Zanimivosti

Ol Tokio 2020 na vodikov pogon

kl
30. 7. 2021, 17.00
Deli članek:

Japonci so Olimpijske igre izkoristili tudi za promocijo vzdržnostne in okolju prijazne porabe energije.

Profimedia
Tudi olimpjski ogenj vzdržuje vodik

Prve olimpijske igre v Tokiu, leta 1964, so poleg vsega svetu pustile pečat tudi zaradi Šinkansena, prvega visokohitrostnega vlaka na svetu, ki je takrat na nek način predstavljal bodočnost. Letos so Japonci največjo športno prireditev na svetu ponovno izkorstili za predstavitev njihove vizije o bodočnosti.

Svetu so tako predstavili "prve Olimpijske igre na vodikov pogon". Olimpijska vas, dva hotela, novo zgrajeni stadioni in uradna vozila OI - vse poganja energija pridobljena s pomočjo vodika. Tudi olimpijski ogenj gori s vodikovo pomočjo, prav tako je vodik ustvarjal inb vzdrževal ogenj v olimpijskih baklah.

Vodik je po mnenju mnogih eden izmed najbolj očitnih virov obnovljive energije v bodočnosti. Najbolj razširjen element v Vesolju pri uporabi za pridobivanje energije kot stranski produkt pušča vodo, ki pa jo je mogoče uporabiti v kmetijstvu ali drugod.

Čeprav je tehnologija za pridobivanje energije s pomočjo vodika še vedno "v povojih", pa dosežek tokijskega "Raziskovalnega centra za na vodikoviu energiji temelječo družbo" kaže, da so težave, ki se pri razvoju te tehnologije pojavljajo, premostljive.

"Zaradi svojega velikega dosega in vidnosti, so Olimpijske igre velikanska priložnost za predstavitev tehnologih, ki naslavljajo izzive današnjosti, kot so klimatske spremembe," pravi Marie Sallois, direktorica za vzdržnost pri Mednarodnem olimpijskem komiteju.

"Tokio 2020 je samo en primer, kako lahko te OI pripomorejo k cilju," dodaja.

Japonska je kot prva na svetu leta 2017 sprejela nacionalno "vodikovo" strategijo in v naslednjih dveh letih za razvoj tehnologije namenila 300 milijonov dolarjev letno. Del naporov je tudi največja tovarna za pridobivanje vodika na svetu v mestu Namie. Tam letno s pomočjo ekološko čiste energije prozivedejo 900 kubičnih ton vodika na leto. V Tokiu pa na vodikov pogon trenutno vozi 500 avtomobilov in 100 avtobusov, zgradili pa so tudi 35 "vodikovih črpalk".

Mednarodna olimpijska vas je tudi prva popolnoma vodična infrastruktura v Tokiu. Vodikove celice tam poganjajo razsvetljavo, ogrevanje in grejejo vodo v sobah in restavracijah, kjer trenutno živi 11.000 športnikov. Po koncu iger bo vas postala stanovanjsko naselje s šolo, nakupovalnim centrom in ostalimi pritiklinami - seveda vse na vodikov pogon.