenske železnice, od katerih smo prejeli skop, a vljuden odgovor, da tako pač narekuje zakon. Tako si moramo po njihovih besedah vozovnico, »če na postaji ali postajališču, kjer začnemo potovati, ni potniške blagajne ali je zaprta, priskrbeti na vlaku, pri čemer je cena enaka. Če pa smo potniki imeli priložnost vozovnico kupiti pred potovanjem na blagajni ali drugem prodajnem mestu na postaji, kjer smo vstopili na vlak, pa tega nismo storili, nam je sprevodnik dolžan poleg vozovnice zaračunati še dodatek 2,5 evra.« Na spletišču Slovenskih železnic je navedeno še, da pri nakupu vozovnice na vlaku ne veljajo popusti, kot so na primer popusti za invalide in vojne veterane, razen če, kot v prejšnjem primeru, na postaji »ni organizirane prodaje vozovnic« ali pa je postaja ob odhodu vlaka »zaprta.« 

Na vprašanje, kako razpoložljivosti te organizirane prodaje in obratovalnemu času blagajn na posameznih postajah sledijo uslužbenci na vlaku, nismo dobili odgovora, lahko pa sklepamo, da gre za precej neučinkovit in nejasen sistem, ki sive lase predvidoma povzroča tako razburjenim potnikom, ki se z njim srečajo prvič, kot uslužbencem, ki morajo istim potnikom dodatno plačilo v višini 2,50 evra pojasnjevati.

Bobo
Prihaja rešitev tega "vozla"?

Prihaja »ticketing«

Slovenske železnice vendarle načrtujejo spremembe. Eden od strateških ciljev v prihodnjih letih je namreč tudi prenova sistema za nakup vozovnic oziroma »ticketing.« Ta naj bi bil v uporabi že prihodnje leto, v primeru notranjega prometa pa naj bi omogočal mobilno in spletno prodajo vozovnic ter rezervacije sedežev. Vozovnice bo tako mogoče kupiti prek spleta, na vlaku pa njihovo veljavnost nato potrditi s kodo na mobilnem telefonu. Ta »nova rešitev bo omogočala bolj varno in bistveno enostavnejšo razširitev prodajnih kanalov v prihodnje,« pravijo.

Prek javnega razpisa je bila za izvedbo storitve »uvedbe in vzdrževanja informacijskega sistema za prodajo vozovnic (ticketing)« v skupni vrednosti približno 2,9 milijona evrov pred nekaj meseci izbrana družba za opravljanje storitev elektronskega plačevanja in transakcijskih rešitev IMOVATION.