Zanimivosti

Med Slovenijo in Nemčijo še veliko priložnosti za okrepitev sodelovanja

Oglasno sporočilo
20. 6. 2024, 10.07
Posodobljeno: 20. 6. 2024, 10.09
Deli članek:

Kljub tradicionalno dobrim gospodarskim odnosom je med Slovenijo in Nemčijo še obilo priložnosti za dodatno okrepitev in poglobitev sodelovanja na številnih področjih, je bilo danes slišati na poslovno-investicijskem kongresu »Invest & Connect Slovenian Business Pitch: Germany Experiences Slovenia« v Münchnu, ki je potekal ob robu Evropskega nogometnega prvenstva EURO 2024. Namen dogodka, na katerem so bili tudi visoki predstavniki slovenske in nemške vlade, je bil okrepiti poslovno sodelovanje z Nemčijo, ki velja za najpomembnejšo zunanjetrgovinsko partnerico Slovenije.

Uvodoma so več kot 150 predstavnikov slovenskih in nemških podjetij, gospodarskih združenj ter institucij, nagovorili dr. Ana Polak Petrič, veleposlanica Republike Slovenije v Nemčiji, Radenko Mijatović, predsednik Nogometne zveze Slovenije in dr. Robert Golob, predsednik vlade RS, ki je dejal, da je Slovenija je prepoznala potencial, ki ga udeležba slovenske reprezentance na evropskem prvenstvu v nogometu prinaša na gospodarskem področju, saj sta šport in gospodarstvo tesno povezana na več načinov. Bavarska je druga najpomembnejša gospodarska partnerica med nemškimi zveznimi deželami, zato je nadaljnja krepitev medsebojne blagovne menjave in naložbenih aktivnosti bavarskega gospodarstva v Sloveniji v našem interesu, je še dodal.

Dogodka se je udeležil tudi Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport, kije ob odprtju kongresa izrazil zadovoljstvo nad številčno udeležbo: »Ta dokazuje, da obstaja velik interes za poglabljanje poslovnih vezi z Bavarsko. Hkrati pa tudi, da šport združuje. In športni dogodki, kot je EURO 2024 predstavljajo odlično priložnost za športno, turistično in gospodarsko promocijo države ter za krepitev vsestranskega sodelovanja.« Slovenija po ministrovih besedah ceni Bavarsko in njeno industrijsko tradicijo, gospodarstvi pa sta si lahko zgled na različnih področjih. Imamo še veliko prostora za nadgradnjo, in sicer na področju vesolja, avtomobilske industrije, visokih tehnologij, tudi vodikovih, in turizma, je dodal.

Hubert Aiwanger, Bavarski minister za gospodarstvo, deželni razvoj in energijo ter podpredsednik vlade je spomnil na dobre odnose med obema državama in izpostavil pomen slovenskih podjetij v bavarski industriji. So zanesljiv partner, ki med bavarskimi podjetniki uživajo velik ugled, odlično pa je tudi sodelovanje na področju turizma in energetike. Ocenil je, da se bo sodelovanje še poglobilo, o čemer priča tudi podatek, da je v Sloveniji navzoči veliko podjetij z nemškim kapitalom.

Sledil je pogovor z Andreem Traversom, direktorjem UEFA za finančno vzdržnost in raziskave o vlogi UEFA v sodobnem svetu in globalnem vplivu nogometa na družbo oziroma gospodarstvo ter pogovor s predsednikom NZS in predsedniki uprav največjih slovenskih podjetij, ki vlagajo v šport.

Rok Capl, direktor SPIRIT Slovenija je udeležencem predstavil poslovno in investicijsko okolje Slovenije ter ob tem poudaril pomembno vlogo športa pri promociji države ter povečanju njene prepoznavnosti v svetu. »Slovenski športniki so odlični ambasadorji Slovenije in njihovi uspehi na pomembnih športnih prireditvah obenem krepijo prepoznavnost Slovenije kot države, ki je znana po svoji odličnosti, inovativnosti in vztrajnosti na vseh področjih. Izpostavljanje uspehov slovenskih športnikov skupaj z gospodarskimi ambicijami na tako visoki ravni kot je današnji dogodek, pa kaže na integriran pristop Slovenije k promociji države kot privlačne destinacije za poslovne in turistične obiske.«

Udeleženci kongresa so v nadaljevanju prisluhnili tudi trem zanimivim panelom ter številnim primerom dobrih praks, slišali pa so tudi izkušnje nemških podjetij v Sloveniji. Na prvem panelu so predstavniki podjetij DB Schenker, d. d., MAN Trucks & Bus Slovenija, d. o. o., Bosch Rexroth, d. o. o. in Knauf KG skupaj z Dagmar Von Bohnstein, predsednico Slovensko–nemške gospodarske zbornice razpravljali o  uspešnih partnerstvih, priložnostih in izzivih slovensko-nemškega poslovnega sodelovanja. Na drugem panelu je bila v ospredju avtomobilska industrija kot paradni konj sodelovanja med državama, kjer so svoje poglede delili predstavniki podjetij Mercedes Benz AG, Hidria, d. o. o.,  Podkrižnik, d. o. o. in Elaphe, d. o. o.. Tretji panel pa je osvetlil priložnosti za sodelovanje na področjih visokih tehnologij in inovacij., o čemer so razpravljali predstavniki Holdinga Slovenskih elektrarn, . d. o. o., BMW AG, Pareto AI, d. o. o., Skylabs in Kemijskega inštituta.

Veliko priložnosti je bilo tudi za mreženje in okrepitev obstoječih ter vzpostavljanje novih poslovnih povezav med udeleženci.

Delegacija 72 predstavnikov slovenskih podjetij, ki se pod okriljem SPIRIT Slovenija mudi na obisku v Nemčiji, se bo jutri udeležila vodenega ogleda specializirane razstave v Tehniškem muzeju v Münchnu, nekateri med njimi pa si bodo v lastni režiji ogledali tudi nogometno tekmo Slovenija – Srbija v Allianz Areni.

*Poslovno-investicijski kongres so skupaj organizirali SPIRIT Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo turizem in šport ter Nogometna zveza Slovenije ob podpori Slovenske turistične organizacije, Veleposlaništva Republike Slovenije v Nemčiji, Generalnega konzulata Republike Slovenije v Münchnu in Slovensko-nemške gospodarske zbornice.

****

Nemčija sodi med najpomembnejše zunanjetrgovinske partnerice Slovenije in enega od naših prioritetnih trgov, tako z vidika blagovne, storitvene, investicijske kot tudi turistične menjave. V letu 2023 je obseg blagovne menjave znašal 14,4 milijarde evrov, po vrednosti tujih neposrednih naložb pa se Nemčija z 1,8 milijarde evrov uvršča na 4. mesto. Bavarska je v letu 2023 med posameznimi nemškimi zveznimi deželami po obsegu blagovne menjave zasedala drugo mesto. Z Bavarsko je Slovenija ustvarila 20,2 odstotka celotne blagovne menjave z Nemčijo. V Sloveniji trenutno deluje 721 podjetij s poreklom kapitala iz Nemčije, v Nemčijo pa po podatkih baze slovenskih izvoznikov Sloexport izvaža 2546 slovenskih podjetij. Slovenija vidi priložnosti za poglobitev sodelovanja predvsem na področjih start-up podjetij in spodbujanja inovativnosti, vesoljskih tehnologij, zelene in digitalne transformacije, avtomobilske industrije, vodikovih tehnologij ter turizma.

Foto: STA/Jure Makovec

******