Črna kronika

Ponesrečenci v balonarski nesreči še vedno z zdravstvenimi težavami

STA / J.P.
18. 8. 2013, 14.34
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Slabo leto po balonarski nesreči na ljubljanskem Barju, ki je zahtevala šest življenj, je večina poškodovanih že zdravih, štiri pa še vedno pestijo zdravstvene težave.

Reuters, Wikipedia
Na balonu je bilo 32 ljudi - 30 potnikov, pilot in kopilot

Najhujša balonarska nesreča pri nas se je zgodila nekaj pred 8. uro 23. avgusta lani med pristajanjem balona v bližini Iga.

Po prvih ugotovitvah je do nesreče prišlo zaradi striženja vetra pri tleh, zaradi česar so nastale težave pri upravljanju balona. Prav tako se je izkazalo, da pilot ni imel veljavne licence, potrebnega spričevala letalskega prevoznika pa, enako kot vsi ostali ponudniki komercialnih poletov z baloni v Sloveniji, ni imelo niti podjetje Balonarski center, ki je organiziralo omenjeni let.

Reuters, Wikipedia
14 udeležencev poleta je bilo težko poškodovanih

Medtem je policija na tožilstvo v zvezi z nesrečo že naslovila ovadbo, a jo mora na zahtevo tožilstva še dopolniti. Počakati je treba tudi na končno poročilo pristojnega ministrstva.

Vodja službe za preiskovanje letalskih nesreč na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Roman Rovanšek je septembra lani ob predstavitvi uvodnega poročila preiskave dejal, da preiskava ni razkrila končnih vzrokov za nesrečo. Na te bo treba počakati do izdaje končnega poročila sektorja za preiskovanje nesreč in letalskih incidentov. Kot je v petek za STA pojasnil Rovanšek, je preiskava končana, poročilo pa bodo objavili septembra, zato sedaj o izsledkih še ni mogel govoriti.

Na balonu je bilo 32 ljudi - 30 potnikov, pilot in kopilot. Na kraju nesreče so umrli štirje ljudje, družina iz Ljubljane ter še ena ženska. Bili so tako hudo poškodovani, da je njihovo identiteto lahko dokončno potrdil šele Inštitut za sodno medicino.

14 udeležencev poleta je bilo težko poškodovanih - 10 so jih morali takoj po prihodu v ljubljanski klinični center oživljati - 14 pa lažje. Zaradi prezasedenosti so dva hudo poškodovana odpeljali v mariborski univerzitetni klinični center, enega moškega, ki se je v nesreči opekel, v celjsko bolnišnico, eno žensko, ki je utrpela več zlomov, pa v jeseniško. Pet lažje poškodovanih so odpeljali v bolnišnico v Novo mesto. Ena od poškodovank, ki so jo zdravili v Ljubljani, in en poškodovanec, ki je bil v Mariboru, sta pozneje umrla. Imela sta 65- oziroma 60-odstotne opekline.

Reuters, Wikipedia
Od 18 preživelih poškodovancev, ki so jih zdravili v Ljubljani, jih je 14 povsem zdravih


Od 18 preživelih poškodovancev, ki so jih zdravili v Ljubljani, jih je 14 povsem zdravih in so aktivni kot pred nezgodo, je za STA pojasnil vodja urgentnih travmatoloških ambulant Anže Kristan. Dva poškodovanca imata zaradi poškodb še nekaj manjših zdravstvenih težav, dva pa zaradi posledic opeklin potrebujeta še dodatne operativne posege, da bi se jim povrnile vse funkcije. Poškodovanec, ki se je zdravil v Mariboru, je z zdravljenjem zaključil.

V mariborskem univerzitetnem kliničnem centru so za STA še pojasnili, da večino stroškov zdravljenja opeklin in njihovih posledic, ki povzročajo funkcionalne motnje, krije zdravstvena blagajna.

Oškodovanci imajo možnost vložiti odškodninski zahtevek na Zavarovalnico Triglav, kjer je bil zavarovan ponesrečeni balon. A tega še niso storili vsi, zato škoda še ni v celoti ocenjena, so za STA sporočili iz omenjene zavarovalnice. Zahtevki se določajo v skladu z zakonom, veljavno sodno prakso in vsemi okoliščinami primera, so še dejali. Podrobnejših podatkov pa na zavarovalnici niso želeli razkrivati, češ da gre za poslovno skrivnost, prav tako jih zavezuje zakon o varovanju osebnih podatkov, so poudarili.

V odvetniški pisarni Čeferin pravijo, da je zavarovalnica, pri kateri je zrakoplov zavarovan - zavarovan pa obvezno mora biti -, skladno z zavarovalno pogodbo in splošnimi in posebnimi določili o odškodninski odgovornosti, zavezana k izplačilu odškodnine za škodo, ki nastane potnikom ali tretjim osebam. Če med oškodovancem in zavarovalnico ne pride do sklenitve izvensodne poravnave, lahko oškodovanec zoper zavarovalnico sproži sodni postopek zaradi plačila odškodnine.

Ob tem so za STA izpostavili, da je zavarovalna vsota določena pogodbeno in za primere obveznih zavarovanj v prometu tudi omejena s predpisanim minimalnim zneskom. S tem se omejuje obveznost zavarovalnice, tudi če je obseg škode večji, so še pojasnili v omenjeni odvetniški pisarni. Če bi se zgodilo, da se zavarovalna vsota izčrpa, ostane možnost uveljavljanja odškodnine od lastnika, zakupnika, uporabnika ali operaterja.

Nesrečo bodo morda obravnavali tudi na kazenskem oddelku sodišča. Ljubljanski policisti so namreč eno osebo ovadili zaradi suma storitve kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti, po neuradnih informacijah medijev gre za pilota. Ovadbo morajo sedaj na poziv tožilstva sicer dopolniti s prevodom neke listine.

Na ljubljanski policijski upravi pravijo, da so v obsežni in zahtevni kriminalistični preiskavi sodelovali z več strokovnjaki z različnih področij, denimo s službo za preiskovanje letalski nesreč pri ministrstvu za infrastrukturo in prostor ter Agencijo RS za okolje. Opravili so razgovore s preživelimi potniki, pričami in piloti, ki se ukvarjajo s podobno dejavnostjo. Pridobili so tudi vse potrebne podatke od proizvajalca balona ter zasegli več dokumentov in tehničnih naprav.