Zanimivosti

10 najhitrejših vlakov na svetu

kl
11. 2. 2021, 19.15
Posodobljeno: 11. 2. 2021, 20.41
Deli članek:

Najhitrejši vlaki na svetu uspešno konkurirajo letalom.

splet
Shanghai Maglev, Kitajska

Medtem, ko se v naši mali deželi pod Alpami že leta dolgo prepiramo o gradnji 20 kilometrov železniškega tira, in se prevažamo po trasah, začrtanih večinoma v 19. ali na začetku 20. stoletja, ki so jih začeli modernizirati šele pred nekaj leti, se svet okoli nas premika po železnih cestah precej hitreje in udobneje.

Tisti bolj šaljivi pravijo, da so naše železnice tako počasne zato, da tujci, ki se z njimi prevažajo, dobijo občutek, da je Slovenija večja, kot v resnici je - saj vožnja na okoli 300 km dolgi progi iz Murske Sobote do Kopra lahko traja tudi do 8 ur. Za primerjavo, najpočasnejši od vlakov, ki jih predstavljamo, za okoli 400 km dolgo pot potrebuje nekaj več kot 2 uri.

Sicer je naš minister za promet pred dnevi na družabnih omrežjih objavil "vizijo" njegovega resorja, po kateri naj bi začeli načrtovati izgradnjo proge, s katero bi potovanje med Ljubljano in Mariborom z zdajšnjih dveh ur skrajšali na 55 minut, vendar je po izkušnjah z drugim tirom sodeč, uresničitev te vizije verjetno nekje daleč v prihodnosti, ki pa jo recimo lahko gledamo že čez našo zahodno mejo.

Nahitrejših deset se predstavi:

Absolutno najhitrejši vlak na svetu je sicer francoski TGV, ki je leta 2007 dosegel hitrost 574,8 km/h, vendar ga na spisku najhitrejših 10 ni, ker je njegova običajna potovalna hitrost veliko manjša, vendar še vedno zavidljiva - 300 km/h, kar je le malo manj od najnižje uvrščenega na tem spisku.

splet
Eurostar E320, Velika Britanija

10. EUROSTAR E320 – Velika Britanija, 320 km/h

Britanski lepotec z zvenečim imenom Eurostar E320 od leta 2015 povezuje britansko in francosko prestolnico. Vlak razdaljo med mestoma, ki znaša okoli 400 km prevozi v dveh urah in 16-ih minutah. Naenkrat lahko prepelje do 900 potnikov. Del poti opravi tudi pod morsko gladino, v tunelu pod Rokavskim prelivom. Vlak na relaciji London-Pariz potuje vsako uro med delovnim tednom in je na tej relaciji že bolj priljubljen kot letalski prevoz. Poleg tega je tudi veliko bolj naravi prijazen, kot letala. Največja zamuda znaša 15 minut.

splet
Korail KTX, Južna Koreja

9. KORAIL KTX – Južna Koreja, 330 km/h

Južnokorejski vlak je proizvod domačega znanja, saj so ga izdelali pri Hyundaiju. Na tamkajšnjih progah se je pojavil leta 2009 in je od takrat eno najbolj priljubljenih javnih prevoznih sredstev v tej azijski državi. Vlak običajno sestavlja - poleg lokomotive - 8 ali 16 vagonov, v katerih so vsi sedeži obrnljivi, tako da se lahko vozite po želji, s pogledom v smeri vožnje ali nasprotni, to pa omogoča tudi več prostora za noge.Trenutno v Južni Koreji obratuje pet linij, na katerih vozi ta hitri vlak.

splet
DB ICE 4, Nemčija

8. DEUTSCHE BAHN ICE – Nemčija, 330 km/h

Nemški vlak sodi med t.i  InterCity vlake in povezuje večja nemška mesta kot so Berlin, München, Hamburg in Stuttgart, z njim pa se lahko popeljete tudi v Avstrijo, Bruselj, Amsterdam in še nekaj drugih mest izven Nemčije. Vsaka vlakovna kompozicija lahko prepelje do 450 potnikov. Prvič so ga na nemške proge postavili zdaj že daljnega leta 1985.

