Ceni 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva se določata v skladu z vladno uredbo o oblikovanju cen naftnih derivatov na vsakih 14 dni, po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečaja dolar-evro.
Ceni 100-oktanskega bencina in kurilnega olja se medtem od aprila prosto oblikujeta na trgu. Takrat se je namreč vlada odločila za deregulacijo omenjenih goriv, kdaj bo nadaljevala s postopno pogonskih goriv, pa še ni čisto jasno. Zdaj veljavna uredba, ki ureja ceni dizla in 95-oktanskega bencina, se sicer izteče septembra.
Predviden naslednji korak v postopni sprostitvi cen je liberalizacija cen na avtocestnem križu in ob hitrih cestah. Iz analize ministrstev za finance in za gospodarstvo izhaja, da bi deregulacija cen na avtocestah in hitrih cestah vplivala na spremembo prodajnih cen in količine prodanih naftnih derivatov, kar bi posledično zmanjšalo javnofinančne prihodke.
Ob upoštevanju enoletnega zamika pri prilivih davka od dohodkov pravnih oseb v državni proračun bi bili lahko prihodnje leto proračunski prihodki nižji za do 2,2 milijona evrov, če bi distributerji zvišali maržo za 50 odstotkov. V letu 2018 bi lahko bili ob 100-odstotnem dvigu marž glede na trenutne proračunski prihodki nižji za do 3,9 milijona evrov, od leta 2019 dalje pa za do največ 3,3 milijone evrov, če bi se marža dvignila za 100 odstotkov.