Mednarodna plesna skupina EnKnapGroup je predstavo ustvarjala na Nizozemskem z izraelskima koreografoma Guyjem Weizmanom in Ronijem Haverjem, ustanoviteljema Cluba Guy & Roni. Avtorja je k sodelovanju s skupino povabil Iztok Kovač, umetniški vodja EnKnapGroup. Fobija je 20. avgusta s svetovno premiero odprla 25. edicijo enega najodmevnejših evropskih festivalov uprizoritvenih umetnosti, Noorderzon v nizozemskem Groningenu. Po treh v naprej razprodanih večerih na Nizozemskem in po uprizoritvi na 63. Ljubljana Festivalu se bo začela tudi največja vezana turneja v zgodovini slovenskega sodobnega plesa in verjetno tudi gledališča: predstava bo namreč v treh mesecih naštela kar 25 gostovanj na Nizozemskem in v Nemčiji.
Predstava Fobija raziskuje, kaj se zgodi, ko skušamo ostati odprti do drugega, kljub strahu pred neznanim. Po besedah koreografov motiv za koprodukcijsko sodelovanje leži v močni umetniški povezavi med plesnima skupinama, ki obe ustvarjata samosvojo različico sodobnega plesa in gledališča.
PODPIS SLOVENSKIH USTVARJALCEV
Mednarodno plesno skupino En-Knap je leta 1993 pod okriljem festivala Klapstuk v belgijskem Leuvenu ustanovil Iztok Kovač, ki je v 90. letih pojem slovenskega sodobnega plesa tako rekoč iz ničesar umestil v evropski in svetovni kulturni prostor. Leto kasneje je skupino v Ljubljani legitimiral kot produkcijski Zavod EN-KNAP. Od svoje ustanovitve pred 8 leti je ansambel EnKnapGroup sodeloval z več kot 30 slovenskimi in mednarodnimi koreografi ter gledališkimi režiserji, in ustvaril več kot 20 celovečernih predstav in plesni film.
MEJA STRAHU IN BREZMEJNI STRAH
V drzni in kompleksni predstavi se združujejo ples, gledališče in živa glasba, govori pa o eni ključnih tem sodobnega sveta. »Smo namreč v negotovih časih. Svetovni konflikti nas dosežejo takoj in povzročajo strah in negotovost. Brez strahu bi bilo življenja kmalu konec, saj nas strah obvaruje pred nevarnostjo. S strahom se branimo, a obenem z njim postavljamo meje in zidove. Strah izostri človekove čute in nas naredi bolj budne, a hkrati tudi napadalnejše, zato lahko poraja ksenofobijo,« je povedal režiser, ki pravi, da je izhodišče predstave Fobija besedilo francoskega filozofa in pisatelja Alberta Camusa.
»Živimo v strahu, kajti absolutno prepričanje ni več mogoče, ker živimo v svetu abstrakcij, teles in strojev, absolutnih idej in primitivnega mesijanstva.«