Zahodna magija je bila že od nekdaj pod močnim vplivom židovstva. Že biblijske zgodbe o Mojzesu in Aronu v Egiptu nam pripovedujejo o zanimivem magičnem dvoboju med egipčanskimi čarovniki in Mojzesom, božjim služabnikom. To je najveličastnejši opis čarovniškega dvoboja v literaturi nasploh, in ker je zapisan celo v Bibliji, je vreden kratkega povzetka. Pri branju naslednjih vrstic prisluhnite stopnjevanju napetosti in magične energije. Sprva enakovreden dvoboj se kmalu sprevrže v kaznovanje nejevernosti božje premoči nad magijo čarovnikov.
DESET EGIPTOVSKIH NADLOG
Mojzes je bil star osemdeset let, Aron pa triinosemdeset, ko sta govorila faraonu. Potem je Gospod rekel Mojzesu in Aronu: "Ako vama bo faraon rekel: Naredita kak čudež, reci Aronu: Vzemi svojo palico in jo vrzi pred faraona in spremenila se bo v kačo." Tedaj sta šla Mojzes in Aron k faraonu in sta storila, kakor je gospod zapovedal. Aron je vrgel svojo palico pred faraona in njegove služabnike; in spremenila se je v kačo. A tudi faraon je poklical modrijane in vražarje; in tudi ti so vrgli vsak svojo palico in spremenile so se v kače; toda Aronova palica je požrla njihove palice. Faraonovo srce pa je zakrknilo in ni ju poslušal, kakor je gospod napovedal.
Nadloga z vodo
Tedaj je Gospod rekel Mojzesu: "Faraonovo srce je zakrknjeno; brani se odpustiti ljudstvo. Pojdi zjutraj k faraonu; glej, šel bo k vodi in postavi se mu nasproti na bregu Nila; palico pa, ki se je bila spremenila v kačo, vzemi v roko in mu reci: Jahve, bog Hebrejcev, me je k tebi poslal z naročilom: Odpusti moje ljudstvo, da mi bo služilo v puščavi! Glej, udarim s palico, ki je v moji roki, po vodi Nila in spremenila se bo v kri. Ribe v Nilu poginejo in Nil se usmradi in Egipčanom se bo gnusilo piti vodo iz Nila." Mojzes in Aron sta storila tako, toda egiptovski čarovniki so s svojimi čari naredili enako in faraonovo srce je zakrknilo, da ju ni poslušal, kakor je Gospod napovedal.
Nadloga z žabami
In Gospod je rekel Mojzesu: "Reci Aronu: Stegni svojo roko s palico nad reke, prekope in mlake in privedi žabe nad egiptovsko deželo!" Aron je stegnil roko nad egiptovske vode in žabe so prišle in prekrile egiptovsko deželo. Tedaj je poklical faraon Mojzesa in Arona in rekel: "Prosita Jahveja, da odpravi žabe od mene in mojega ljudstva in odpustil bom ljudi." Mojzes in Aron sta odšla od faraona in Gospod je storil po Mojzesovi besedi. Ko pa je faraon videl, da je odleglo, je zakrknil svoje srce in ju ni slušal.
Nadloga z muhami
Tedaj je gospod rekel Mojzesu: "Jutri navsezgodaj vstani in stopi pred faraona ter mu reci. Tako govori Jahve: "Odpusti moje ljudstvo, da mi bo služilo! Kajti ako mojega ljudstva ne odpustiš, glej, pošiljam muhe nadte, nad tvoje služabnike, nad ljudstvo, in hiše Egipčanov kakor tudi zemlja, ki na njej bivajo, bodo polne muh. Ta dan pa izločim deželo, kjer prebiva moje ljudstvo, tako da tam ne bo muh, da spoznaš, da sem jaz Jahve v sredi dežele. Razloček naredim med svojim ljudstvom in tvojim ljudstvom; jutri bo to znamenje." Gospod je storil tako; in prišlo je silno veliko muh v faraonovo hišo in v hiše njegovih služabnikov in po vsej egiptovski deželi; in dežela je silno trpela zaradi muh. Faraon je spet prosil Mojzesa, da odpravi muhe in obljubil, da odpusti ljudstvo, toda ko je Gospod umaknil muhe od faraona, je faraon spet zakrknil svoje srce.
Nadloga nad egiptovskimi prvorojenci
Tedaj je Gospod rekel Mojzesu: "Še eno nadlogo privedem nad faraona in nad Egipt, zatem vas bo odtod odpustil. Opolnoči pojdem sredi Egipta. In umrli bodo vsi prvorojenci v egiptovski deželi, od prvorojenca faraonovega, ki naj bi sedel na njegovem prestolu, do prvorojenca dekleta pri ročnem mlinu. In veliko vpitje bo po vsej egiptovski deželi, kakršnega ni bilo in kakršnega tudi več ne bo. Na nikogar izmed Izraelovih sinov pa ne pride ta nadloga, da spoznate, da dela Jahve razloček med Egipčani in Izraelci!"
Mojzes je poklical vse Izraelove starešine in jim rekel: "Zakoljite jagnje in s krvjo pomažite naddurje in oba podboja! Nihče izmed vas naj ne hodi ven skozi vrata svoje hiše do jutra." In Izraelovi sinovi so šli in storili tako. Opolnoči je Gospod udaril vse prvorojence v egiptovski deželi. Nastalo je strašno vpitje in faraon je dovolil, da ljudstvo odide. Tudi Egipčani so ljudstvo silili, da bi pospešili njihov odhod iz dežele, kajti menili so: "Vsi bomo pomrli."
Mojzes velja za največjega maga židovske tradicije in tudi za enega začetnikov židovske magije. V bistvu se v njegovi magiji prepletajo mešanice židovskih, mezopotamskih, egipčanskih in grških magičnih elementov.
Predhodne članke najdete na povezavah:
Zgodovina magije - 5. del: krščanstvo TUKAJ
Zgodovina magije - 4. del: prerokovanje v starem vekuTUKAJ
Zgodovina magije - 3. del: Grki in zlobne čarovnice TUKAJ
Zgodovina magije - 2. del: Starodavni rituali TUKAJ
Zgodovina magije - 1. del: TUKAJ