V pripravi so turneje, albumi, analizirajo se prodajne številke leta 2015.
KO STARCI PREHITEVAJO MLADCE
Ameriško podjetje Nielsen je nedavno objavilo presenetljivo novico, da se je v ZDA v letu 2015 prodalo več starejšega glasbenega kataloga kot novih plošč. To se je zgodilo prvič po letu 1991, odkar spremljajo uradno prodajo. Adele je v zadnjih šestih tednih leta v ZDA prodala neverjetnih 7,44 milijona izvodov albuma 25, a se je kljub temu v seštevku jeziček na tehtnici obrnil v prid starim izdajam; te so za 4,3 milijone izvodov prehitele nove izdaje. Skupaj so Američani pokupili 122,8 milijonov starejših naslovov in 118,5 milijonov novih, v »podkategorijah« je nostalgija prehitela novitete tako med fizičnimi izdajami (71,5 in 65,8 mio izvodov) kot med digitalno prodajo skladb (484,9 proti 479,8 mio uradno pretočenih pesmi), novi naslovi zaenkrat za malenkost dominirajo pri digitalni prodaji albumov, saj so pošli v 52,5 milijonov kopij, »oldies goldies« pa v 50,9. Celotna prodaja je s 241,4 milijona albumov v primerjavi z letom 2014 zdrsnila za 6,1 %, tako digitalna kot prodaja CD-jev je manjša, za 29,8 % pa je zrasla prodaja vinilnih plošč. Analitiki trende razlagajo približno tako: vinilne plošče so modni trend, hkrati ljudje na takšnem nosilcu (ali CD-ju) kupijo tisto, kar poznajo, novo glasbo pa degustirajo prek predvajalnih platform, na katerih v povprečju za 10 dolarjev dobijo mesečni dostop do obsežne glasbene knjižnice in z nakupi nepreverjenih izvajalcev ne zapolnjujejo prostora na omari. Podoben trend je pričakovati letos, soglasno dodajajo. Za uvod v leto 2016 naj povemo, da je prodaja kataloga Davida Bowieja po njegovi smrti v ZDA poskočila za 5000 %, v Angliji pa se je kar devetnajst njegovih albumov uvrstilo v lestvico Top 100.
Članek najdete v novem Vklopu!