Avto-moto

Za številko večji

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
18. 11. 2011, 09.12
Posodobljeno: 18. 11. 2011, 09.21
Deli članek:

Lahko bi rekli, da je končno zrastel. Pa ne toliko, da ga ne bi prepoznali, ampak le toliko, da morda ne bo več veljal le za ženski avto.

Toyota je yaris prvič predstavila leta 1999, in sicer kot majhen mestni avtomobil. Po 12 letih in po prenovi leta 2005 je pred nami povsem nov yaris. In kaj pomeni številko večji? Dolžina sedaj znaša 3.885 mm (85 mm več), tiste z ozkimi garažami pa bo razveselil podatek, da avta niso širili in širina znaša 1.695 mm. Od predhodnika je za 20 mm nižji – sedaj 1.510 mm – zato pa je medosna razdalja daljša za 50 mm, namreč 2.510 mm. To se avtu zelo pozna, tako pri zunanjosti in še posebej v njegovi notranjosti.

Novi yaris je povsem nov avto in le malo je stvari, ki bi ga povezovale s prejšnjim modelom. Njegove linije so sedaj ostrejše, odločnejše. Prednji del zelo spominja na večji auris, zadnji pa je samosvoj. Navzdol obrnjeno črko V oblikujejo zadnja vrata, zadnji odbijač pa zaključi oblikovno linijo navzven tako, da deluje novi yaris bistveno širše od predhodnika, a kot smo že zapisal, to ne drži. Še vedno boste lahko izbirali med tri- in petvratnim modelom. Prvi bo bolj všeč mladim dinamičnim voznikom, drugi pa bo zaradi dostopa do zadnje klopi primeren tudi za manjše družine.

Pri Toyota Centru Ljubljana so nam na preizkus prijazno prepustili petvratni yaris z vstopnim litrskim motorjem in vstopno opremo luna. Za razliko od višjih paketov opreme so pri tem kljuke vrat in zunanja vzvratna ogledala v črni barvi. Pa to ni motilo, saj se je lepo zlilo s sicer belo barvanim avtomobilom. Pet vrat pomeni lažji dostop na zadnjo klop. Glede na prejšnji model so pri Toyoti opustili vzdolžni pomik zadnje klopi. Pa to ni prevelika škoda. Pomik je koristil le prtljažniku, ki je imel v predhodnem modelu prostornino od 272 do 363 litrov, medtem ko jih v novem yarisu ob postavljeni klopi premore 286. Prtljažnik je lepo obdelan, da ni videti gole pločevine, z ravnim dnom in s stranicami pa omogoča lažje zlaganje prtljage, ki jo je potrebno le nekoliko privzdigniti preko spodnjega roba.

Prednji sedeži so domiselno oblikovani in zadaj prostora za noge potnikov ne zmanjka. Tako bodo tam prej težave z glavo, ki se bo dotikala stropa, kot pa s koleni. Vendar je treba razumeti, da gre še vedno za majhen avtomobil in da trije odrasli zadaj ne bodo ravno navdušeni nad udobjem, dva pa se skoraj nimata kaj pritoževati. Tudi prednja sedeža sta udobna, a vsaj za naš okus pretrda in premalo objameta telo. Potrebno pa je upoštevati, da smo vozili vstopni model, ki zaradi motorizacije ni namenjen dirkanju, in je njegova oprema zgolj temeljna. Paket luna je osnoven, a ne tako skromen paket. Tako opremljeni yaris razvaja z ročno klimatsko napravo, s po višini nastavljivim voznikovim sedežem, z volanskim upravljanjem avdiosistema, električnim pomikom prednjih stekel in daljinskim centralnim zaklepanjem na sicer nezložljivem ključu. Poskrbljeno je tudi za varnost – sedem zračnih blazin, sistem za uravnavanje stabilnosti vozila in opomnik za pripenjanje z varnostnimi pasovi na zadnjih sedežih. Glede na našteto tudi ni presenetljivo, da je toyota yaris na preizkusu NCAP dobila 5 zvezdic.