splet
Haramain Western Railway, Savdijska Arabija

7. HARAMAIN WESTERN RAILWAY – Savdska Arabija, 350 km/h

Vlak, ki povezuje dve najbolj sveti islamski mesti, Meko in Medino, razdaljo nekaj manj kot 450 km prevozi v manj kot dveh urah. Prvič je po progi zapeljal leta 2018. Trenutno "flota" vlakov obsega 35 kompozicij, vsaka pa lahko popelje 400 potnikov. Teoretično lahko tako na leto prepelje 60 milijonov potnikov.

splet
Talgo 350, Španija

6. TALGO 350 – Španija, 350 km/h

"Pato" ("Raček"), kot ga ljubkovalno imenujejo Španci, je dobil ime po svojem značilnem nosu, ki spominja na račji kljun. Povezuje pa Madrid in Barcelono. Okoli 600 kilometrov razdalje premaga v malo manj kot treh urah. Zaradi dizajna potniki med potovanjem čutijo zelo malo nagibanja, vlak pa je razdeljen v tri cenovne razrede. Sicer pa so vsi sedeži opremljeni z lučko za branje, možnostjo za prilagoditev nagiba naslanjala in vtičnico za polnjenje telefona ali računalnika. Wi-fi je seveda samoumeven.

splet
AVG Italo, Italija

5. AGV ITALO – Italija,  360 km/h

"Ferrari na tirih", kot imenujejo ta značilno rdeči (ali srebrni) hitri vlak, je najhitrejši svoje vrste v Evropi in ima poseben pogonski sistem, ki mu omogoča, da brez "vlečne" in "potisne" lokomotive vseeno dosega visoke hitrosti. Vsi sedeži so usnjeni, predal za prtljago pa je širok skoraj dva metra. Vlak je prvič zapeljal na progi med Milanom in Neapljem, kasneje so dodali še progi do Benetk in Torina.

splet
Shinkansen e5 (serija h5), Japonska

4. SHINKANSEN E5, serija H5 – Japonska, 360 km/h

Legendarni japonski vlak, prvi te vrste na svetu, je od svojega nastanka doživel že veliko sprememb in različic, od katerih je serija H5 zadnja, uvedena leta 2016. Trenutno obratuje na devetih linijah, ki so skoncentrirane večinoma okoli Tokija, raztezajo pa se sicer od Sappora na severu do Nagasakija na jugu otoške države.

Najnovejša verzija se odlikuje po najtišji vožnji. Zaradi velikega zanimanja pa potnikom ponavadi svetujejo, da sedeže na vlakih rezervirajo nekaj dni vnaprej.

splet
Harmony CRH 380a, Kitajska

3. HARMONY CRH 380A – Kitajska, 380 km/h

Trije najhitrejši vlaki na svetu prihajajo iz Kitajske, ki je v zadnjih desetletjih začela kazati svojo tehnološko razvitost, ki jo ostali svet spremlja z odprtimi usti. Harmony je prvič zapeljal po kitajskih progah malo pred začetkom olimpijskih iger v Pekingu leta 2008 in že takrat prevzel primat večnemu rivalu Kitajske, Japonski.

Potniki v vlaku lahko uživajo v gledanju filmov na LED zaslonih, podobno kot na letalu, v vsaki kompoziciji pa je tudi oddelek z razgledom na okolico.

splet
Fuxing Hao CR400 af/bf, Kitajska

2. FUXING HAO CR400AF/BF – Kitajska, CHINA, 400 km/h

Vlak, katerega ime pomeni "oživljanje" vozi med Šanghajem in Pekingom in razdaljo nekaj daljšo od 1.300 km premaga v petih urah. Vlak, ki je začel potnike prevažati leta 2016 ima dve različici, imenovani "Modri delfin" in "Zlati Feniks". V kompozicijah z osmimi ali šestnajstimi vagoni lahko vlak prepelje več kot 500 potnikov.

1. SHANGHAI MAGLEV – Kitajska, 431 km/h

Na vrhu lestvice je vozilo, za katerega mnogi pravijo, da v resnici ni vlak. Kakorkoli že, vozilo, ki potuje na principu magnetnega lebdenja, je uvrščeno med vlake, tehnologija pa je znana že skoraj trideset let. Vlak vozi le na slabih 30 kilometrov dolgi progi med šanghajskim letališčem Pudong in postajališčem Longyang. To razdaljo pa premeri v borih osmih minutah. Za primerjavo približno enako razdaljo med recimo Ljubljano in Litijo naš vlak prevozi v okoli pol ure,