Vinjetni sistem cestninjenja je, kot poudarjajo na Darsu, Slovenija uvedla s ciljem izboljšanja pretočnosti prometa in zmanjševanja emisij v okolje. Dodajajo, da je sprememba načina cestninjenja v praksi dejansko imela ugoden vpliv na hitrost pretoka vozil po cestninskih cestah in s tem pozitiven vpliv na okolje. Zastoji pred cestninskimi postajami so se kljub povečanim prometnim obremenitvam osebnih vozil namreč zmanjšali. Do njih prihaja predvsem ob poletnih prometnih konicah, ko se zaradi praznikov ali turistične sezone prometne obremenitve bistveno povečajo. Prav tako pa se je na omrežju avtocest in hitrih cest precej zmanjšalo skupno število prometnih nesreč, nekoliko je upadlo tudi število mrtvih, in to čeprav se je v obdobju od 2007 do 2012 promet osebnih vozil povečal za tretjino.
Torej lahko rečemo, da se je vinjetni sistem doslej dobro odrezal. Tudi leta 2015 po avtocesti brez vinjete ne bo šlo. Nova je rdeče barve z nekoliko oranžnim pridihom.
V prodaji je devet različnih vrst – letne, polletne, mesečne in tedenske za cestninski razred 2A in 2B ter letne, polletne in tedenske za prvi cestninski razred, v katerega spadajo motorji. Za slednje stane tedenska vinjeta 7,50, polletna 30 in letna 55 evrov. Vozniki vozil, ki spadajo v cestninski razred 2A, morajo za tedensko vinjeto odšteti 15, za mesečno 30 in za letno 110 evrov. Vozniki vozil, katerih višina nad prvo osjo presega 1,3 metra in za katera je bil z letošnjim letom uveden nov, dražji cestninski razred 2B, pa naj bi kmalu plačevali manj za mesečne in tedenske vinjete. Mesečne naj bi se pocenile z zdajšnjih 80 na 60 evrov, tedenske pa s 40 na 30 evrov. Tako sicer izhaja iz predlagane novele uredbe o cestninskih cestah in cestnini, objavljeni na spletni strani vlade, a vse skupaj trenutno še ni v veljavi oziroma potrjeno, tako da za zdaj veljajo še stare cene. Sicer pa cena letne vinjete ostane nespremenjena, torej 220 evrov. Seznam vozil, ki so uvrščena v cestninski razred 2B, najdete na Darsovi spletni strani.