Vozniku je namenjen trikraki volan, kljub plastiki prijeten na otip, za njim pa le analogni merilec hitrosti ter ekran s podatki o stanju goriva in s podatki, ki jih pripravlja potovalni računalnik – ura, povprečna hitrost, povprečna in trenutna poraba, čas potovanja in zunanja temperatura. Preostali prostor okoli merilnika hitrosti je namenjen kontrolnim lučkam, kjer pa smo zelo pogrešali tisto za prižgane žaromete. Avto namreč ni bil opremljen z dnevnimi lučmi, zato je od voznika odvisno, ali jih bo prižgal ali ne. Temu je namenjena leva obvolanska ročica in le s pogledom nanjo se podnevi prepričate, ali ne kršite prometne zakonodaje. Za optimalno porabo in čim manjši izpust CO2 pa je tudi osnovni yaris opremljen z indikatorjem prestavljanja, ki se nahaja na spodnjem levem delu armature. Zelena puščica gor ali dol nam svetuje, kdaj je pametno prestaviti v višjo prestavo oziroma kdaj v nižjo. Dobrodošlo, čeprav smo včasih imeli občutek, da se prižiga nekoliko prehitro. Med vožnjo sta nas najbolj navdušila električni progresivni servovolan in prestavna ročica. Obračanje volana je tako igrivo in lahkotno, da je to početi pravi užitek. Zagotovo bo navdušilo pripadnice nežnejšega spola, ki sicer ne marajo bočnega parkiranja, a s takim volanom je to več kot enostavno. Druga poezija natančnosti in mehkobe je prestavljanje. Ročica je tako lahkotna , da jo lahko premikate z dvema prstoma. Bravo, čista 5! Avdiosistem preganja dolgčas s kakovostnim radijskim sprejemnikom in šestimi zvočniki. Prijetno klimo uravnavamo z ročno klimatsko napravo. Tudi to je zelo enostavno, žal pa vreme ni bilo takšno, da bi jo lahko v celoti preizkusili. Zagotovimo pa lahko, da se notranjost zelo hitro in učinkovito ogreje. Za preizkus ohlajevanja bo potrebno počakati do vročih dni, a verjamemo, da je klimatska naprava tudi temu kos. Odlagalnih mest za drobnarije pa tudi za dvolitrsko plastenko je veliko, in sicer na armaturi, med sedeži, v predalih vrat, v kar velikem, a žal neosvetljen predalu pred sovoznikom in v priročnem žepku na zadnji strani sopotnikovega sedeža. Usnjene dodatke ali blago na oblogah vrat boste zaman iskali. Vse je oblikovano iz trde plastike, ki pa na pogled deluje bolj prestižno in kar nekajkrat smo jo potipali, da smo se prepričali, da je res samo plastika. Tudi dvobarvnost doda nekaj k boljšemu občutku in izgledu. Pri trdi plastiki se radi oglašajo »črički«, a jih v testnem vozilu ni bilo slišati. Na kratko, notranjost yarisa z osnovno opremo luna ni luksuzna, je pa povsem prijetna in lahka za vzdrževanje. Hvalimo še prednji brisalec stekla. Ja, uganili ste, le eden je, a svoje delo opravi vrhunsko.

