Verjela sta besedam zavarovalničarja, a po poplavah obtičala z neuporabno zavarovalno polico in veliko škodo.
A. J. in njegova žena R. J. živita v majhnem kraju pod polhograjskimi hribi, ki so ga nedavne poplave hudo prizadele. Vejevje in drevje, ki je v gozdu ostalo po žledu, se je zataknilo ob most, ga prevrnilo in deročo vodo preusmerilo naravnost v njuno hišo. Njun dom, ki sta ga postavila z lastnimi rokami in ga vsa leta skrbno negovala, je bil v le nekaj minutah poplavljen. Ob dveh zjutraj sta se, eden zunaj, drug znotraj hiše, borila s silami narave za svoje premoženje. Večino sta uspela rešiti, a nastala škoda je kljub temu velika.
Vso škodo sta pridno zapisovala in fotografirala, da pri uveljavljanju zavarovalniškega zahtevka ne bi imela večjih težav. A ko je A. J., izmučen od dela in bolan, poklical svojega agenta, da bi ga povprašal, kako poteka postopek za prijavo škode, mu je ta hladnokrvno sporočil, da njegovo zavarovanje škode v poplavah ne krije. A. J. in R. J. sta bila šokirana.
Poleg vode se jima je v hišo izlila še voda iz greznice. »Ker smo ostali brez elektrike, je prenehala delovati čistilna naprava in zaradi velike količine vode je vse udarilo nazaj,« nam s polnim nosim in hripavim glasom razlaga A. J. Oba z ženo posledice poplave čutita tudi pri zdravju, saj sta se v boju z mrzlo vodo dodobra prehladila. Čiščenje je bilo dolgo in naporno, pomagali so jima tudi sosedje. Ko sta izčrpala vodo in odstranila blato, sta šele lahko ugotovila, kakšne so posledice. V spodnjem delu hiše jima je dvignilo parket. Notranje stene so prepojene z vlago, zaradi česar so začele plesneti in se napihovati, ne vesta še, kako je z nekaterimi električnimi aparati, ki sta jih osušila in šele preizkusno vklopila. Zunaj jima je odplavilo polovico vrta, odneslo je tudi cesto pred hišo.
»Kako ne? Ko je tu sedel in smo sklepali zavarovalno polico, sem mu rekel, da hočem zavarovanje za požar, vodo in udar strele. Sklenili smo zavarovanje, ki ga je predlagal, zdaj pa trdi, da polica krije samo izliv vode znotraj hiše,« nam potoži A. J. Polica, ki jo je sklenil, resda ne krije škode, nastale v poplavah, a naš sogovornik je bil na podlagi informacij, ki mu jih je dal agent, prepričan, da ga poplave ne smejo skrbeti. »Ko smo se pogovarjali, mi je dal 11 strani dolge splošne pogoje, v katerih je kar 98 členov, ki opisujejo, kaj je kaj. A v njih ni pisalo, katero zavarovanje vsebuje kaj. Jaz sem mu na žalost verjel na besedo.«
Jeza je bila pozneje še toliko večja, ko je v roke dobil prospekt, v katerem je tudi tabela, iz katere je zelo lepo razvidno, kaj vsebuje kateri paket zavarovanj. »Ta prospekt sem dobil šele zdaj. Malo manj kot spuliti sem ga moral agentu iz rok,« nam razlaga A. J. »Saj vem, da sem na koncu kriv sam, ker se nisem dovolj informiral, a človeku, ki ga poznaš in ki že leta in leta sklepa naša zavarovanja, sem zaupal. Moja napaka.« A le streljaj stran se v hiši sosedov ukvarjajo z enako težavo. Prepričani, da že 35 let plačujejo tudi zavarovanje proti poplavam, so na žalost ob nesrečnih dogodkih preteklega tedna ugotovili, da ni tako.
Tudi njim je isti zavarovalničar dal občutek, da so primerno zavarovani, zdaj pa bodo morali vso škodo kriti sami. Kljub temu da A. J. krivi sebe, pa je očitno prišlo do kršitve kodeksa dobrih poslovnih običajev pri opravljanju poslov zavarovalnega zastopanja, ki prepoveduje neresnično, nepopolno in nestrokovno posredovanje vsebine zavarovalnega razmerja.