Človek je v tem delu države skupaj z osupljivo naravo in njenimi danostmi uspel izoblikovati izjemno turistično ponudbo. Posočje tako na globalnem turističnem zemljevidu predstavlja priljubljeno in pomembno destinacijo. Ga pa, zdaj že kot po pravilu, skoraj vsako leto pred začetkom sezone pretresajo novosti, uredbe in zakoni, ki jih država na plan privleče ravno, ko je to najmanj potrebno. Tako so se na primer še ne tako dolgo nazaj tu ukvarjali z zahtevo ministrstva za označitev jadralnih padal in zmajev, kar je sprožilo val burnih odzivov, češ da taki posegi pomenijo črne čase za turizem. Pozneje se uresničitev spornega pravilnika ni zgodila zaradi ljudskega pritiska. Pred nov izziv, nove birokratske ovire pa so v Posočju postavljeni zdaj, saj so izvedeli, da bodo morali po novem registrirati kajake in kanuje.
Hrovat meni, da zakon potrebuje posodobitve in odpravo pomanjkljivosti.
To področje ureja zakon o plovbi po celinskih vodah, ki določa registracijo vseh čolnov, ki se jih uporablja v komercialne namene. Država se je odločila, da bo izpolnitev teh zakonskih določil dosledno preverjala, in tako so se inšpektorji nedavno odpravili v Bovec ter opozorili lastnike ponudnikov aktivnosti na Soči, da morajo plovila registrirati. Take uredbe ne veljajo nikjer drugod v Evropi, zato domačine ta poteza države še toliko bolj preseneča. Inšpektorji so jim za ureditev registracij dali 40 dni časa.
Zakon potrebuje posodobitev
Filip Hrovat, vodja Šport centra Bovec, pove, da je težava v tem, da so se na to spomnili tik pred sezono. V mesecu zelo intenzivnih priprav, preden pridejo prvi turisti, se bodo težko ukvarjali še s tem. Pa ni čas glavna ovira, predvsem v tem vidijo nesmiselno potezo. Hrovat doda, da bi bilo pred uresničevanjem zakona zelo modro, da bi se z njimi – izvajalci dejavnosti – posvetovali, saj se le iz prakse lahko pametno uredi »teorija«. Zakon je tudi star in ne sledi potrebam in trendu, zato potrebuje posodobitev in odpravo pomanjkljivosti, še meni Hrovat. Ko pobliže spoznamo postopek registracije, ugotovimo, da bi ta trajal kar nekaj dni in na način, kot gre to pri avtomobilu. Vzemimo turista iz, denimo, Francije, ki bi si s svojim kajakom želel spusta po Soči. Ta bi najprej s svojim plovilom moral na tehnični pregled v Koper, nato ga čaka obisk upravne enote, sledila bi zavarovalnica, šele potem registracija. Marsikomu bi tak postopek, ki terja čas in denar, dal misliti o tem, ali si takega podviga sploh res še želi. Turizem pač potrebuje to, kar ljudje v njem iščemo – sprostitev, preprostost in doživetja.