Pomemben je prvi vtis
Lepe manire še zdaleč niso izven mode, ravno obratno. Če želite vzbuditi delodajalčevo pozornost, je treba napraviti odličen prvi vtis, ki se ustvari na podlagi vašega videza, glasu, nastopa in vedenja. Pred razgovorom temeljito preučite spletno stran podjetja in si pridobite informacije o osebi, s katero ste oz. boste v stiku ter si oglejte profile svojih prihodnjih sodelavcev na LinkedInu. Na razgovor pridite vsaj petnajst minut prej. Tako boste imeli čas za parkiranje, toaleto in ustrezno pripravo. S sabo prinesite skrbno izdelan življenjepis, brez slovničnih napak, lahko je oblikovan tudi v kreativnejši obliki, predvsem pa naj odseva vašo individualnost in izvirnost – življenjepis je vaše predstavitveno ogledalo. V kolikor imate izdelano predstavitveno vizitko, jo na razgovoru izročite delodajalcu.
Upoštevajte poslovni bonton
Priporočljivo je, da upoštevate tri osnovne vrline lepega vedenja, ki bodo zagotovo ustvarile pozitiven odnos z vašim prihodnjim delodajalcem. Prijaznost je prva vstopnica do uspešno opravljenega razgovora in vrlina, s katero lažje navezujemo stike. S prisrčnim in neprisiljenim nasmehom naredimo ugoden vtis na sočloveka in premagamo zadrego. Ljubeznivost in vljudnost pa ustvarjata dobro vzdušje ter krepita ugled in zaupanje. Osnova bontona je tudi pozdravljanje zaposlenih v podjetju in bodočega delodajalca oziroma osebe, ki bodo z vami opravile prvi intervju. V ritual pozdravljanja sodi tudi rokovanje, ki veliko pove o vašem značaju ter razpoloženju. Stisk roke napravi na sogovornika močan vtis, zato naj bo zanesljiv, čvrst, ne pregrob in ne mlahav. Traja toliko časa, kot uvodni pozdrav (3 do 5 sekunde). Rokujte se vedno stoje, pri tem glejte sogovornika v oči in se predstavite. V času poteka razgovora bodite pozorni tudi na svojo držo telesa. Ta naj bo vzravnana in sproščena, rahla nagnjenost naprej med sedenjem izraža vašo zanimanje in interes za delodajalca.
Poskrbite za osebno urejenost
Pri videzu ne gre zgolj za obleko, temveč tudi za osebno higieno in skrb za zdravje. Čistoča, negovanost ter urejen videz so del delovne obveznosti. Pri osebni urejenosti ne pozabite na lase – ti naj bodo umiti in urejeni. Preden pričnete z izbiro obleke, bodite pozorni na higieno, vonj, čistočo oblačil, nevsiljivo ličenje, urejenost pričeske, zdravje zob, negovane roke ipd. Dejstvo je, da ustrezna urejenost ustvarja samozavest, dviga osebno uspešnost, izboljšuje poslovne odnose ter poskrbi za pozitivni poslovni imidž.
Izbira obleke
Obleka odraža odnos do drugih, do poklica in do samega sebe, hkrati pa izraža avtoriteto, pozicijo in status. Je kakor embalaža, ki nas promovira morebitnim kupcem. Pri obleki bodite pozorni na:
- Enostavne kroje
Med te prištevamo zlasti osnovna poslovna oblačila, kot so suknjič, krilo, elegantne hlače, bluze, obleke, srajce. Pomembno je, da so oblačila sveže oprana in zlikana. Čevlji naj bodo čisti in v skladu z vašo obleko.
- Nevtralne barve
Priporočljiva je garderoba umirjenih barvnih odtenkov, katerim morda lahko dodate kakšen pisan modni dodatek ali bolj živobarvni kos oblačila. Bodite pozorni, da barve vašil oblačil niso preveč kričeče in s tem posledično odvračajo pozornost delodajalca.
- Manj vzorcev in manj nakita
Medsebojno se najlažje kombinirajo enobarvna oblačila, zato se izogibajte pretirani uporabi vzorčastih kosov in jih rezervirajte za primerne modne dodatke (čevlji, pas, šal, nakit). Prav tako ne pretiravajte z nakitom, priporočljivo je nekje do največ 4 kose nakita.
- Usklajenost
Pri celotnem izgledu je potrebna usklajenost tako barv, oblačil in ostalih modnih dodatkov. Prvi vtis je tisti, ki je pomemben za sleherno poslovno odločitev ali priložnost za novo zaposlitev. Pri tem pa ne pozabite, da je v prvi vrsti pomembno, da znate čim bolj uspešno predstaviti svoje izkušnje, veščine, znanja in sposobnosti. Od tega bo namreč odvisno, ali boste izbrani za želeno delovno mesto.