Sedaj pa še k motorju. Marsikdo se bo namrdnil nad podatkom, da gre za litrski motor z močjo 51 kW (68 KM), ki jih razvije pri 6.000 obratih. A če vam v isti sapi povemo, da je tovarniško obljubljena povprečna poraba le 4,8 litra na 100 km, boste malo zastrigli z ušesi. Z avtom smo prevozili dobrih 500 km, tako po avtocesti kot regionalnih in lokalnih cestah. Povprečna poraba po izračunu potovalnega računalnika je znašala 5,8 litra. Če avto poženete do 140 km/h bo motor zahteval dobrih 7 litrov goriva, pri zmerni vožnji v okviru omejitev pa se bo zadovoljil s 5 litri. Emisija CO2 je po tovarniških podatkih 111 g/km. Da, to je idealen motor za vsakdanje potrebe. Res ne boste najhitrejši v pospeševanju 0–100 km/h in da vam bo polno naložen pri vožnji navkreber malce sopihal, a boste z njegovo maksimalno obljubljeno hitrostjo (151 km/h), ki jo sicer nismo preverili v praksi, presegli vse na slovenskih cestah veljavne omejitve. Ob koncu pa boste najbolj nasmejani. Zakaj? Zaradi res nizke porabe goriva. Za vsakdanjo pot v službo je to idealen motor in po nekaj dneh vožnje boste nad njim več kot navdušeni. Nas je prepričal, res! Zavore, spredaj kolutne in zadaj bobnaste, so učinkovite, lega vozila je dobra. Vzmetenje je čvrsto, a kljub vsemu lepo požira tudi cestne neravnine, da potniki tega preveč ne občutijo. Še tale zanimivost, ki ni povsem običajna – brez pritiska na pedal sklopke motorja ne boste mogli zagnati. Še en varnostni dodatek.

Toyota yaris 1.0 luna je dober avtomobil in vreden vseh 11.900 evrov (trivratni je za dobrih 500 evrov cenejši). Resda sodi v razred, kjer je konkurenca velika in se za ta denar dobi marsikaj. Čeprav je brez tempomata, parkirnih senzorjev in meglenk, bo zadovoljil pričakovanja povprečnega slovenskega voznika oz. voznice ter ga navduševal s skromnostjo in kakovostjo. Yaris je zrasel in tudi moški smo se v njem odlično počutili. To pa je tudi odgovor, ali je yaris še vedno ženski avto.

Toyota                                                               

YARIS 1.0 VVT-i LUNA

Mere (dolžina/širina/višina)                     

3.885/1.695/1.510 mm

Medosna razdalja                                         

2.510 mm

Motor                                                                

998 ccm2

Menjalnik                                                         

5-stopenjski, ročni

Moč                                                                    

51 kw (68 KM) pri 6.000 vrt./min

Navor                                                                 

93 Nm pri 3.600 vrt./min

Poraba/CO2                                                     

4,3/4,8/5,8 l*/111 g/km

Končna hitrost                                                

151 km/h

Pospešek 0–100 km/h                                 

15,3 s

Prtljažnik                                                           

286 l

Cena                                                                   

11.900,00 EUR

Estrada

Blaž Švab, Jasna Kuljaj, Z Jasno in glasno
Z Jasno in glasno

Kaj si Blaž Švab misli o velikem hitu poletja, pesmi Brajde

Sophia Loren
Jubilej

Diva Sophia Loren slavi že 90 let: Iz revščine v Hollywood

Kesha
Nihče ne želi imeti opravka z njim

Pevka Kesha zaradi tega incidenta preoblikovala besedilo

lady gaga gucci-gucci
Soočila se je na drugačen način

Lady Gaga spregovorila o govoricah z začetka svoje kariere, da je moški

kraljica Margareta II
Na opazovanju

Nekdanja danska kraljica Margareta II. končala v bolnišnici

peter-kočjaž, maja-oderlap
Triletna plovba

Iskreno z Majo Oderlap: Peter in Natalija sta prodala vse in se odpravila okoli sveta

Zanimivosti

supet-luna, sankt-peterburg
Mini luna

Zemlja bo za kratek čas dobila še eno luno

HUAWEI Watch GT 5-6
Zanimivosti

Vau! Huawei predstavil nove naprave!

IMG_2113
Mednarodni festival

Speculum Artium 2024: Kjer se srečajo umetnost, znanost in virtualna resničnost

cryptocoin, kriptovaluta, mining, rudarjenje, kripto
Zanimivosti

Najboljši načrt za zaslužek s kriptovalutami: CrytocoinMiner vam omogoča zaslužek vsak dan

kovanec
Izjemno redka zbirka

Po stotih letih začeli s prodajo kovancev "kralja masla", za enega iztržili 1,2 milijona evrov

avto, henry ford
Model T

Avto je vse pregnal s ceste