Slovenija

Talum leto 2013 sklenil z 12 milijoni evrov izgube

STA/mv
26. 4. 2014, 14.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

Kidričevski proizvajalec aluminija Talum je tudi preteklo poslovno leto sklenil z večmilijonsko izgubo. Kot je za STA povedal predsednik uprave Marko Drobnič, je leto zaznamovala nestabilnost v panogi, kljub temu pa so s povečanjem prihodkov rahlo izboljšali rezultat iz leta prej. Lanska izguba je znašala 12 milijonov evrov, 3,5 manj kot leta 2012.

talum.si

"Nestabilnost v aluminijski panogi se je odražala predvsem v padanju borzne cene aluminija na Londonski borzi kovin, ki je glede na leto 2012 padla v povprečju za skoraj 200 dolarjev na tono. To je, ne le za Talum, ampak za vse proizvajalce aluminija, eno bolj kritičnih let, saj je bila borzna cena aluminija na rekordno nizki ravni," je dejal Drobnič. Omenjenim težavnim okoliščinam v panogi so se pridružile še težave v poslovnem okolju, v katerem podjetje deluje, pri čemer je prvi mož Taluma omenil predvsem povečane obremenitve, dajatve in prispevke. Podjetje je še posebej obremenil prispevek za obnovljive vire, ki se je februarja lani povečal za več kot 300 odstotkov. Septembra se je sicer znižal za polovico, kljub temu pa je to lani za njih pomenilo kar devet milijonov evrov. Rahlo boljši poslovni izid v primerjavi z letom 2012 so dosegli predvsem s povečevanjem blagovne proizvodnje, ki je bila za osem odstotkov večja in je znašala skoraj 140.000 ton, ter z aktivnim delom na trgu, kjer so povečali prodajne premije in obseg prihodkov iz prodaje iz 263 milijonov v letu 2012 na 280 milijonov evrov v lanskem letu.

25 odstotkov povečan obseg prihodkov

Zasluge za nekoliko boljši končni izkupiček gre pripisati tudi v povprečju za deset odstotkov nižjim cenam osnovnih surovin in vzdrževalnih materialov ter notranjim racionalizacijam in dodatnim prihrankom v procesu, s katerim so vzdrževali potrebni obratni kapital. "Hkrati smo z razvojnimi aktivnostmi za uresničevanje strateških usmeritev v smeri prestrukturiranja programov v skupini dosegli za 25 odstotkov povečan obseg prihodkov iz prodaje pri programih z visoko dodano vrednostjo in več kot 40-odstotno rast obsega prihodkov iz prodaje storitev glede na leto 2012," je še pojasnil Drobnič. Letos so uspeli premije in dodano vrednost svojih izdelkov še nekoliko dvigniti, nadaljujejo s prestrukturiranjem in optimizacijo procesov. Blagovno proizvodnjo bodo predvidoma ponovno nekoliko povečali, vse to pa se po njegovih besedah že odraža tudi v poslovnem izidu v prvih treh mesecih. Slednje kaže, da bodo ob enako intenzivnih aktivnostih na trgu lansko izgubo kljub stagniranju borzne cene aluminija letos prepolovili.