Lepše popotnice, kot so stoječe ovacije v razprodani Linhartovi dvorani ljubljanskega Cankarjevega doma ob deseti obletnici avtorskega ustvarjanja, si Raiven pred odhodom na izbor za pesem Evrovizije ne bi mogla zaželeti.
»Zelo sem hvaležna za stoječe ovacije. Sploh jih nisem pričakovala. V ta koncert sem dala vso svojo energijo, ki mi je še ostala, preden grem na Švedsko, in verjamem, da so obiskovalci to začutili. Občinstvo mi je bilo v veliko podporo in hvaležna sem za energijo, ki so mi jo naklonili,« je po nedeljskem koncertu strnila svoje vtise Raiven.
Od dekleta do ženske
Desetletje ustvarjanja je pred 500 obiskovalci minilo hitreje, kot so kazali urni kazalci ob zadnjem priklonu. Nostalgično nabit večer je akademsko izobražena glasbenica začela z edino skladbo, pod katero se v svoji karieri ne podpisuje kot avtorica. Jadra so zbrano občinstvo popeljala v čas, ko je Raiven kot 17-letnica začela odstirati zaveso pristnosti, drugačnosti, nekonvencionalnosti. »Burno in dramatično,« je strnila svoje desetletje mezzosopranistka, avtorica in harfistka ter dodala: »Predvsem sem v tem obdobju iz dekleta odrasla v žensko.«
Čeprav je njeno prvo dejanje glasbenega ustvarjanja močno zaznamovala barva las, kar je tudi sama izpostavila z naslovom prvenca Magenta, se je skozi leta vedno bolj oddaljevala od površinskega leska in se posvečala raziskovanju tem, v katerih je skozi nasprotja delila svoje introspekcijske uvide. Tovrstni preskok je pokazala tudi na koncertu, kjer je po uvodu s skladbami s prvenca Zažarim, Povej in Črno bel, izvedla skladbo, s katero je leta 2021 slavila na festivalu Popevka – Volkovi.
Evolucija razvoja se pri Raiven sliši kot lahkotna igra, kjer v repertoarju z lahkoto sovpadata čista akustika in intima, kot jo izraža s skladbo Ti, in operna grandioznost, kjer ob skladbah, kot sta La Forza, kjer se ji je ob izvedbi priredbe pridružil njen glasbeni sopotnik in prijatelj Gregor Ravnik, ter Habanera, ki ji s svojim mezzosopranom vdihne melodičnost in lahkotnost, ki ju združuje s čustveno globino in izjemno tehnično spretnostjo. Njena interpretacija je tako živahna kot subtilna, kar je obiskovalcem v Linhartovi dvorani pustilo, da začutijo vsako noto in besedo.
18 skladb ter Sijaj
»Zdi se mi, da ljudje v življenju vedno iščemo neko mediano, ampak zato, da jo najdemo, moramo najprej spoznati obe skrajnosti,« je poudarila glasbenica. Nasprotja je Raiven prikazovala skozi glasbo in tudi scenografijo. Skrajnosti klasike in elektro-popa je Raiven še dodatno spletla s pomočjo svoje spremljevalne skupine – godalnega kvarteta C'est La Vie. Tako so tudi »temačne sanje« s kratkometražnega albuma REM v Cankarjevem domu dobile novo dimenzijo. Spremljava godal tudi ob skladbah 13, Ledenik, Širni ocean, Kralj Babilona ter Kaos je stopnjevala dramaturgijo in poslušalca prestavila v teater znotraj koncertne dvorane.
večer zaključila z akustično izvedbo skladbe Sijaj, občinstvo pa jo je nagradilo s stoječimi ovacijami.