Letalo falcon so v Švico na servisni pregled odpeljali 14. marca. Po dvomesečnem servisu je letalo po navedbah ministrstva že prejšnji teden imelo testni let, a je bil zaradi odpovedi motorskega senzorja obratov N1 neuspešen. Po dobavi in zamenjavi senzorja so danes opravili ponovni testni let, ki ga je falcon uspešno prestal.
Dodatnih popravil za vzpostavitev plovnega stanja letala je bilo proti koncu servisnega pregleda še nekaj. Strošek pregleda znaša 1.112.022 evrov, kar z 22-odstotnim DDV znaša 1.356.667 evrov, skupaj z danes nastalimi stroški testnega leta pa 1.367.603 evre, so pojasnili na ministrstvu. To je sicer nekoliko manj od 1,5 milijona evrov, kolikor so na ministrstvu predvideli za servis letala.
Vlada je falcona kupila leta 2001, tri leta pozneje pa ga je dala v najem v ZDA. Ko se je letalo leta 2009 vrnilo v Slovenijo, so se pojavile različne ideje o njegovi uporabi - od oddaje letala v najem pa do možnosti, da bi ga uporabljali najvišji državni funkcionarji.
Za prevoz organov za presaditev
Na pobudo nekdanjega ministra za obrambo Janka Vebra je letalo nazadnje postalo uporabno za prevoz organov za presaditev. Od podpisa pogodbe o sodelovanju med ministrstvom za obrambo in Slovenija Transplantom marca lani je posadka letala falcon poskrbela za devet prevozov organov.
Vendar pa tudi tovrstna namembnost falcona očitno ni vsem pogodu. Na agenciji za civilno letalstvo so pred dnevi potrdili, da so prejeli prijavo zaradi domnevnega motenja konkurence v primeru prevozov, ki jih letalo falcon opravlja za Slovenija Transplant. Kot so pojasnili na agenciji, je prijavo podal eden od imetnikov operativne licence.
Obenem so na agenciji pojasnili, da je falcon vpisan v vojaški register, zato nimajo pristojnosti ukrepanja. Prav tako agencija po njihovih navedbah nima pristojnosti ukrepanja na področju konkurence, zato je o problematiki obvestila urad za varstvo konkurence.