Največji padec je beležil mobilni marketing, kjer je bruto vrednost upadla za 41 odstotkov na 461.000 evrov. To sicer predstavlja le 0,07 odstotka celotne oglaševalske pogače, kažejo podatki Mediane.
Drugi največji upad vrednosti oglaševanja so pri inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana lani zabeležili na področju oglaševanja na internetu, ki predstavlja štiri odstotke oglaševalskega trga.
"Čeprav se internetu napoveduje rast in velik delež v oglaševalskem kolaču, se to ni zgodilo. Še lani smo govorili o najvišji rasti obsega oglaševanja na tem mediju, letos pa je slika ravno obratna," je za STA pojasnila izvršna direktorica Mediane Irena Setinšek.
Bruto vrednost oglaševanja na internetu je v letu 2012 znašala 26,24 milijona evrov, kar je za slabih 16 odstotkov manj kot leto pred tem.
Največji delež po bruto vrednosti oglaševanja sicer še vedno pripada televiziji, ki s 433,75 milijona evrov predstavlja 66,8 odstotka oglaševalskega trga. Lani je v primerjavi z letom 2011 sicer bruto vrednost oglaševanja na televiziji upadla za en odstotek, vendar pa v Mediani opozarjajo, da zaradi novega programa Planet TV in Evropskega prvenstva v nogometu ter poletnih Olimpijskih iger obseg oglaševanja s leta 2012 z letom 2011 ni primerljiv.
Edini segment, ki je v letu 2012 zabeležil rast, je oglaševanje v kinematografih, ki je naraslo za 21 odstotkov na 1,18 milijona evrov. Oglaševanje v kinematografih sicer predstavlja le 0,18 odstotka celotnega oglaševalskega kolača.
S 34,67 milijona evrov je bil v slovenskih medijih lani največji oglaševalec Henkel Slovenija (109-odstotna rast v primerjavi z letom 2011), Telekom Slovenije pa je s 20,99 milijona evrov zasedel drugo mesto. Sledili so Spar Slovenija (18,86 milijona evrov), Mercator (18,13 milijona evrov) in Reckitt Benckiser (17,31 milijona evrov).
Najbolj oglaševana panoga v lanskem letu je bila panoga trgovin, sledili so mobilna telefonija, osebni avtomobili in farmacevtski izdelki.