Po besedah Herge zadeve niso tako strašne, kot se je sprva zdelo, so pa na brežini še vedno polmetrske skale. Ko jih bodo alpinisti odstranili, bodo delavci lahko začeli z odstranjevanjem skal, ki so na cesti ob trboveljski cementarni. Kot je pojasnila Herga, bodo delavci te skale najprej zdrobili, nato pa bodo odpeljali material in skušali vzpostavitvi prevoznost omenjene ceste, ki je precej poškodovana. V celoti je poškodovanih okoli 50 metrov ceste. Poškodovani so tudi vodi, ki se nahajajo v cestnem telesu, pod cesto je tudi pokriti vodotok, kar močno otežuje sanacijo.
O prvi oceni škode pa Herga danes težko govori. Pojasnila je, da bodo ugotovili poškodbe, ko bodo skale odstranjene, ta teden pa bodo pripravili tudi inženirsko-geološko poročilo, ki bo opredelilo ukrepe na brežini. Več o škodi bo Herga tako lahko povedala naslednji teden.
Za delavce ni nevarnosti
Geolog Mihael Ribičič, ki si je danes ogledal vrh skalnega podora, pa je povedal, da je bil namen ogleda ugotoviti potencialno nevarnost za delavce, ki bodo odstranjevali skale in naredili cesto prevozno.
"Ugotovili smo, da na zaledni brežini ni nobenega labilnega bloka, ki bi ogrožal cesto. Na sami brežini pa so manjše skale na glinasti površini in ob dežju obstaja nevarnost, da bi padle na cesto," je dejal Ribičič.
Kot so naknadno sporočili z direkcije za infrastrukturo, bo možno najkasneje do srede očistiti brežino in zagotoviti ustrezen nivo varnosti za izvedbo del na vozišču.
Obstoječi obvoz bo po napovedih direkcije zato dodatno urejen. Na trasi obvoza iz Zagorja ob Savi proti Trbovljam bodo izvedli tudi dodatne ukrepe za zagotavljanje višje stopnje prometne varnosti, in sicer bo s pomočjo semaforja na ožini vzpostavljen izmenično enosmerni pomet.
V krožišču v Zagorju bodo postavili dodatne oznake
Za montažni most, ki ima v tem trenutku nosilnost 20 ton skupne mase, pa preverjajo možnost dodatnih ukrepov za povečanje nosilnosti za potrebe tovornega in avtobusnega prometa, ki sicer poteka po cesti, ki je zaradi podora zaprta. Na določenih odsekih bo tudi omejena hitrost.
Spomnimo. Skale so v soboto zdrsele v dolino v razdalji 300 metrov in na cesti sta poleg vsega drugega nasutega materiala dve približno dvestotonski skali.
Promet po cesti, ki povezuje tamkajšnjo železniško postajo in Trbovlje, zaradi velike gmote nasutega materiala še nekaj časa ne bo mogoč. Zato se je trboveljska občina dogovorila s podjetjema Lafarge cement in Integral Zagorje, da bodo začasno avtobusi lahko vozili do železniške postaje in Hrastnika prek dvorišča, ki je v lasti trboveljske cementarne.
Zaradi naravne nesreče, ki je krajanom Trbovelj in okoliških krajev prekinila povezavo med mestom in železniško postajo, pa so na Slovenskih železnicah mednarodnim vlakom, ki po voznem redu ustavljajo v Trbovljah, dodali postanek še v Zagorju.