Renault talisman initiale paris TCe 200 je vrhunec ponudbe francoskega proizvajalca v tem razredu. Avto ima praktično vse, kar si danes voznik in potniki želijo. Dobro, našla bi se še kakšna tehnološka novost, a za zmeren denar je avto res dobro tehnološko podkovan in bogato opremljen.
Njegova največja odlika, ki smo jo preverili tudi na testu, je udobnost. Že dolgo nismo po slovenskih cestah peljali tako udobnega vozila. Ta občutek je skupek mnogoterih izboljšav, ki so jih Renaultovi snovalci in inženirji vključili v ta avto. Razkošni in udobni sedeži, spredaj z ogrevanjem, zračenjem in električnim pomikom, nudijo telesu odlično podporo in blagodejne občutke. Morda bi nekoliko pretiravali, če bi zapisali, da so popolni, zagotovo pa so se popolnosti močno približali. Nasploh je notranje občutenje na visokem nivoju. Ob tem bi omenili le eno zamero. Vozilo je bilo opremljeno tudi s panoramskim oknom. To poskrbi za dodatno svetlobo v vozilu, občutek še večjega udobja (čeprav je strop na nekaterih mestih hudo blizu glave) in naravni dotok svežega zraka. Žal pa se je nekje v mehanizmu oziroma stikih tik nad levim voznikovim ušesom znašel hudo nadležen čriček. Občasen zvok je bil hudo neprijeten, da smo z roko kar nekajkrat posegli v tisti del in poskušali ugotoviti vzrok. Do konca testa ga nismo našli, smo se pa nanj počasi navadili. V določeni meri ga je uspel preglasiti odličen avdiosistem proizvajalca Bose, ki nudi zares pravi glasbeni užitek. Lahko bi zapisali, da za vse obstaja zdravilo, a je nadležen zvok črička v sicer odličnem vozilu nezaželen.
Talisman nas s svojo notranjostjo ni presenetil, saj se s podobno srečujemo v vseh novejših Renaultovih modelih.Osebno se nam zdi preveč umirjena, čeprav velik pokončni zaslon na sredinskem delu armaturne plošče dodobra animira tako voznika kot potnike. Menije upravljamo z velikimi oznakami na zaslonu, občutljivem na dotik, ali z vrtljivim gumbom, ki je med prednjima sedežema.
Obilo funkcij je v takšnem avtomobilu pričakovati, vendar to pomeni, da si mora novi lastnik pred prvo vožnjo vzeti kar nekaj časa, da vse skupaj osvoji in obvlada. Med vožnjo brskanje in iskanje namreč ni najbolj priporočljivo. Sami smo največkrat posegali po meniju Multi sense, ki spreminja način vožnje, grafiko in osvetlitev osrednjega merilnika ter ambientalno osvetlitev notranjosti. Bolj ali manj smo se odločali med rdečo in zeleno oz. športnim in eko načinom vožnje. V prvem postane stopalka za plin občutljivejša, motor pa se vrti v višjih vrtljajih, medtem ko je eko program naravnan k varčnosti.
Testni talisman je poganjal 1,6-litrski bencinski turbomotor s kar 200 konjički (147 kW). Sliši se vzpodbudno in hudo športno. V realnosti se avto ne izkaže ravno za vozilo, ki bi prekipevalo od moči in komaj čakalo, da iz njega iztisnemo še zadnje atome.
Talisman je vendarle umirjena limuzina, cestna križarka, ki so ji konji v ponos in pomoč pri spopadu s konkurenco. Miren tek, dobra usklajenost s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom in zmerna poraba mu dvigajo renome. Z njim nobena pot ni predolga, noben klanec prezahteven in nobeno prehitevanje počasnejših mukotrpno in nevarno dejanje. Bogat nabor voznikovih pomočnikov poskrbi za uspešno popravljanje voznikovih napak. Seznam je v talismanu zares popoln, in to celo tako popoln, da se bo marsikdo odločil tudi za izklop katerega od njih.
To sicer ni priporočljivo, a če se boste s talismanom vozili po slovenskih cestah (z izjemo avtoceste), bo sistem za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznega pasu bolj v breme kot korist. Zato pa smo bili veseli sistema za prepoznavo prometnih znakov z opozorilnikom za prekoračeno hitrost, aktivnega tempomata z radarjem (odličen pomočnik v gneči ali na avtocesti), samodejnega preklopa med zasenčenimi in dolgimi lučmi ter občutka, da ima avto tudi sistem samodejnega zaviranja v sili, ki pa ga na srečo na našem testu nismo zaposlili.
Med tehnološkimi dodatki omenimo še 4control, s katerim preko volana krmilimo vsa štiri kolesa. Pri oceni bomo ostali nevtralni, saj se nam zdi, da je talisman dovolj zanesljivo in obvladljivo vozilo tudi brez tega dodatka. Če pa je v prid okretnosti, nič ne škodi. Za udobje med vožnjo niso zaslužni le že omenjeni udobni sedeži. Svoje dodata odlična zvočna izolacija, ki skoraj v celoti preprečuje, da bi trušč izpod koles oziroma motorja prehajal v notranjost vozila, ter spremenljivo vzmetenje, ki se prilagaja podlagi in preprečuje udarce ter pretirano nagibanje karoserije.
Nekoliko več dela nam je povzročalo vprašanje, komu je talisman v svoji limuzinski podobi namenjen. Zagotovo je lahko povsem spodobno in zanesljivo poslovno vozilo. Sedenje na zadnjih sedežih se lahko v veliki meri primerja s sedenjem na prednjih dveh. Prostora za noge je dovolj, o višini pa smo tudi že nekaj zapisali v prvih vrsticah. Lahko je tudi družinski avtomobil, čeprav bo nekatere zmotil klasični prtljažnik v zadnjem delu vozila.
Vsaj Slovenci imamo raje karavane z velikimi prtljažnimi vrati. Po našem mnenju je to bolj zakoreninjeno mišljenje. Veljamo za delovne ljudi, kar pomeni, da naj bi vsak posadil vsaj eno drevo in zgradil hišo ali vikend. Pri tem pa nam je avto pomočnik, v katerem lahko pripeljemo vse potrebno. V prtljažnik limuzine je morda res precej težje ali skoraj nemogoče naložiti TV-sprejemnik, pralni ali sušilni stroj, a za natovarjanje kovčkov z družinskim tekstilnim premoženjem ni nobene ovire. Talismanov prtljažnik se ponaša s 618 litri prostornine in verjemite mi, da noben povprečen dopust ne zahteva večjega prostora za prevoz prtljage.
Gre za vozilo, ki se lahko postavi ob bok, tudi po imenu, prestižnejšim konkurentom. Z najvišjim paketom opreme in najmočnejšim bencinskim motorjem jih v nekaterih detajlih celo prehiteva. In ne nazadnje – njegova cena je zelo konkurenčna. Pri dosegu družinskega proračuna in racionalnega mišljenja pa se začne marsikatera zgodba o nakupu novega avtomobila.