Na SDH več podrobnosti niso razkrili, pravijo le, da bodo javnost obvestili o začetku postopka prodaje. V začetku decembra so za STA povedali, da je začetek postopka prodaje predviden v prvi polovici leta 2015.
Adria Airways je na seznamu 15 državnih podjetij, predvidenih za privatizacijo. Njen največji lastnik je država, ki ima v družbi 69,87-odstotni delež, upravlja pa ga SDH. Državi sledijo DUTB, na katero je Nova Ljubljanska banka lani prenesla 19,63-odstotni delež, Abanka Vipa (4,74 odstotka), PDP (2,08 odstotka), Hypo Alpe Adria Bank (1,81 odstotka), Unicredit banka Slovenija (1,76 odstotka) in še nekaj drugih manjših delničarjev.
Adria še naprej racionalizira floto, zmanjšuje število letov in leti z večjimi letali.
Družba PDP sicer čaka na pripojitev k SDH. Skladno z zakonom o SDH je za pripojitev potreben odplačen prenos delnic PDP v lasti Kapitalske družbe in družbe DSU. Aktivnosti za prenos delnic PDP na SDH so v zaključni fazi, v skladu z zakonom pa je rok za izvedbo pripojitve PDP k SDH 24. april, so za STA pojasnili na SDH.
Predsednik uprave Adrie Airways Mark Anžur je glede prodajnega postopka slovenskega letalskega prevoznika v pogovoru za STA decembra povedal, da je težava v tem, da lahko družba izven EU v letalskem prevozniku iz unije prevzame največ 49-odstotni lastniški delež. "Tukaj smo omejeni, zato je po mojem mnenju realno pričakovati, da dobimo nekoga iz Evrope," je pojasnil.
Na tej točki pa se izbira po njegovem mnenju precej selekcionira. "Tradicionalne letalske družbe se bolj ukvarjajo same s sabo, kot pa da bi investirale. Najverjetneje smo zanimivi za kakšnega finančnega investitorja, kar bi bilo za nas dobro, kar ga bomo pridobili tako, da bo verjel v našo zgodbo. Videti mora svoj donos. Dejstvo je, da ni lahko doseči donosnost letalske družbe, se pa da," je dejal.
"Želeli bi si nekoga, ki bi bil kapitalsko močan, ki bi nam omogočil, da se lahko bolj usmerimo v razvoj in da imamo bolj proste roke pri financah, da lahko več investiramo in malo več tvegamo," je še dodal Anžur.
Leta 2013 je Adria Airways ustvarila 1,15 milijona evrov dobička iz poslovanja in 2,87 milijona evrov čiste izgube, z njimi pa je potovalo 1.026.802 potnikov.
Zadnji postopek prodaje Adrie Airways se je končal neuspešno. Začel se je avgusta 2012, ko je nekdanja Agencija za upravljanje kapitalskih naložb RS, ki je zastopala državo, objavila mednarodni poziv za javno zbiranje ponudb za 74,87-odstotni delež v slovenskem letalskem prevozniku. Poleg države so ga prodajale še Nova Ljubljanska banka, Abanka Vipa, PDP, Hypo Alpe Adria Bank in Unicredit banka Slovenija.
Natančni podatki o poslovanju Adrie Airways v lanskem letu še niso znani. Do konca oktobra so prepeljali 960.800 potnikov, v celotnem letu pa naj bi število prepeljanih potnikov povečali za okoli sedem odstotkov. Rezultat naj bi se gibal okoli ničle, je decembra povedal Anžur.
Leta 2013 je Adria Airways ustvarila 1,15 milijona evrov dobička iz poslovanja in 2,87 milijona evrov čiste izgube, z njimi pa je potovalo 1.026.802 potnikov. Letos načrtujejo pozitiven rezultat, 20-odstotno povečanje števila potnikov in okoli 15 odstotkov večje prihodke, je povedal Anžur.
Adria še naprej racionalizira floto, zmanjšuje število letov in leti z večjimi letali. "Te sedeže je treba zdaj prodati. To je tveganje, ki ga imamo v letu 2015. Na tem področju bo zagotovo kar težko leto," je dejal Anžur, ki je z nakupi vozovnic za letošnje leto zaenkrat sicer zadovoljen.