Avto-moto

Eko hibrid

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
7. 2. 2012, 08.50
Posodobljeno: 7. 2. 2012, 08.50
Deli članek:

Lexus je v zelo tesnem sorodstvu s Toyoto in je zadolžen za nekoliko prestižnejša vozila, ki pa še vedno dosegajo ceno, ki je zanimiva za mnoge trge. CT 200h je športnik po izgledu in eko po pogonu, a za ceno dobrih trideset tisoč evrov ne bo ravno pogost na slovenskih cestah. Škoda.

Ta zapis moramo začeti s pogonskim sklopom, ki avto ločuje od mnogih drugih. Lexus CT 200h poganjata 1,8-litrski bencinski motor z močjo 73 kW (99 KM) in navorom 142 Nm ter elektromotor moči 60 kW (82 KM) in navorom 207 Nm. Gre za odlično kombinacijo, ki izmenjaje ali skupaj poskrbi za varčno vožnjo, po drugi strani pa za dovolj športnosti, da na cesti nikakor ne boste počasni. Med pospeševanjem lahko elektromotor požene CT 200h do hitrosti 45 km/h, medtem ko mu elektriko dovaja hibridna baterija.

Vozilo je ob tem skoraj neslišno. Nad 45 km/h se skoraj neopazno zažene napredni bencinski motor, ki mu še vedno pomaga elektromotor, ko je to potrebno. Kdaj kateri deluje pri vožnji, skorajda ne boste občutili, razen ko boste izdatneje stopili na stopalko za plin in bo bencinski motor postal kar nekoliko preglasen. Morda vas bo to v začetku zmotilo, a ko se boste z avtomobilom spoprijateljili, bo zvok poskrbel le za dodaten adrenalin in užitek pri vožnji. Ko zaviramo ali sprostimo stopalko za plin, se z regenerativnim zaviranjem izrabi kinetična energija. Ta se nato pretvori v električno energijo, ki se shranjuje v hibridni bateriji, kar je tudi eden od razlogov, da Lexusovega hibrida ni treba nikoli polniti. Pogon je speljan na prednji kolesni par preko menjalnika s sekvenčnim načinom delovanja z vključenim elektronsko vodenim brezstopenjskim menjalnikom E-CVT.

V praksi to pomeni, da prestavljanj sploh ne boste občutili. Nobenega cukanja, trzanja, le mirna vožnja, kot smo že zapisali, pri hitrem pospeševanju z nekoliko glasnejšim bencinskim motorjem. Vse opisano in nasploh občutek med vožnjo ter samo upravljanje vozila lahko ocenimo z oceno odlično. Volan je dovolj mehak, a še vedno neposreden, da voznik čuti, kaj se dogaja pod kolesi. Zaviranje je zanesljivo, ob močnem začnejo utripati zadnje stop luči z LED-tehnologijo. Poraba? Tovarna obljublja od 3,7 do 4,1 litra na 100 km in izpust CO2 87 oziroma 94 g/km. Za izpust verjamemo, poraba pa je druga zgodba. Verjetno se da doseči tudi tovarniško obljubljeno. Vse je odvisno od sloga vožnje. Če uživate v pospeških in hitrosti blizu omejitev, bo poraba okoli 5,5 litra na 100 km. Toliko je namreč po prevoženih 493 km pokazal računalnik. Še vedno razveseljivo ugodno.


Toliko o pogonu, ki res odstopa. Zunanjost in notranjost pa bo vsak ocenil malo drugače. Lexus CT 200h je športna kombilimuzina, postavljena precej nizko na cesto. Zato je tudi vstopanje v vozilo in izstopanje iz njega temu primerno športno nizko. Sprednji del deluje agresivno z ozko masko, zajetnim odbijačem in žarometoma s kombinacijo LED- in bi-ksenonske tehnologije. Na zadku se nahajajo peta vrata z ozkim zadnjim steklom in velikimi LED-lučmi. Zanimiv je izredno majhen brisalec zadnjega stekla in znak Lexus, ki tistim za vami pove, da je pred njimi prestižneš. Za pregled nazaj služita dve dokaj veliki zunanji vzvratni ogledali. Na stranskem delu še linija na spodnjem delu vrat, ki poudarja športni pridih. Tik pred odprtino zadnjega kolesa še napis hybrid. Naj se ve. Pnevmatike so bile nataknjene na 10-kraka športna platišča. Zelo lepo, še kapice ventilčkov so iz kroma!


