Kot so zapisali v sporočilu za javnost, se večletna pobuda naftnih trgovcev z gorivom zdi povsem legitimna, saj se je država že odrekla uravnavanju cen električne energije in plina – marža trgovcev pri pogonskih gorivih predstavlja okoli 7- do 8-odstotni delež v končni maloprodajni ceni.
Nič več enotne cene
Sprostitev cen goriv na bencinskih črpalkah ob avtocestah in hitrih cestah pomeni, da bodo cene tam nekoliko višje kot drugod in da se bodo lahko razlikovale od črpalke do črpalke. Kjer jih je več, bodo nižje; tam kjer jih je manj, bodo višje. Na črpalkah blizu meje bodo cene podobne tistim preko nje, je zapisano v sporočilu Gospodarske zbornice Slovenije.
Dva tekmeca
Ocenjujejo, da bi cena 50-litrskega rezervoarja lahko bila višja tudi do 7,5 evra.
Čeprav podpirajo svobodno podjetniško iniciativo in so zagovorniki poslovne svobode, pa ocenjujejo, da minimalni pogoji delovanja trga niso zagotovljeni. Ker na maloprodajnem trgu naftnih derivatov prevladujeta dve družbi, domnevajo, da bodo cene v povprečju višje. Da bi višje marže privabile dodatne ponudnike, ne verjamejo, saj so fiksni stroški postavitve bencinskega servisa visoki in odvisni od politike infrastrukture.
Višji dobiček za državo
»Naftni trgovci so imeli že zdaj možnost, da znižajo svojo maržo, vendar tega niso storili. Zato upravičeno menimo, da bodo svojo maržo povečali. Država bo na drugi strani del višjega dobička naftnih trgovcev pridobila z zvišanjem koncesnin na avtocestnih počivališčih, zato predlog podpira,« so zapisali.
Obremenjeno domače prebivalstvo
In: »Marža pri dizlu je lahko po veljavni uredbi najvišja pri 8,2 centih, pri bencinu pa 8,7. Delna liberalizacija bi pomenila, da bi se marže na avtocestah in hitrih cestah v povprečju dvignile za 10 do 15 centov. 50-litrski rezervoar goriva bi tako lahko bil v povprečju dražji od 5 do 7,5 evra. Cilj te spremembe je maksimizacija izkupička od tranzitnega gospodarskega prometa in turistov, a pa bo to obremenilo tudi gospodarstvo in domače prebivalstvo.«