FIESTA ST
Ford je 5. marca, nekaj dni pred pričetkom ženevskega avtosalona, predstavil malo raketo. Ta mala raketa sliši na ime Fiesta ST in je nova konkurenta v razredu majhnih avtomobilov z veliko moči. Poganja jo 1,6-litrski ecoboost motor, ki proizvede kar 132 kW moči in razvije 240 Nm navora. V praksi to pomeni, da bo malček do 100 km/h pospešil v manj kot sedmih sekundah, končna hitrost pa je 220 km/h. Ford je ponosen na ta motor, saj zagotavlja 20 % manj izpusta CO2 v primerjavi s prejšnjo fiesto ST.
Novinka ima prilagojeno podvozje, ki je tudi 15 milimetrov znižano, sicer pa ima sistem za nadzor vektorjev navora in tri načine elektronskega stabilizacijskega programa. Posebna je tudi opremljenost vozila - notranjost krasijo Recaro športni sedeži, funkcija MyKey (različni ključi za različne uporabnike in njihove zahteve), sistem glasovnega upravljanja SYNC itd. Pri razvoju fieste ST je pomagala razvojna ekipa Team RS.
FOCUS ELECTRIC
Istočasno ob predstavitvi fieste ST, je Ford predstavil tudi serijsko različico električnega focusa. Ta ima uradno 160 km dosega, litij-ionski paket baterij s kapaciteto 23 kWh pa je "pri uporabi ustreznega polnilnika" potrebno polniti tri do štiri ure.
Ford obljublja, da bo občutek pri vožnji v pretežni meri enak kot pri običajnem focusu, na katerem je tudi osnovan. Focus electric bo opremljen tudi s sistemom SYNC, sicer pa so za vozilo posebej razvite funkcije.
Ford je na ženevskem avtosalonu predstavil tudi focusa z novim 1,0-litrskim ecoboost motorjem, ki pa smo ga že imeli priložnost testirati (AB69, str. 13).
B-MAX
Novi B-max, ki ga je Ford predstavil na avtosalonu v Ženevi, bo zagotovo ljubljenček družin. Glavna novost, o kateri je največ govora, je zagotovo kombinacija prednjih vrat obešenih na tečaje in zadnjih drsnih vrat z vgrajenim sredinskim stebričkom. Namesto, da bi imeli osrednji B-stebriček, je ta deljen v sprednja in zadnja vrata, tako da ne ločuje kabine in je vstop v vozilo močno olajšan. Odprtina meri kar 1,5 metra! Struktura prednjih in zadnjih vrat je ojačana z borovim jeklom, okvirja obojih vrat zato prevzamejo energijo udarca. Prav tako imajo vrata posebne ključavnice in ojačane mehanizme zaklepov, tako da med morebitnim bočnim trkom le-ta ostanejo na mestu. 58 % karoserije in strukture vrat je izdelano iz ojačanega jekla za visoko raven zaščite v primeru trka.
B-max temelji na platformi, ki si jo deli s fiesto. Dolg je nekaj več od štirih metrov, tako da je od same fieste daljši samo za 11 centimetrov, od C-maxa pa krajši za 32. Tako ga lahko uvrstimo ravno v vrzel med tema dvema bratoma.
Ker pa tukaj gre za enoprostornik, je Ford vozilo zasnoval tako tudi v notranjosti. Zadnja klop je deljena v razmerju 60:40, ima pa mehanizem za zlaganje naslonov z eno potezo. Prtljažno dno bo ostalo ravno. Položaj za volanom je višji, v primerjavi s fiesto za kar 12 centimetrov, hkrati pa Ford obljublja, da je dovolj prostora za noge in glave vseh potnikov.
Delovno mesto voznika je tipično za ford, izbrani materiali pa so po obljubah proizvajalca kakovostni in odlično obdelani. Na voljo bo tudi strešno panoramsko okno za več svetlobe.
Enako kot za zunanjost, velja tudi za notranjost - B-max je že na daleč in za laike pravi ford.
Da pa bi tudi manjši B-max bil pravi ford za voznika, pa ostaja zvest zabavi v vožnji - ima sistem za nadzor vektorjev navora (za boljšo trakcijo).
B-max bo poganjal 1,0-litrski ecoboost motor (74 in 88 kW). Standarno je vgrajen start-stop sistem, tako da bo ecoboost motor z 88 kW porabil le 4,9 l/100 km in v zrak spustil 114 gramov ogljikovega dioksida. Na voljo bo tudi 1,4-litrski in 1,6-litrski bencinski duratec motor (66 kW, 77 kW), na voljo tudi z avtomatskim 6-stopenjskim PowerShift menjalnikom (dvosklopčni). Med dizelskimi motorji bosta na voljo 1,6-litrski (70 kW, 4,0 l/100 km) in novi 1,5-litrski (55 kW, 4,1 l/100 km).
Opremljen bo s sistemom SYNC in z novim sistemom za klic v sili.
Pričetek prodaje vozila bo v drugi polovici 2012.
KUGA
Kuga je tako v Evropi kot v ZDA zelo popularen SUV, ki navdušuje z lepim videzom, športnimi značilnostmi in kakovostjo. Ford je v Ženevi predstavil tudi novo kugo, ki pa bo po obljubah, še boljša in še bolj prilagojena udobju voznika in potnikov.
Kot prva prednost je zagotovo sistem za odpiranje prtljažnih vrat s pomočjo zamaha noge pod zadnjim odbijačem. Celo sam zagon vozila je brez ključa - kot del inteligentnega sistema za dostop do vozila, ob vstopu v vozilo pa bo možno zagnati motor, brez polaganja ključa na kakšno posebno mesto, ta lahko ostane v torbi ali žepu. Prtljažnik je povečan za 82 litrov, za varčnost pa bo na voljo tudi nov 1,6-litrski bencinski motor. Tudi v kugi bo na voljo SYNC.
TURNEO CUSTOM CONCEPT
Koncept Turneo Custom izraža nove smernice za nova gospodarska vozila znamke Ford, ki bodo predstavljena v letošnjem letu. Ford je želel tudi med gospodarska vozila vključiti enoten družinski obraz in oblikovno filozofijo (kinetični dizajn). Med njih prištevamo tako trapezoidno masko motorja, poudarjeno mišičasto zgornjo bočno linijo, izrazite obrobe blatnikov in linije oken. Tako lahko opazimo tudi kromirane obrobe maske motorja, LED žaromete in celo 18-palčna platišča.
Gospodarska vozila so lahko očitno tudi v notranjosti prijetna. Turneo custom ima jasno določeno armaturno ploščo, ki je podobna tistim v Fordovih osebnih avtomobilih, "kinetični dizajn" pa je viden tudi na delovnem mestu voznika. Potniki bodo zadaj obdani z razkošjem, saj je kabina v celoti oblazinjena, krasijo pa jo lepi detajli skladni z oblikovno filozofijo. Zadnji sedeži so popolnoma novi, lahko jih namestimo v različne konfiguracije ali pa preprosto odstranimo.
Turneo custom je opremljen s tehnologijo ECOnetic (funkcije za zmanjševanje CO2, npr. start-stop in regenerativno polnjenje), sistem SYNC, klic v sili, varnostne blazine spredaj za voznika in sovoznika, stranske varnostne blazine in varnostne zavese, kamera za vzvratno vožnjo in opozorilnik proti nenamerni menjavi voznega pasu.
Poganjal ga bo 2,2-litrski dizelski motor, ki proizvede 114 kW moči, sicer pa bosta na voljo tudi dve šibkejši različici tega motorja in sicer taki s 73 in 92 kW moči.