Slovenija

Mladi tekmujejo, kdo bo kasneje prečkal tire pred drvečim vlakom

G.T.
3. 12. 2013, 22.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Na sobotno nesrečo na Teznu v Mariboru, ko je vlak na železniških tirih zbil pešca, ki je pozneje v Univerzitetnem kliničnem centru Maribor tudi umrl, opozarjata prižgani sveči in krvav madež na pločniku. Še vedno pa se najdejo taki, ki prečkajo železniško progo zunaj prehoda, medtem ko bližnje stanovalke nesreča ni presenetila.

Gabrijel Toplak

Niti prižgani sveči niti dve veliki opozorilni tabli še vedno ne ustavijo pešcev, da ne bi prečkali železniških tirov ob železniški postaji Maribor–Tezno, blizu kraja, kjer je v soboto nekaj pred 16. uro potniški vlak zbil 64-letnega pešca. Miran Šadl, predstavnik za odnose z javnostmi na mariborski policijski upravi, je zapisal, da je prečkal železniško progo zunaj prehoda, strojevodja pa je kljub zaviranju trčil vanj z levo stopnico prvega vagona. Pešca je odbilo na pločnik ob železniški progi in je v UKC Maribor, kjer so mu nudili zdravniško pomoč, pozneje umrl.

Železniška postaja je včeraj dopoldne delovala povsem običajno, le kakšnih sto metrov vstran, kjer se je zgodila nesreča, sta goreli dve sveči, na pločniku je bil tudi sicer že zbledel krvavi madež. Ko smo vprašali mlajše dekle, zakaj se izpostavlja nevarnosti in raje ne uporablja podhoda, ki ji edini zagotavlja varen prehod na drugo stran železniške proge, se je samo nasmehnila in skomignila z rameni. »Ali mislite, da bom hodila tako daleč naokrog? Tukaj lahko vse opravim v nekaj sekundah. Ampak saj prej pogledam, če pripelje kakšen vlak,« je dodala in odhitela svojo pot.

Tudi drugi potniki v čakalnici železniške postaje nas niso prepričali, da takega prekrška že niso ali ga ne bodo storili. Predvsem mlajši so se zmrdovali nad našim opozorilom, kako nevarno in nespametno je lahko prečkanje proge zunaj prehoda, kar se je potrdilo preteklo soboto, medtem ko se nam je še ne polnoletni fant celo posmehoval in zabrusil: »Nisem jaz kriv, če po progi hodijo taki, ki ne znajo paziti. Tudi ne vem, zakaj po njej hodijo taki, ki se ne morejo pravočasno umakniti.«

Pritrdila nam je le nekoliko starejša gospa, ki se ni želela predstaviti z imenom in priimkom, a smo vseeno uspeli izvedeti, da živi v bližnji Češki ulici ter pogosto uporablja tovrstni način prevoza. »Lahko rečem le, da bi pričakovala še več nesreč. Predvsem poleti, ko smo več zunaj, opazujem mlade, ki prav tekmujejo, kdo si upa čim bolj pozno skočiti oziroma prehoditi železniške tire. Kot vse kaže, so tudi strojevodje nanje že navajeni, saj večkrat slišim, da se železniški postaji približujejo z zvočnimi signali,« je še povedala Mariborčanka.

Slednje je potrdila tudi natakarica v tamkajšnjem gostinskem lokalu in nadaljevala, da tega dne, ko se je zgodila zadnja nesreča, v lokalu ni bilo nikogar, saj je v soboto in nedeljo zaprt. In tudi če bi bila tam, je na del proge, kjer je bila, iz lokala nemogoče videti, sliši pa, pravi, da se prenekateri gostje pogovarjajo, kje in kako so prišli z ene strani železniške proge na drugo. »Ljudje pogosto hodijo po tirih, zato niti nisem najbolj presenečena, da se je zgodila nesreča. Za zdaj vem le to, da je vlak zbil nekega moškega, ki je pozneje umrl,« je pojasnila natakarica.

 

Gabrijel Toplak