Notranjost je prestižna. Testni avto je imel sedeže iz velurja, veliko pa je tudi usnja. Ne na sedežih, zato pa na armaturi in na robovih plastičnih delov. Plastike je res malo in še ta je izredne kvalitete. Sicer moramo priznati, da kljub omenjenemu notranjost ne deluje tako zelo elegantno ali prestižno, če želite. Pojdimo po vrsti. Volan je dovolj majhen, nastavljiv po globini in višini ter usnjen, tako da ga je užitek držati. Za volanom osrednji inštrumenti za hitrost na sredini, na levi za vrtljaje, če imate vožnjo programirano na sport, oziroma indikator ekološke vožnje. Glede na to je obarvanost armature ali rdeča ali modra. Za izbiro načina vožnje je na srednjem delu med sedežema okrogel izbirni gumb. Levo od prikazovalnika hitrosti je zgoraj prikaz količine goriva in spodaj manjši ekran, na katerem se kažejo informacije potovalnega računalnika ali delovanje pogonskega sklopa. Zanimivo je gledati, kdaj deluje elektromotor kdaj bencinski oz. kombinirano oba.

V notranjosti nas je še najbolj navdušil del med sedežema, ki je izdatno dvignjen. Zelo primerno za počitek desne roke. Na njem je ročica avtomatskega menjalnika, bolje rečeno izbire smeri vožnje, pa radijski sprejemnik s CD- in z MP3-predvajalnikom, pod majhnim pokrovčkom še vtičnica USB. Levo od volana sta pravokotna izhoda zračenja in pod njima ekran avtomatske dvopodročne klimatske naprave s prikazom časa. Nista nas navdušili niti grafika tega prikazovalnika niti radijskega sprejemnika. Nasploh bi si želeli, da bi se z notranjostjo in grafiko nekoliko poigrali Italijani. Ti bi zagotovo zadevo naredili bolj modno. A da ne bo pomote. Kljub tej kritiki je notranjost lepa, a pika na i vseeno manjka.

Prostora je za štiri odrasle, saj zadaj trije ne bodo dobro sedeli. Tam lahko zmanjka prostora za noge, pa tudi glava bo tik pod stropom. Sedeži so udobni, mehki in zelo podobni tistim iz avtomobilov francoskih proizvajalcev. Da avta ne moremo v celoti priporočiti družini z majhnimi otroki, je krivda v prtljažniku, relativno majhnem za ta razred (375 l). Baterije zahtevajo svoj prostor in ta gre na račun prtljažnika, ki ima sicer pod spodnjo polico še majhno odprtino za nekaj drobnarij. Varnost je vrhunska, 8 zračnih blazin in vsa elektronska pomagala za speljevanje, vožnjo in zaviranje.


Cena lexsusa 200h se začne pri 26.900 €. Testni je bil iz srednje ponudbe z opremo sport in dodatno opremo. Omenimo tempomat, pa kamero za pomoč pri vožnji nazaj v vzvratnem ogledalu, senzorje spredaj in zadaj, kovinsko barvo, avto brez ključa. Za tako opremljenega zahtevajo 31.880 evrov.
In za konec, kdo bo avto kupil in kdo ne?


Kupili ga bodo vsi, ki so ekološko usmerjeni, ki uživajo ob tihi in nezahtevni vožnji, imajo radi nekaj prestiža, pa tudi če je to le znak na sprednjem in zadnjem delu, tisti, ki ne potrebujejo velikega prtljažnika in imajo dovolj denarja. Večino ostalih bo odvrnila cena. Za kar nekaj manj evrov se da kupiti dokaj dobro opremljeno vozilo na dizelski pogon s približno enako porabo goriva. Je pa res, da ne bodo zeleni (ekološki). Zato pa bodo ostali vozniki – od zavisti!

LEXUS CT 200h Sport
Mere (dolžina/širina/višina) 4.320/1.765/1.430 mm
4.320/1.765/1.430 mm 2.600 mm
Motor  
1.798 cm3
Menjalnik brezstopenjski sekvenčni E-CVT
Moč  
bencinski 73 kW (99 KM) pri 5.200 vrt./min
  elektromotor 60 kW (82 KM)
  hibridni pogon 100 kW (136 KM)
Navor 142 Nm pri 4.000 vrt./min (bencinski)
  207 Nm (elektromotor)
Poraba/CO2  
3,7/3,8/3,7 l*/87 g/km
Končna hitrost  
180 km/h
Pospešek 0-100 km/h  
10,3 s
Prtljažnik 275–985 l
Cena   
31.880 €

*izvenmestna/kombinirana/mestna

Zanimivosti

jastreb, mreža
V mreži

(Foto) Lačni jastreb se je zataknil tik pred kokošnjakom

božična zvezda na oknu
Sobne rastline

Božično zvezdo zalivajte z vodo sobne temperature

cukrov podcast
Svetovne teme

Cukrov podcast z Borutom Pahorjem o podnebni krizi

noc2
Navdihujoča naveza

Boštjan in Anton Noč – sin in oče, ki sta rojena za čebele

rojstvo, otrok, dojenček
Severna Makedonija

Rodila je pri 61-letih, sinček Petar je zdrav

Rovaniemi
Rovaniemi

V Božičkovi vasi daleč na severu ostali brez snega