Očitno je, da je sedanji nadzorni svet Luke Koper z Alenko Žnidaršič Kranjc na čelu nekomu velik trn v peti. To je pokazala tudi seja parlamentarne komisije za nadzor javnih financ. Poslanci so na sejo, na kateri so želeli razčistiti, zakaj se menja nadzornike Luke Koper, povabili vse glavne akterje, Metoda Dragonjo, predsednika nadzornega sveta SDH in člane uprave SDH ter prvo nadzornico Luke Koper.
Jazbeca ni bilo
Marka Jazbeca, prvega človeka SDH, v katerem javnost vidi glavnega krivca za neuspešne kadrovske menjave v podjetjih v večinski državni lasti, na sejo ni bilo. Poteze holdinga, ki upravlja 12 milijard evrov vredno premoženje države, sta zastopali Nada Drobne Popovič in Anja Strojin Štampar. Slednja sicer med celotno sejo ni spregovorila niti besede, zaradi česar je bila s strani Alenke Bratušek deležna ostre opazke. »Ena članica SDH nas je danes prišla samo gledat, povedala ni nič,« je komentirala bivša predsednica vlade, potem ko je predlagala, da bi morali člani uprave za svoje poteze jamčiti z vsem svojim osebnim premoženjem: prihranki, hišami in avtomobili.
Nespodobno opletanje z anonimko
Metod Dragonja, za katerega je vedno bolj jasno, da je tisti vladni človek, ki vleče niti okoli kadrovanja in upravljanja v državnih podjetjih, je, potem ko se je blamiral, ko je na seji te iste komisije navajal napačne podatke o donosnosti kapitala, poskušal očrniti vodstvo Luke Koper z vsebino anonimnega pisma, ki naj bi ga prejel. Tudi tokrat je bil deležen graj s strani poslancev, da si na podlagi anonimk ne bodo ustvarjali mnenja, so pa na podlagi pisma podali prijavo na vse pristojne vladne službe, ki bodo morale zdaj preveriti, ali se v Luki Koper res z zunanjimi podjetji sodeluje na koruptiven način.
Pravi razlog za menjavo
Članica uprave SDH Nada Drobne Popovič je ponovno zatrdila, da je razlog za menjavo zgolj premalo ambiciozen načrt, ki sta si ga zadala sedanja uprava in nadzorni svet Luke Koper. A glede na vse, kar je bilo povedano na včerajšnji seji, je več kot očitno, da je razlog za menjavo drugje. Država namreč nima denarja za izgradnjo drugega tira in si želi, da bi levji delež prispevala Luka Koper.
A kot je povedala Alenka Žnidaršič Kranjc, kot nadzornica ne more dovoliti, da Luka plačuje za nekaj, na kar potem ne bi imela nobenega vpliva: ne na izvedbo projekta, ne na roke, ne na izvajalce. Kot je opozorila, je Luka pred desetletji financirala že prvi tir in zaradi tega skoraj bankrotirala. Žnidaršič Kranjčeva je šla celo tako daleč, da je pri različnih skladih preverjala, ali bi bili pripravljeni vložiti v drugi tir, kar je očitno razjezilo glavne stratege vladne politike.