Zeleni prehod

Ladje na jadra so spet v modi

A.Z.
28. 3. 2024, 10.15
Posodobljeno: 28. 3. 2024, 10.19
Deli članek:

Nekoč so bili morjeplovci v celoti odvisni od vetra, ladje na jadra so tisočletja kraljevale morjem in oceanom. Z razvojem motorja na notranje zgorevanje so jadrnice postale del športa, za komercialne namene pa niso bile več primerne.

Profimedia
Pri Mitsubishiju so razvili posebna zložljiva jadra WindWing iz jekla in steklenih vlaken.

Vse do tako zelo opevanega zelenega prehoda, ki so se ga lotili tudi pri Mitsubishiju. Razvili so posebna zložljiva jadra WindWing iz jekla in steklenih vlaken, vsako v višino meri 37,5 metra, z dvema takima jadroma pa so preizkusno opremili klasično 230 metrov dolgo tovorno ladjo za razsuti tovor Pyxis Ocean. Ta je še vedno gnana tudi z dizelskimi motorji, računalniško samodejno vodeni jadri pa zagotavljata dodaten pogon, ko so vetrovi ugodni.

Pyxis Ocean je pred kratkim sklenil preizkusno šestmesečno plovbo po Indijskem in Tihem oceanu ter severnem in južnem Atlantiku, na plovbi pa so zaradi tega para jader v povprečju prihranili za tri do celo 12 ton goriva na dan, kar je enakovredno umiku vsaj 480 avtomobilov s cest. Skupni prihranek pri izpustu toplogrednih plinov je znašal od 14 do 37 odstotkov na dan, kar je veliko bolje, kot so napovedovale računalniške simulacije, ki so napovedovale za deset odstotkov manj izpustov na dan.