Res je, da so se marsikje na Jadranu, v Istri in Dalmaciji dvignile cene hotelskih nastanitev, gostinskih in nekaterih drugih storitev, drži pa tudi, da so se dvignile cene parkiranja. Težnja obalnih mest je namreč snovanje in strategija urejanja mirujočega prometa, kar je težavna naloga, sploh v bližini mestnih ali stanovanjskih jeder, kjer je prostor za to zelo omejen (na primer v Piranu). Za občine so parkirni prostori zunaj centra način, kako preprečiti preobremenjenost mestnih jeder. In cene parkiranja so zasoljene predvsem tam, kjer želijo doseči čim krajše obdobje parkiranja.
Slovenska obala
Slovenske obalne občine poleti niso nobena izjema in se prav tako kot druga obalna mesta srečujejo s prenasičenostjo pločevine. Poseben izziv je zagotavljanje dovolj parkirnih prostorov za občane in obiskovalce, po drugi strani pa je treba zadostiti potrebi po ohranjanju okoljske in prostorske vzdržnosti. Prenasičenost mestnih jeder z avtomobili poskušajo na slovenski obali zajeziti s politiko plačljivih parkirišč, ki so za občane, ki imajo pravico do mesečnih abonmajev, dostopnejša, za preostale pa dražja.
Kje največ in kje najmanj
Najmanj boste za parkirni prostor odšteli v Kopru, kjer parkirna ura ni dražja od enega evra. Ogromno parkirišč je tudi takih, kjer boste prvo uro parkirali brezplačno ali pa bo cena 0,50 evra. Če se boste odpravili v Izolo, boste morali odšteti že nekoliko več, največ pa vas bo parkirišče (med drugim tudi zaradi okoljskih dejavnikov) stalo v Piranu. Ob parkiranju na Velikem trgu v Izoli boste za pol ure odšteli en evro, za uro parkiranja pa 2,50 evra. Če se boste v Piranu v času sezone odločili parkirati v ožjem delu mesta ali v garažni hiši, vas bo začetna ura stala pet evrov, za vsako nadaljnjo uro boste odšteli še tri evre. Cene preostalih obalnih parkirišč so od 1,20 do 1,70 evra na uro. Privarčujete pa lahko, če se odločite za uporabo avtobusa, ki vozi na relaciji Piran–Portorož–Strunjan; za vožnjo boste odšteli 1,50 evra, avto pa parkirali na katerem izmed brezplačnih parkirišč na obrobju mestnih središč.
Kako je na Hrvaškem?
Cenovni razpon za uro parkiranja pri južnih sosedih ni kaj dosti drugačen od našega. Največ boste odšteli v Dubrovniku, kjer so ob začetku turistične sezone podvojili cene parkiranja v središču mesta. Ura parkiranja vas bo od začetka poletne sezone do konca oktobra, v coni najbližje staremu mestnemu jedru in v parkirni coni 2, stala 40 kun (5,25 evra). Če se boste odpravili v Rovinj, vas bo ura parkiranja na mestnem parkirišču stala 6,50 kune (0,93 evra), avto pa lahko parkirate tudi brezplačno na mestnih ulicah, ki imajo parkirne talne oznake.
Pazite na parkirne cone
Precej zanimivo bo, če se boste odpravili v Šibenik. Tam se boste (kot tudi v nekaterih drugih mestih) srečevali z različnimi parkirnimi conami, ki imajo različne plačilne tarife. Če boste parkirali v coni 0, ta je najbližja plaži, boste v času sezone za uro parkiranja plačali deset kun (1,43 evra). Če se boste pripravljeni do plaže nekoliko sprehoditi, se bo cena ure parkiranja zmanjšala za polovico, če pa vam ne bo težko parkirati v coni 3, ki je od plaže najbolj oddaljena, vas bo ura parkiranja stala tri kune (0,42 evra).
Ali je vaša počitniška destinacija bližnji Umag? Potem brez skrbi, parkirišča vas ne bodo pretirano udarila po denarnici. Za uro parkiranja boste v povprečju odšteli štiri kune (0,57 evra), mestece pa ponuja tudi veliko brezplačnih parkirišč, a ta boste našli le, če se boste na plažo odpravili dovolj zgodaj. Slednje velja predvsem za vikende, ko se za kratek dopust odloči večje število Slovencev, Avstrijcev in Italijanov. Obstaja pa tudi veliko divjih parkirišč na zasebnih zemljiščih, ki jih lastniki s pridom tržijo. Svetujemo vam, da se, če se odločite za takšno parkirišče, za ceno dogovorite pred parkiranjem, saj vam lahko sicer pošteno izpraznijo denarnico.