Slovenija

Potniški vlaki po celotni primorski progi predvidoma septembra

STA/J.P.
6. 8. 2015, 08.46
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Potem ko je po desnem železniškem tiru med Logatcem in Borovnico že junija stekel promet z električno vleko, zdaj dela potekajo na levem tiru. Celoten odsek bo elektrificiran predvidoma septembra, nato pa bodo proti Primorski znova vozili potniški vlaki, so za STA povedali na Slovenskih železnicah.

SZ

Spomnimo, da je žled februarja lani močno poškodoval primorsko železniško progo, med Borovnico in Pivko pa je bilo vozno omrežje za napajanje električnih vlakov skoraj popolnoma uničeno.

Slovenske železnice so takoj po žledolomu začele s sanacijo in v nekaj dneh oba tira usposobile za vožnje dizelskih lokomotiv. Konec lanskega leta je bilo vozno omrežje sanirano na celotnem odseku med Koprom oz. Sežano in Logatcem. Zamenjava električnih lokomotiv z dizelskimi odtlej poteka na postajah Rakek in Borovnica.

Dela so se nato nadaljevala na progi med postajama Logatec in Borovnica. Na odseku med Logatcem in Borovnico je po desnem tiru v smeri proti Ljubljani železniški promet z električno vleko stekel 18. junija, od takrat pa dela potekajo na levem tiru.

"Po elektrifikaciji obeh tirov in drugih omenjenih delih moramo na določenih odsekih vozno omrežje še dokončno sanirati, pri čemer načrtujemo, da bodo vsa dela končana v jesenskih mesecih," so navedli na železnicah.

Ko bo elektrificiran še drugi železniški tir, bodo proti Primorski oz. iz Primorske proti Ljubljani znova vozili tudi potniški vlaki. Po tej progi sicer že vozijo sezonski vlaki, ostale vlake pa Slovenske železnice na odsekih, kjer poteka sanacija, nadomeščajo z avtobusi.

Tako med Mariborom in Koprom od 25. junija do 30. avgusta vozi kopalni vlak, ki ima povezavo tudi do Pulja. Dva para direktnih vlakov pa vozita tudi med Ljubljano in Reko.

Zaradi posledic žledoloma in s tem povezanih omejitev pri odvijanju železniškega prometa nastajajo dodatni stroški, poudarjajo na železnicah. V tovornem prometu je vsak mesec samo zaradi vožnje dizelskih lokomotiv za približno milijon evrov dodatnih stroškov, dodatno finančno breme so tudi nadomestni avtobusni prevozi.

Kljub temu, da potniški vlaki na tem odseku ne vozijo, pa ostajajo stroški vzdrževanja potniških vlakov na približno enaki ravni. Samo družbi SŽ-Tovorni promet in SŽ-Potniški promet sta imeli zaradi žledu skupaj lani več kot 24 milijonov evrov dodatnih stroškov, so za STA še povedali na Slovenskih železnicah.