Čez črto smernega vozišča

Končno dovoljeno razvrščanje, ki bo pripomoglo k reševanju življenj

G.G./STA
23. 9. 2017, 08.15
Posodobljeno: 23. 9. 2017, 08.39
Deli članek:

V državbnem zboru so ta teden sprejeli novelo zakona o pravilih cestnega prometa. Po novem je v primeru nesreče voznikom na avtocesti in hitri cesti dovoljeno razvrščanje čez robno črto smernega vozišča, med drugim tudi na odstavni pas, ko je treba zagotoviti nemoten prehod za intervencijska vozila.

Bobo
Fotografija je simbolična

Dars
Takšno je bilo pravilno razvrščanje do sedaj.

Novela določa, da morajo vozniki v primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, po potrebi tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na ostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, po potrebi tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas. Tega zakon do zdaj ni omogočal.

V NSi so novelo predlagali, ker bi na ta način vozniki na avtocesti ali hitri cesti lahko ustvarili dovolj širok in varen reševalni pas za prihod intervencijskih vozil, s čimer bi slovensko zakonodajo na tem področju približali ureditvi drugih evropskih držav.

Čeprav vozniki v takih primerih v celoti ravnajo po navodilih upravljavca slovenskih avtocest in se pravilno razvrščajo v skladu z zakonom, se namreč pogosto dogaja, da je reševalni pas vseeno preozek. S tem pa se reševalni čas, pri katerem dobesedno štejejo sekunde, nerazumno podaljša in posledice so lahko usodne.

Po besedah ministra za javno upravo Borisa Koprivnikarja zakon rešuje vse situacije pri vzpostavljanju reševalnega pasu tako v fazi, ko vozila že stojijo, kot v fazi, ko se še ustavljajo.