Slovenci se pogosto delimo na dva tabora; tiste, ki so jim všeč francoski avtomobili, in tiste, ki so jim všeč nemški avtomobili. Tisti, ki čutijo pripadnost do nemških avtomobilov, bodo glasno opozarjali, kako francoski proizvajalci zadnja leta na trgu ne ponudijo ničesar zanimivega. A bodimo objektivni – to ni res. Vsekakor pa je res, da bi lahko bil novi C4 picasso vrhunec francoskih novincev, ki so na trg prispeli v zadnjih nekaj letih.
Citroën bo na trgu ponovno ponudil hrabro vozilo, ki se ne boji biti posebno. Ali gre za družinski enoprostornik, bi se spraševali le, če bi zadnje desetletje preživeli zaprti v jami. Obraz novinca z dvema paroma oči in ozkim zgornjim LED-žarometom bomo seveda opazovalci ocenjevali po okusu. Ko vozilo pregledamo s strani, opazimo, da je Citroën nekoliko poostril proporce novega C4 picasso. Prednji previs je skrajšam, medosje pa podaljšano za 5,5 centimetra. Zadaj opazimo žaromete s tridimenzionalno grafiko, ki spominja na tisto iz študij Survolt in Revolte.
Očitno pa funkcija ne bo trpela zaradi dizajna. Čeprav je novi C4 picasso s 4,43 metra dobre 4 centimetre krajši od svojega prednika, naj bi potniki uživali v prostornejši kabini. Prtljažnik je tako narastel na 630 litrov, kar je precej dobra vrednost v tem razredu. Če položimo sovoznikov sedež, bomo lahko v vozilo naložili poltretji meter dolge predmete. V drugi vrsti so trije enako široki sedeži, njihove naslone pa lahko nagibamo naprej in nazaj.
Kot pri starem C4 picasso bomo tudi v novincu našli panoramsko vetrobransko steklo in veliko stekleno streho, tako da bo v vozilu zračno in prijetno. Na urejenem kokpitu opazimo 7-palčni na dotik občutljiv zaslon, na katerem lahko spremljamo delovanje sistemov v vozilu, npr. klimatske naprave, navigacijskega sistema, ki nam omogoča povezavo s pametnim mobilnikom. To pomeni tudi, da bomo imeli dostop do interneta in da bomo lahko sneli aplikacije, ki bodo sporočale o lokacijah bencinskih postaj, hotelov ali restavracij, za določene države pa bo na voljo tudi javljanje o prometnih zastojih v realnem času.
|C4 picasso tehta enako kot C3|
Francozi so v novinca vgradili tudi nove elektronske pripomočke, kot je npr. radarski tempomat. Kamera na vetrobranskem steklu zna vklopiti tudi luči z dolgim snopom, izbrali pa bomo lahko tudi sistem proti nenamerni menjavi voznega pasu in sistem za spremljanje vozil v mrtvem kotu.
Kljub vsem elektronskim novostim pa Citroën ni pozabil na lastnosti, ki ta avtomobil delajo tako poseben. Novinec je sicer osnovan na novi platformi PSA koncerna in je tako 140 kilogramov lažji od predhodnika, kar pomeni, da tehta enako kot C3 picasso.
Zaradi te razlike bo tako predvsem nižja poraba, v povprečju za liter na 100 kilometrov (ne glede na motor). Najvarčnejši, 66-kilovatni dizelski motor bo skupaj z avtomatiziranim menjalnikom količino ogljikovega dioksida na prevožen kilometer spustil na 98 g/km, kar pomeni, da bi naj porabil 3,8 l/100 km. To je seveda glede na tip vozila izjemen rezultat. Določeni motorji bodo že dosegali normo EU6, ki bo nujna šele septembra 2015.
Ali bo novi C4 picasso tako uspešno prodajan, kot je tudi sestavljen, bodo odločale predvsem cene. Francozi niso želeli zaupati niti cen za splošen evropski trg. Po naših predvidevanjih se cena vozila ne bo bistveno spremenila v primerjavi s predhodnikom (od 18.660 evrov). Vsekakor ima novi C4 picasso vse potrebno, da postane uspešnica.
POD ČRTO
Z novim C4 picasso je Citroën predstavil vozilo z velikim potencialom. Spogleduje se z družinami, ki vedo, kako nujno je imeti avtomobil, ki razume njihove potrebe. Poleg sodobnega videza in nove opreme bodo tudi varčnejši motorji prepričali v nakup. In vse to za pošteno ceno.