Pomladansko merjenje raziskave Trženjski monitor kaže, da potrošniki pozornost preusmerjajo na prihodkovno stran, da torej v večji meri zaznavajo problem nižjega dohodka.
Kot je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani izpostavila predsednica Društva za marketing Slovenije Maja Makovec Brenčič, je postal potrošnik preudaren, premišljen tudi v porabi, ne le v nakupih. Krizo pa v vsakdanjem življenju, po zadnjem merjenju, občuti 82 odstotkov vprašanih, kar je dve odstotni točki več kot v jesenskem merjenju.
Makovec Brenčičeva je pojasnila, da porabnik zmanjšuje zvestobo znamkam, kupuje v diskontih in na spletu, kjer išče nove ugodnosti. "Porabnik je ujel nov ritem kupne moči, ki je omejena. Obrnil skrb v prihodkovno stran, torej kako ohraniti prihodek, delovno mesto," je dejala.
Ob tem je pojasnila, da se morajo sedaj trgovci približati porabniku, spremljati njegove nove navade. "Porabnik danes igra igro, proizvajalci in trgovci pa morajo vse bolj spoznati in razumeti tega porabnika," je poudarila.
Andraž Zorko iz družbe Valicon meni, da smo verjetno prišli do vrha tistih, ki občutijo recesijo. V pomladnem merjenju so spraševali porabnike tudi po pazljivosti na poreklo izdelkov. Poudaril je, da je preverjanje porekla v vzponu v vseh kategorijah izdelkov, najbolj pa je poudarjeno pri hrani in pijači. Skoraj 80 odstotkov vprašanih zaupa ali popolnoma zaupa slovenski hrani, samo dva odstotka pa ji ne zaupata.
Makovec Brenčičeva pa je poudarila, da je očitna velika naklonjenost porabnika slovenskemu poreklu. "To je priložnost, treba jo je zadostiti na pravi način. Gre za to, da je treba biti konkurenčen, tudi v ceni. Tekma na polici je velika, kar predstavlja apel slovenskim proizvajalcem po povečanju ponudbe."
Potrošniki sicer najbolj zaupajo hrani in pijači na tržnici, sledi pa hrana, kupljena v Mercatorju in Sparu. Po zaupanju sledijo Tuš, Hofer in Lidl.